E-Mail
webnoob 5265
Har eget domæne, hvordan får jeg egen mail~
Fra : Thomas Krath

Dato : 30-07-02 15:41

Hej NG!

Jeg har købt et domæne navn X, som er redelegeret via www.gratisDNS.dk til
min egen webserver.

Hjemmesiden fungerer perfekt, men hvordan får jeg nu min egen mailadresse
med omtalte X-domæne efter @ ? Eks. mailme@X.dk.

Nogen som kan hjælpe ? Spørgsmålet er også stillet i nyhedsgruppen
"dk.edb.internet", da jeg ikke er 100 pct. klar over hvor spm. skal stilles.

--
Mvh/Thomas Krath
http://tkrath.dk, nu med over 900 MB film fra Le Mans 2002

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-07-02 12:18

Thomas Krath wrote:

> [...]
> min egen webserver.
>
> Hjemmesiden fungerer perfekt, men hvordan får jeg nu min egen mailadresse

Så vidt jeg kan forstå på gratisDNS.dk så har du selv fuldstændig kontrol over
hvilke records du vil have under dit domæne?

Så skal du skam bare oprette en MX (Mail eXchange) record der peger på din egen
hjemmeserver.
Stort set ligesom du har gjort ved www.X.dk.
Derefter installerer og konfigurerer du en eller anden form for mailserver på
din maskine og så skulle du være kørende.

/Robert

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-07-02 19:46

On Wed, 31 Jul 2002 13:17:47 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Så skal du skam bare oprette en MX (Mail eXchange) record der peger på din egen
>hjemmeserver.
Jeg vil bare lige tilføje, at hvis
betyder BB eller NE, så er backupserveren nødvendig for at det virker,
se på http://www.makr.dk/go.php3?backupmx hvordan det sættes op.
Hvis det betyder P@, så er det samme framgangsmåde, backupserveren er
bare ikke nødvendig, og TDC garentere ikke at den vil virke i alt
framtid (BackupMailServer er et tillægsprodukt til P@)

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.