smtp.mail.dk sende til eget domain ->Nogo?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 11:36

Hej,
Jeg har oplevet nogle mystiske problemer med smtp.mail.dk , der kan fint
sendes til alle mulige email adresse ud af huset. Men som
etellerandet@domain.tld sender til kolega@domain.tld eller for den sags
skyld vil sende en email til mig selv.
----
Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-07-02 11:49

On Tue, 30 Jul 2002 12:36:10 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har oplevet nogle mystiske problemer med smtp.mail.dk , der kan fint
>sendes til alle mulige email adresse ud af huset. Men som

du sender m. en ikke gyldig/tdc-adresse?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 12:02

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message

> du sender m. en ikke gyldig/tdc-adresse?

Mener du dermed den add jeg har som afsender skal være en TDC? (isåfald
hvornår er det lavet om? , det jeg hører i min ørersnegl er at det har duet
indtil for ganske nylig..)
Jeg har prøvet for sjov fra en anden afdeling at sætte min egen (non TDC)
email add ind som afsender det gik fint. Så er at min forståelse forsvandt
fuldstændigt..

/Dennis

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-07-02 14:11

On Tue, 30 Jul 2002 12:36:10 +0200, Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg har oplevet nogle mystiske problemer med smtp.mail.dk , der kan fint
> sendes til alle mulige email adresse ud af huset. Men som

Hvis du startede med at fortælle hvilket domæne det drejer sig om,
så kunne det være folk gad se på det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 14:14

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> [...]

aco-engineering.dk
Jeg ville først lige høre om det var mig der var blevet fatdum eller huhr :)

/Dennis

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-07-02 14:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> writes:

> <etellrandet@domain.tld>: host mail.domain.tld[194.255.126.26] said: 501
> Error: etellrandet@domain.tld must first check mail before sending

Det lugter lidt af en forkert opsat "POP before SMTP", gør det ikke?

--
Jacob - www.bunk.cc
Reality always seems harsher in the early morning.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 14:54

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det lugter lidt af en forkert opsat "POP before SMTP", gør det ikke?

Skulle det have noget at sige den POP'er før den SMTP'er?

/Dennis

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-07-02 17:00

> Skulle det have noget at sige den POP'er før den SMTP'er?

Mange udbydere kræver at man har checket mail med POP3 kort før man
benytter deres SMTP-server for at sikre sig imod misbrug.

Hvis du spørger mig er det oftest en tåbelig løsning, da de fleste jo
har adgang til en SMTP-server hos deres access-udbyder.

Din mailhotel-udbyder har så sikkert sat det sådan op at man ikke kan
sende fra en adresse der heddet noget@ditdomæne.dk til
nogetandet@ditdomæne.dk uden at det giver problemer fordi den
forventer at noget@ditdomæne.dk skal checke mail før han får lov at
sende (indirekte) gennem deres server. Jeg vil tro at fejlen ligger
hos mailhotellet og ikke TDC.

--
Jacob - www.bunk.cc
You'll feel much better once you've given up hope.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 17:14

501

> Mange udbydere kræver at man har checket mail med POP3 kort før man
> benytter deres SMTP-server for at sikre sig imod misbrug.

Men mailhotellet ligger ved et helt andet firma..
Den udgående postserver er somsagt TDCs og der er ingen problemer med at
sende til alle mulige andre adresser end lige sig selv.
Så burde det vel være helt underordnet? (eller fik jeg det lige galt i
halsen?)

/Dennis

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-07-02 19:07

> Men mailhotellet ligger ved et helt andet firma..

Ja, det er sådan set underordnet. Jeg tror du misforstod min
forklaring. Men bare glem den. Det er dit mailhotel der har et
problem. Min forklaring var blot et gæt på hvad deres problem bestod
i.

--
Jacob - www.bunk.cc
A chicken is an egg's way of producing more eggs.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-07-02 17:22

> [...]
> Jeg har oplevet nogle mystiske problemer med smtp.mail.dk , der kan fint
> sendes til alle mulige email adresse ud af huset. Men som

som der står er det mail.aco-engineering.dk aka 194.255.126.26, der
reject'er mail'en, med en besynderlig fejl meddelse, måske har den en
mere sigende fejl i sin log.

Uanset hvad, så er det den som har problemet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 17:31

> [...]

Okai så vil jeg sparke lidt til det webhotel , de påstod hårdnakket det var
en TDC fejl - men så må jeg jo få dem overbevist om noget andet..

/Dennis

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 31-07-02 09:19

On Tue, 30 Jul 2002 18:31:25 +0200, "Dennis Pedersen"

>Okai så vil jeg sparke lidt til det webhotel , de påstod hårdnakket det var
>en TDC fejl - men så må jeg jo få dem overbevist om noget andet..

Som Jacob har forsøgt at forklare så er det sikkert noget POP before
SMTP, som mailhotellet har sat forkert op.

Fordi _afsenderadressen_ er en lokal adresse, tror de at det er en
lokal bruger der forsøger at sende ud.

/Jarlskov

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 31-07-02 17:15

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

> [...]
> SMTP, som mailhotellet har sat forkert op.
>
> Fordi _afsenderadressen_ er en lokal adresse, tror de at det er en

Også når det er IKKE er mailhotellets smtp add man bruger til at sende
igennem?
Eller det fordi når den modtager den smøre så antager den at det skal komme
lokalt fra?

/Dennis

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-07-02 18:17

On Wed, 31 Jul 2002 18:14:58 +0200, Dennis Pedersen wrote:

> Også når det er IKKE er mailhotellets smtp add man bruger til at sende
> igennem?

Ja, det er den fejl som TDC's mailserver får, når den forsøger at
aflevere mail'en til mailhotellet.

> Eller det fordi når den modtager den smøre så antager den at det skal
> komme lokalt fra?

Det er fordi den er konfigureret forkert.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 31-07-02 19:20

> Det er fordi den er konfigureret forkert.

Okai jeg siger mange tak, jeg skulle bare lige være helt sikker på det ikke
var mig der havde fået noget galt i halsen inden jeg blev påståelig..

/Dennis