Noname eller ikke noname
Fra : Tomas Sørensen

Dato : 27-07-02 12:53

Hej

Jeg skal investere i et nyt GF2 grafikkort til min gamle PC.

Er kvaliteten den samme om det er et noname eller et kendt mærke. Hvis der
er forskel, hvor mærkbar er den så?

MVH

Tomas Sørensen

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 15:34

"Tomas Sørensen" <tonerservice@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal investere i et nyt GF2 grafikkort til min gamle PC.
>
> Er kvaliteten den samme om det er et noname eller et kendt mærke. Hvis der
> er forskel, hvor mærkbar er den så?

Ja det er jo et meget enkelt spørgsmål, men findes ingen enkelte svar.
De eneste der kan svare med sikkerhed er dem der har købt et noname og et
kendt mærke af samme grafikkort type.
Et noname er oftes et grafikkort der produceres til OEM's , (Original
Equipment Manufactures), som bruger dem til systemer som de selv samler og
sælger videre.
Hvor imod et retail er et der sælges i butikker med fin indpakning og
diverse software og driver.
I princippet kan et noname eller OEM være ligeså god some et kendt mærke.
Du kan så spare lidt på det, så det er en vurdering af om man tør satse på
noget man ikke lige ved hvor kommer fra.

Søren.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 27-07-02 15:46

Det er et svært spørgsmål. noname produkter er som regel flere typer mærker
sat sammen som så giver et "noname-produkt". Om ens noname produkt er godt
er der ca 50/50% chance for. Som regel er noname-kvaliteten ikke helt i top
som på decidere "mærke-varer", specielt når det gælder PC-indmad som
grafikkort/lydkort og ram.
Jeg selv har et Noname 16xDVD drev som faktisk er bedre end mit gamle
Samsung DVD-drev, - når det gælder produkter som CD-rom/DVD/Floppy-drev kan
man godt købe noname for her er kvaliteten ofte som et mærke-produkt, MEN
man kan være uheldig. MEN som regel er det min erfaring at man helst skal
undgå Noname produkter til indvendigt PC udstyr. Fx jeg havde på et
tidspunkt 2x Noname ram-blokke og min PC var temmelig ustabil uden jeg
egentlig vidste at disse var problemet, så jeg købte 2xkingston ram-blokke
og Pc blev stabil igen.

Så tilbage til dit spørgsmål og køb af Noname grafikkort (også kaldet gfx),
så vil jeg sige nej. Køb hellere et "mærke"-produkt, og mange mærker er også
billige - men som regel gælder her også - er mærket lidt dyere er kvaliteten
som regel også derefter.
Mit bud på nogle virkelig kvalitets producenter er Asus, Hercules, Leadtek,
Creative. Men de er som regel lidt dyere, men volder tilgengælg "færrest grå
hår". Nogle mindre kendte mærker er Verto, Point Of View, Typhoon.
Du ser sikkert billige gfx fra Palit Daytona og fristes af disse, men hvis
du ser på div indlæg om gfx er det som regel disse kort folk skriver mest om
som volder problemer - om det er fordi de volder problemer eller om det er
fordi mange har dem ved jeg ikke. Men jeg har dog selv haft 3 gfx fra Palit
og alle var højest utilfredsstillende - jeg råder som oftest til at undgå
Palit, men det er bare ming holdning/erfaring.
-Niels-
Tomas Sørensen <tonerservice@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d4289b9$0$26711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 27-07-02 16:05

ØV-ØV-ØV, så håber jeg sgu nvidia laver win98 drivere til deres GF5, for så
bliver det det gfx jeg køber. jeg har ikke råd til at opgradere fra mit
elskede stabile og let tilgængelige win98se, jeg har sku ikke lyst til winXp
som ligner en brugler flade til børn !.
ØV-ØV-ØV og tre gange ØV.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 27-07-02 16:24