Vedr.: Rumklang på Mikrofon
Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 30-07-02 23:34

Hej NG,

Jeg har et spørgsmål vedr.: hvordan man skal lave en fodkontakt der kan slå
rumklang til og fra sin mikrofon mellem sang og "snak"?? Så det kan lyde
ordentligt, eller så godt som det nu kan

mvh
Kenneth Bj.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 00:04

Kenneth Bjerregaard wrote:
> [...]
> kan slå rumklang til og fra sin mikrofon mellem sang og "snak"?? Så
> det kan lyde ordentligt, eller så godt som det nu kan

Øhh. Det er jo ikke selve mikrofonen der afgør, om der skal være
rumklang på eller ej. Et lidt løjerligt spørgsmål synes jeg

Nogle effektmaskiner har en indgang til footswitch.

-Sune

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 31-07-02 20:55

On Wed, 31 Jul 2002 01:04:24 +0200, "Sune Mika Salminen"
<not_real@fakeantispamemail.dk> wrote:

Det vil sige, at dit svar er at min mixer skal have en indgang til en
footswitch, hvis det skal kunne lade sig gøre, at skifte mellem tændt og slukket
rumklang??

mvh
Kenneth Bj.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 21:06

Kenneth Bjerregaard wrote:
> [...]
>
> Det vil sige, at dit svar er at min mixer skal have en indgang til en
> footswitch, hvis det skal kunne lade sig gøre, at skifte mellem tændt

Ja, lige præcis, hvis rumklangseffekten sidder i din mixer, så skal den.
Hvis du vil bruge din fod til at skifte, altså! Du kan da godt slukke og
tænde for din rumklang ved håndkraft, ikke?

-Sune

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 31-07-02 22:31

On Wed, 31 Jul 2002 22:05:51 +0200, "Sune Mika Salminen"
> [...]

>Hvis du vil bruge din fod til at skifte, altså! Du kan da godt slukke og
>tænde for din rumklang ved håndkraft, ikke?

Jo, det kan jeg, men det er det jeg er lidt træt af at skulle over til mixeren
hver gang.

Men det er en ældre mixer fra Roland, så jeg tror ikke at der en sådan udgang,
er der så andre muligheder, eller skal jeg hen og slå til og fra på den??

mvh
Kenneth Bj.

Fra : Jonas E

Dato : 01-08-02 01:23

> [...]
>
> Men det er en ældre mixer fra Roland, så jeg tror ikke at der en sådan
> udgang, er der så andre muligheder, eller skal jeg hen og slå til og

Du kan sikkert få en eller anden pedal til rumklangen, ligesom
effektpedaler til guitarer. Ellers kan du jo forsøge at hi-jacke en
lydmand.

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 01-08-02 07:23

> Det vil sige, at dit svar er at min mixer skal have en indgang til en
> footswitch, hvis det skal kunne lade sig gøre, at skifte mellem tændt og
> [...]
Vores band benytter selv en mixer hvor der er indbygget diverse effekter.
Som meget andet musikudstyr, så er den MIDI styret, selvom det er en simpel
sag. Hvad med din?

mvh
Kåre

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 01-08-02 23:11

On Thu, 1 Aug 2002 08:22:54 +0200, "Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Som meget andet musikudstyr, så er den MIDI styret, selvom det er en simpel

Jeg har i dag snakket med den forhandler jeg købte "svinet" af for 1½ år siden,
han siger at det ikke kan lade sig gøre, hvis ikke der er en indgang hvor der
står footswitch på. Så ligenu påtænker jeg om jeg skal have indvesteret i en
anden mixer.

Jeg tror næppe at den er midi styret, eller hvad det nu hedder, for den er over
20 år gammel, antik

mvh
Kenneth Bj.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-02 07:05

"Kenneth Bjerregaard" <KBmusik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> står footswitch på. Så ligenu påtænker jeg om jeg skal have indvesteret i

Der er en anden mulighed. Du benytter to indgange, een med rumklang og een
uden. Så skal du blot have en omskifter mellem mikrofon og de to indgange.
Det kan laves meget billigt, men nok ikke helt støjfrit eller klikløst....

Claus

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 03-08-02 00:05

On Fri, 2 Aug 2002 08:04:43 +0200, "Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det kan laves meget billigt, men nok ikke helt støjfrit eller klikløst....

Så er det nok billigere og bedre at anskaffe sig en mixer med en indgang

Tak for hjælpen hver især

mvh
Kenneth Bj

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-08-02 04:04

On Fri, 02 Aug 2002 23:04:52 GMT, Kenneth Bjerregaard <KBmusik@mail.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
> Så er det nok billigere og bedre at anskaffe sig en mixer med en indgang

Eller måske bare en ekstre ledning til mikrofonen, som du så bare skifter
over til efter behov. Det kan dog give nogle interessante lyde når der
skiftes ;)

Eller måske en ekstra mikrofon..

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-02 03:31

> Så er det nok billigere og bedre at anskaffe sig en mixer med en indgang

En omskifterboks kan laves for ca. kr. 100,- kan du få en ny mixer til de
penge?

Claus

Fra : Lasse

Dato : 31-07-02 21:12

KBmusik@mail.dk (Kenneth Bjerregaard) wrote in message news:<3d471456$0$2215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> rumklang til og fra sin mikrofon mellem sang og "snak"?? Så det kan lyde
> ordentligt, eller så godt som det nu kan

Du skal have en lille pedal der kan stille rumklangen på bypass.