Laurits Madsen, Tingvej 6, København
Fra : Jette Pedersen

Dato : 30-07-02 19:14

Ved min tip-oldemors død 1918 nævnes blandt arvingerne sønnen Laurits (som
faktisk er døbt Mads Laurits Madsen), som boende på ovennævnte adresse. Han
er født i Veflinge sogn på Fyn 7. febr. 1870. Jeg ved intet andet om
Laurits, men kan man finde ud af, hvem der ellers boede på den adresse i
1918?

Fra : Angelbo

Dato : 30-07-02 19:38

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er født i Veflinge sogn på Fyn 7. febr. 1870. Jeg ved intet andet om
> Laurits, men kan man finde ud af, hvem der ellers boede på den adresse i

Min farfar Mads Laurits Madsen er født i Rynkeby den 28. august 1879 og gift
med Karen Maria Nielsen fra Skovby.

Jeg kan godt se, at han ikke er den, du leder efter, men kan der være en
sammenhæng?

Kan du evt. oplyse navnet på den tip-oldemor?

Fra : Jette Pedersen

Dato : 30-07-02 21:06

Jeg tror ikke, der er nogen forbindelse. "Min " Mads Laurits Madsens aner er
fra Munkebo og Drigstrup sogne et par generationer tilbage. Han oldemor
Karen Hansdatter er født i Rynkeby i 1728. Men det er den eneste fra
Rynkeby, jeg har fundet.

Hilsen Jette

Fra : Angelbo

Dato : 30-07-02 21:39

> [...]
> fra Munkebo og Drigstrup sogne et par generationer tilbage. Han oldemor
> Karen Hansdatter er født i Rynkeby i 1728. Men det er den eneste fra

Jeg synes nu alligevel, at det er sjovt. Min Mads Laurits Madsen har en
farmor, som hedder Karen Hansdatter, som er født i Rynkeby. Hun er født ca
1795.

Fra : Jette Pedersen

Dato : 30-07-02 21:09

Og så glemte jeg lige: den tipoldemor hed Karen Adolphsen, og var født på
Ingerslyst i Munkebo 17 okt. 1842.

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 31-07-02 22:21

Hej Jette!

Ja, det kan man da.
Jeg har været på Rigsarkivet i dag. Et pragtfuldt, svalt sted i denne varme.
Folketællingen fra 1921 viser:

Tingvej 6, 3. sal
Mads Laurits Madsen født i Veflinge 7/2 1870. Gift i Odense i 1891 med
Anna Augusta Bodil Madsen født i Sundby 18/8 1884
Ellen Marie Madsen født på Christianshavn 23/9 1910
Otto Alfred Madsen født på Christianshavn 19/11 1911
Else Margrethe Madsen født på Rigshospitalet 19/5 1915
Arne Peter Madsen født i Sundby 3/5 1918
Husfaderen er arbejdsmand og på dette tidspunkt arbejdsløs.

Ud over familien bor der en logerende
Marie Jensen født i Jyderup 15/2 1895. Hun er kommet til byen i 1915 og er
fabriks-
arbejderske på Kehlets Chokoladefabrik.

Familien bor samme sted i 1916

Poul Erik