Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jubii Fotofremkaldelse
Fra : FILIP RAVN

Dato : 30-07-02 22:13

Hej NG

Er der nogen der har erfarring med Jubii fotofremkaldelse af digitale
billeder. De er jo danmarks billigste 1,94kr - er kvaliteten derefter???

Filip

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 30-07-02 22:47

"FILIP RAVN" <filip.ravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfarring med Jubii fotofremkaldelse af digitale
> billeder. De er jo danmarks billigste 1,94kr - er kvaliteten derefter???

Det er det normalt, men til den pris hvorfor prøver du så ikke at få lavet
et par billeder hos dem. For det koster jo ikke meget at lave et billede
hvis prisen er så lav....

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 31-07-02 19:10

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
SNIP
> [...]
få lavet
> et par billeder hos dem. For det koster jo ikke meget at lave et billede

Kloge folk lærer af egne fejl - mens de virkelig smarte lærer af andres

Mvh Kim

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 31-07-02 23:15

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kloge folk lærer af egne fejl - mens de virkelig smarte lærer af andres

Ja ja, men sgu da ikke til så lav en pris...... så er man ikke smart så er
man nærrig....*S*

Fra : LR

Dato : 31-07-02 20:41

Jeg har i eftermiddags sendt 24 billeder afsted til jubii.. så får vi at se
hvordan de bliver :]

Men er det ik noget med at billederne kan blive lidt "flade" - når nu
billederne fra et digitalkamera, har en anden højde/bredde end det papir det
kommer på ?

// Lars

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 31-07-02 23:17

"LR" <no.sp@m> skrev i en meddelelse

> Men er det ik noget med at billederne kan blive lidt "flade" - når nu
> billederne fra et digitalkamera, har en anden højde/bredde end det papir
det
> kommer på ?

Det kan jo rettes til i et billede behandlings program inden du sender dem
afsted.
Eller man kan bruge et sted der hjælper en med at rette ens billeder til
inden de printes.

Fra : LR

Dato : 01-08-02 08:58

> Det kan jo rettes til i et billede behandlings program inden du sender dem
> afsted.

Ja det kan der være noget om, skærer man så bare lidt af bunden/toppen i
billedet, hist og pist ?
Hvor meget skal skal der skæres væk ?
(evt. i % af højden)

> Eller man kan bruge et sted der hjælper en med at rette ens billeder til
> inden de printes.

Hvad er det for et sted ? - link ?

// Lars

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 01-08-02 21:05

"LR" <LR4669@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3d48ea4c$1@mail.ehs.dk...

> Ja det kan der være noget om, skærer man så bare lidt af bunden/toppen i
> billedet, hist og pist ?
> Hvor meget skal skal der skæres væk ?
> (evt. i % af højden)

Prøv dig da lidt frem med den beskæring som du finder passer bedst til dine
billeder. Det er også tit den bedste måde at blive dus med sit udstyr og de
muligheder der ligger i det.

> Hvad er det for et sted ? - link ?

Desværre er der mange af de billige steder hvor de blot taget imod dit medie
og siger "ja så går der lige 2 dage så er de klar" og det jeg blot igen
ville gøre opmærksom på at der findes mange steder hvor man måske måske
ikke, skal betaler et par kroner mre for at få lavet sine billeder, og så
kan de tilgengæld hjælpe med at lave de bedste billeder ud fra dine skud.
Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, så jeg syndes at det er lidt svært at
linke til et godt sted. Men skriv til mig, så vil jeg gerne prøve at se om
jeg kender et godt sted i dit område...

Fra : LR

Dato : 03-08-02 10:54

> Er der nogen der har erfarring med Jubii fotofremkaldelse af digitale
> billeder. De er jo danmarks billigste 1,94kr - er kvaliteten derefter???

Så, har jeg modtaget billederne fra Jubii A/S ( http://foto.jubii.dk )

De er perfekte !!

Mine billeder er i 10x15

Mit kamera er 1,3 megapixel og jeg kan ikke se forskel på billeder taget med
mit analoge kamera og på disse !

Billederne er på AGFA papir

mht. om billederne bliver "flade" pga. forskellige mål på det digitale
billede og fotopapiret, kan sige at jeg ikke kan se det mindste "fladhed"
overhovedet !
.... hvordan jubii gør det ved jeg ikke.... men det er: "skide godt Egon" !

Og det er 100% sikkert, at jeg vil have flere billeder fremkaldt hos Jubii
:)

Sender en ny ordre til dem i eftermiddag på 40-50 billeder jeg vil have på
papir :)

//Lars