Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mix-Modellen: Tanya tog på Zone-museet
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 29-07-02 22:41

Hej

Igen vil jeg gerne invitere jer til at se på mine modelbilleder på
www.mixfm.dk

Kommentarer er velkomne, helst gerne på mail.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-07-02 22:49

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> skrev i en meddelelse

> Igen vil jeg gerne invitere jer til at se på mine modelbilleder på
www.mixfm.dk

Jamen det gør jeg så, og lidt spændt på at se hvad du nu har fået ud af en
ny pige denne uge.
Køn pige men hmm... jeg tænkte på laver du aldrig efterfølgende behandling
af dine billeder i evt Photoshop eller lign.
Syndes bare at der er mange små fejl, som nemt kunne være rettet inden
billederne var afleveret til mixfm.
Lidt synd når man tænker på det pr du får ud af denne opgave, at det så ikke
er bedre end som så.

> Kommentarer er velkomne, helst gerne på mail.

Det er normalt når man smider links i NG at kommentarene også smides i NG,
det er også hyggeligere...*S*
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 17:20

Fra : N/A

Dato : 30-07-02 17:20

Fra : Mikael

Dato : 30-07-02 17:20

Albuen kunne måske også lige retoucheres, så den lyser op.

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 30-07-02 17:31

Lige omvendt: Så albuen ikke lyser op.

Mikael

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-08-02 00:43

> Lige omvendt: Så albuen ikke lyser op.

Ja, og lyset på næsen kan også lige dæmpes lidt, så det ser ud som om den
går indad, ikke

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-08-02 00:42

> Nu er det specielt
> http://files.zite3.com/data/files/16/20/0/Tanya-1-stor.jpg jeg tænker på.
> Hendes mave er bestemt ikke alt for heldig....

Jeg har været opmærksom på maven fra starten af. Hendes armstilling indbyder
til udsnittet som det ses, derfor kommer maven nu engang med. Desværre fik
hun åbenbart disse "mavefolder" da hun lænede sig op af stigen. Jeg har
forsøgt at fjerne dem i photoshop, men det kan meget svært lade sig gøre
uden det kan ses. Så vil jeg egentlig hellere lade hende fremstå "naturel"
end at lave dårlige manipulationer.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 01-08-02 21:00

> [...]
> uden det kan ses. Så vil jeg egentlig hellere lade hende fremstå "naturel"

Ved ikke helt hvor fair det er over for modellen at du ikke finder en anden
armstilling til hende så, for pænt er det ikke...
Nu har jeg ikke haft tiden til at sidde med billedet i særlig lang tid i
Photoshop, men lidt har jeg da tilladt mig at lege med det.
Tråden hedder " Billede fra en tråd i dk.fritid.foto " og findes vel på

Som sagt har jeg ikke arbejdet vildt med billedet, men blot lavet en hurtigt
retush, og jeg er næsten overbevist om at hvis vi ikke viste det i forvejen,
ville vi nok slet ikke have lagt mærke til området..

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-08-02 22:46

> Ved ikke helt hvor fair det er over for modellen at du ikke finder en
anden
> armstilling til hende så, for pænt er det ikke...

OK, nu ved jeg godt at jeg sagde jeg havde været opmærksom på maven fra
start af.. dermed mente jeg fra billedet var scannet, ikke under
optagelserne.

> [...]
forvejen,
> ville vi nok slet ikke have lagt mærke til området..

Øhhh... du mener altså at din hurtige retouche har gjort billedet bedre....
måske ser man det ikke med det samme, men når man ser det tænker man
uvilkårligt at det er synd for pigen at hun er så arret på maven. Jeg har
gjort mange forsøg på at fjerne skyggerne.. først ved at lysne områderne,
hvilket producerer et gråligt område i stedet. Dernæst ved at klone, hvilket
bliver sværre og sværre jo længere du kommer ind i skyggen. Efter 30
minutter gav jeg op og lod hende se ud som hun nu engang ser ud.

Et eller andet sted undrer det mig lidt at det er netop den "fejl" du falder
over. Jeg har set på din hjemmeside at pigerne dér også får lov at være
meget naturlige, hvilket man jo ikke kan bebrejde dem for. I øvrigt må du
meget gerne spørge mig inden du giver dig selv tilladelse til at arbejde med
billedet, bare for god ordens skyld.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-08-02 00:38

> OK, nu ved jeg godt at jeg sagde jeg havde været opmærksom på maven fra
> start af.. dermed mente jeg fra billedet var scannet, ikke under
> optagelserne.

Ja okey det forklare jo lidt...*S*

> [...]
> bliver sværre og sværre jo længere du kommer ind i skyggen. Efter 30
> minutter gav jeg op og lod hende se ud som hun nu engang ser ud.

Jeg skrev også at det ikke var særlig godt.... og at der ikke var brugt
særlig lang tid på det. Om mit forsøg har gjort billedet, bedre skal være
hen i det udvisse. Men som jeg også skrev er det store spørgsmål om man
ville have lagt mærke til det, hvis du havde arbejdet lidt med området, før
det blev lagt ud.

> [...]
> over. Jeg har set på din hjemmeside at pigerne dér også får lov at være
> meget naturlige, hvilket man jo ikke kan bebrejde dem for.

Nu er det ikke mine billeder der er til debat... Det skal nok komme.....*S*
Syndes bare at det er synd for pigen, at hun skal se sådan ud, når det er så
nemt at undgå det, og dermed få hende til at se ud fra sin bedst side. Jeg
mener du har nogle meget flotte piger, som du kan forme næsten som du vil
til de billeder, så er det bare synd at du ikke have valgt et bedre billede,
hvis du ikke kunne have undgået det...

Husk på at du har selv bedt om kommentare i dit første indlæg... Det er blot
dem jeg giver dig..

> I øvrigt må du meget gerne spørge mig inden du giver dig selv tilladelse
til at arbejde med
> billedet, bare for god ordens skyld.

Ja det kan du have meget ret i. Modtag min undskyld.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 02-08-02 11:34

> Husk på at du har selv bedt om kommentare i dit første indlæg... Det er
blot
> dem jeg giver dig..

Det var ikke ment som en kritik af kritikeren. Det undrede mig bare at det
var netop sådan en ting du faldt over, eftersom dine egen modeller ikke er
"vasket og strøget" som vi snakker om med mine billeder. Jeg er såmænd glad
nok for den kritik jeg har fået, som jeg ved vil bidrage til at jeg kigger
ekstra godt på billederne næste gang.

Alt forladt..

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-08-02 20:44

> [...]
glad
> nok for den kritik jeg har fået, som jeg ved vil bidrage til at jeg kigger

Nu var det stadig ikke mine billeder, eller mine modeller der var lagt ud
til debat..
Jeg arbejder lige nu på at opdatere min side, og når det er klaar skal jeg
nok lægge nogle billeder ud til debat...*S*

Kritik kan jo kun gøre os alle bedre til det vi gør...

Fra : Steen F.

Dato : 04-08-02 07:42

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Nu har jeg ikke haft tiden til at sidde med billedet i særlig lang tid i
> Photoshop, men lidt har jeg da tilladt mig at lege med det.
> Tråden hedder " Billede fra en tråd i dk.fritid.foto " og findes vel på

Det ser da meget bedre ud, nu hvor billedet er efterbehandlet! Det er blot
min mening. Men hvordan har du gjort i Photoshop? Jeg vil også efterbehandle
mine egne billeder på den måde, hvis der er uheldige træk på originalerne.

MVH
Steen

Fra : Ole Rosted

Dato : 30-07-02 09:49

On Mon, 29 Jul 2002 23:40:35 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm(no-spam)@film.dk> wrote:

>Hej
>
>Igen vil jeg gerne invitere jer til at se på mine modelbilleder på
>www.mixfm.dk

Jeg er DYBT skuffet!!!
Jeg ved ganske vidst ikke, hvad et Tanya tog er for et, og jeg er
heller ikke klar over hvad Zone Museet er, men gik ud fra , at det
drejede sig om billeder af et modeltog evt et regionaltog.

OG SÅ ER DET BARE EN PIGE???(!!!)

Det er iøvrigt en møg-side! Først måtte jeg slå min proxy fra, dernæst
måtte jeg bruge flere minutter på at kikke i min sniffer- og firewall
log, for at finde ud af, hvad der egentlig foregik og hvem jeg
ufrivilligt har besøgt/inviteret. Sådan en side kan laves *MEGET*
enklere.

Hvad skal vi med en side fuld af cookies og reklamer bare for at se et
par billeder??

vh. Ole Rosted

Fra : Pico

Dato : 30-07-02 10:54

Ole Rosted wrote:

> [...]
> enklere.
>
> Hvad skal vi med en side fuld af cookies og reklamer bare for at se et

Jeg har af bar nysgerighed over din kritik været inde og se på siden.
Billederne vil jeg ikke komentere men hos mig køre siden uden nogen
problemer. Tror du ikke du har "lidt for mange" filtre i gang Ole
Pico

Fra : Ole Rosted

Dato : 30-07-02 12:24

On Tue, 30 Jul 2002 11:53:38 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

Hej,

>Jeg har af bar nysgerighed over din kritik været inde og se på siden.
>Billederne vil jeg ikke komentere men hos mig køre siden uden nogen
>problemer.

Jo - men er du klar over, hvor mange cookies, sponsor-billeder osv.
du måtte acceptere for at komme igennem??
Det er fint, hvis man laver en site for at vise sine billeder frem,
men det er *ikke* fint at fylde siden med alt muligt gøgl, som folk
ikke har bedt om.!

>Tror du ikke du har "lidt for mange" filtre i gang Ole

Joeehh...På den anden side kan jeg fint se væsentlige sites
såsom www.dpreview.com, http://luminous-landscape.com/, www.google.com
og mange, mange flere med min konfiguration af proxy og firewall.
Så der er altså steder, hvor man kan finde ud af at design'e sites
uden at fylde dem med unødvendigt bras.
Det skulle denne gruppes site-designers tage ved lære af.

vh. Ole Rosted

Fra : Razer

Dato : 30-07-02 16:07

"Ole Rosted" <Ole.Rosted@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 30 Jul 2002 11:53:38 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:
>
> Hej,

> Jo - men er du klar over, hvor mange cookies, sponsor-billeder osv.
> du måtte acceptere for at komme igennem??
Jeg er personlig ikke klar over det da det for mig at se er en meget ren
site.
Jeg får ingen popups eller lign, men jeg har også 3 firewalls kørende hvoraf
2 af dem blokker cookies og lign. til en vis udstrækning..

Du må vist checke din opsætning, og gøre den lidt mere surfervenlig, eller
bide i det sure æble og selv klare det hver gang, som du selv har beskrevet.
Med venlig hilsen

Thomas Blitz

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 30-07-02 20:36

> [...]

> Det er fint, hvis man laver en site for at vise sine billeder frem,
> men det er *ikke* fint at fylde siden med alt muligt gøgl, som folk

Ved ikke helt hvor meget af selve siden du har kigget på, for det er ikke en
side fotografen selv har lavet, men derimod en radiostations side.Billederne
er bare en del at et pr stunt.
Tror også at du har haft alt for mange filtre i gang på en gang...*S*

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 30-07-02 11:41

Hos mig er der ingen problemer med at se siten, selv om jeg både gøre brug
af anti-virus og firewall.

Claus Smith - Pigefotografen

http://www.pigefotografen.dk

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-08-02 00:46

> [...]
> heller ikke klar over hvad Zone Museet er, men gik ud fra , at det
> drejede sig om billeder af et modeltog evt et regionaltog.

lalala....

> [...]
> enklere.
>
> Hvad skal vi med en side fuld af cookies og reklamer bare for at se et

*tager sig til hovedet i despration og nynner* lalala.....

Fra : Ole Rosted

Dato : 01-08-02 12:52

On Thu, 1 Aug 2002 01:46:17 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm(no-spam)@film.dk> wrote:

>*tager sig til hovedet i despration og nynner* lalala.....

Et sjældent velartikuleret svar, som lader ane, at du heller ikke kan
læse.

vh. Ole Rosted

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 01-08-02 23:13

> Et sjældent velartikuleret svar, som lader ane, at du heller ikke kan
> læse.
>
> vh. Ole Rosted

Avavav... kære Ole... vil du ikke godt gøre mig et par tjenester..? For det
første at smide mig i dit killfilter, så du ikke længere kan læse mine
poster, og deraf heller ikke længere kommentere dem. Dernæst finde nogle
bøger der handler om computerparanoia. Laver man et så åbenlyst stupidt
"sikkert" system som dit, så afskærer man sig selv fra nogle muligheder. Der
er næppe nogen der har ondt af dig. Og i øvrigt kan man jo ikke forlange at
private menneskers hjemesider skal være lige så gode som store foretagener
som fx. google. Dette er i ovrigt Off-Topic. FUT: dk.snot.olerosted

Fra : Ole Rosted

Dato : 02-08-02 13:14

On Fri, 2 Aug 2002 00:13:15 +0200, in dk.fritid.foto "Tim Lerche
Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> wrote:

Hej,

>Avavav... kære Ole... vil du ikke godt gøre mig et par tjenester..? For det
>første at smide mig i dit killfilter,

Det kunne aldrig falde mig ind, jeg læser gerne alle indlæg, som
består af andet end uartikuleret pludren.

>Laver man et så åbenlyst stupidt
>"sikkert" system som dit, så afskærer man sig selv fra nogle muligheder.

Stupidt!!(??) Aner du, hvor meget l... du - uden at vide det - lukker
ind og ud af din pc - eller har liggende i form af cookies, trojans og
andet? Et eller andet må du vel have, når du tror at (no spam) i din
adresse beskytter dig mod spam

At der ved striks filtrering afskæres muligheder er selvklart, men jeg
kender begrænsningerne og tager stilling til - fra site til site -
hvilken grad af sikkerhed jeg ønsker og skønner nødvendig.

> Der er næppe nogen der har ondt af dig.

Det er der heller ingen grund til - tvært imod!

>Og i øvrigt kan man jo ikke forlange at
>private menneskers hjemesider skal være lige så gode som store foretagener
>som fx. google.

Problemet er det stik modsatte: at folk, der ikke vil/kan lave sider i
ren HTML falder for brug af alle mulige idiotiske java-applets,
java-redirects, window.methods osv. - you name it.
(Jeg må med skam erkende, at jeg selv engang har brugt FrontPage. Da
jeg så den resulterende kode, stoppede jeg dog med det)

>Dette er i ovrigt Off-Topic.

Både og. Hvis nu fx. kamerahuset lavede tabeller over cameraer/priser
uden at fylde siderne med Macromedia Flash og andet gøgl, ville det
være befriende. Yderligere var det mit (naive?) håb, at denne gruppes
kommende web-site konstruktører ville lade begræsningens kunst komme
til udtryk i deres frembringelser, så de kunne besøges uden unødig
cluttering.

vh. Ole Rosted

ps. og ja - jeg ved godt at dynamisk HTML/java kan være *nødvendig*
for interaktive sites, men så længe det bare drejer sig om fremvisning
af pristabeller, billeder el. lign. så lad os dog blive fri!