Varme
Fra : Bobber

Dato : 29-07-02 18:37

Dav der

Hvor varme kan en P 4 ( 2.2 ) tåle uden at død af det ?
min står i et skab og er helt oppe på 55 C. nu
den er ikke gået ned endnu men kan den tåle det ?

Bobber

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 29-07-02 19:05

Det tror jeg nok. Jeg har selv en AMD og den bliver 50-54 grader når den er
full loadet, men min står ikke inde i et skab, så det er sikkert ok Men AMD
har jo ry for at kunne tåle meget varme!!!

Jesper

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-07-02 19:08

Jesper Kyhn skrev bl.a.:

> Det tror jeg nok. Jeg har selv en AMD og den bliver 50-54 grader
> når den er full loadet, men min står ikke inde i et skab, så det
> er sikkert ok Men AMD har jo ry for at kunne tåle meget varme!!!

En P4 også sagten tåle en del varme. Maskinen bliver ustabil/langsom længe
før en kritisk temperatur nås, så bare rolig.

--
Lars

Fra : Suffo

Dato : 29-07-02 20:06

Jeg var med til at teste nogle processorer, med henhold til varmeproblemer.

Vi havde Varme Grænse målt i celcius før
systemet gik ned:
AMD Athlon XP 2000+ 97 Grader
AMD Duron 1200 91 Grader
AMD Classic Athlon 1000 Mhz 105 Grader
PIII 1000 Mhz 100 Grader
P4 (Standard kerne) 1500 Mhz 98 Grader
P4 (Northwood kerne) 2.5 Ghz 126 Grader (ja vi kogte æg
bagefter)

Håber det fik dig til at falde lidt ned

MVH
Suffo

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 29-07-02 21:50

"Suffo" <eagleman20@msn.com> writes:

> P4 (Standard kerne) 1500 Mhz 98 Grader
> P4 (Northwood kerne) 2.5 Ghz 126 Grader (ja vi kogte æg
> bagefter)

Er der ikke noget med at en P4 automatisk sætter frekvensen ned for at
beskytte sig selv? Var det noget i lagde mærke til da i testede?

Christoffer Olsen

Fra : Suffo

Dato : 29-07-02 22:48

Jo det gør den selvfølgelig men det skal bundkortet også understøtte, for
det er jo egentlig bios'en der styrer frekvensen. Vi havde så valgt at sætte
bundkortets jumperfree fra. Testen gik ud på hvor høj temperatur en
processor kunne klare før den gik kold.
Men P4 har det de kalder for Heat controll. Det har ASUS' bundkort og det
kaldes for C.O.P. (CPU Overheating Protection). Det er næsten alle P4
Bundkort der har C.O.P. Men det fik jo slået fra med en Jumper.

/Suffo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-02 10:27

"Suffo" <eagleman20@msn.com> skrev....

> Jeg var med til at teste nogle processorer, med henhold til
> varmeproblemer.

Nu er det ikke helt uinteressant hvordan i testede. Ellers siger
tallene kun noget om hvilke CPU'er der sandsynligvis har de højeste
tolerancer, og ikke hvilke absolutte temperaturer de forskellige
CPU'er kan tåle.

Er resultaterne opgivet i C eller F?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Suffo

Dato : 30-07-02 10:53

Rigtigt men nu er det gennemsnit af 20 af hver processor. Så vi regner med
at det er temmelig præcist. Og de er testet efter de mest proffesionelle
standarder, mere ved jeg ikke, jeg overvågede bare diverse målere.

/Suffo

Fra : Søren

Dato : 30-07-02 11:23

"Suffo" <eagleman20@msn.com> wrote in message

> [...]
Hvilke ikke anbefale nogen at benytte det link i forbindelse med
overclocking.

Søren.

Fra : Deaster

Dato : 30-07-02 11:33

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> "Suffo" <eagleman20@msn.com> wrote in message

> Hvilke ikke anbefale nogen at benytte det link i forbindelse med
> overclocking.

Og en begrundelse er vel ligemeget ?

Jeg synes ikke man skal lytte til Søren, han er dum.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-02 13:38

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev....

> Hvilke ikke anbefale nogen at benytte det link i forbindelse med
> overclocking.

Jamen jeg glæder mig da til at du poster forbedringerne.

Fra : Søren

Dato : 30-07-02 11:20

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
> "Suffo" <eagleman20@msn.com> skrev....
>

> Er resultaterne opgivet i C eller F?

Det må være en joke at spørge om det.
Hvis de målte i fahrenheit, skulle P4 (Northwood kerne) 2.5 Ghz gå ned ved
52 grader celcius, og Athlon XP 2000+ ved 36 grader celcius !!???
Tvivler jeg stærkt på
http://www.soc.duke.edu/~garyt/temp.html

Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-02 13:36

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev....

> Det må være en joke at spørge om det.
> Hvis de målte i fahrenheit, skulle P4 (Northwood kerne) 2.5 Ghz
> gå ned ved 52 grader celcius, og Athlon XP 2000+ ved 36 grader
> celcius !!??? Tvivler jeg stærkt på

Og du finder resultaterne mere troværdige hvis de var opgivet i
celsius?

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 30-07-02 15:15

"Søren" wrote:

> Det må være en joke at spørge om det.

Det drejer sig vel lige så meget om, at præcisere det man skriver.
Hvis vi skal bevæge os på et videnskabeligt niveau, må man også leve op
til de krav der stilles, herunder at fortælle, hvad man måler, og
hvilken scala der er brugt.

--
/kenne
Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ...
I accept it and hope for something better"

Fra : Søren

Dato : 02-08-02 00:21

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis vi skal bevæge os på et videnskabeligt niveau, må man også leve op
> til de krav der stilles, herunder at fortælle, hvad man måler, og

Jow, du har ganske ret, men hvorfor spørger han så ikke om det var målt i
kelvin eller celcius ?? Som du nok kan se kan det umuligt være celcius med
de resultater.
Det er også grunden til jeg sætter spørgsmålstegn ved kvaliteten af mandens
site om overclocking når han ikke sætter sig ind i forskellen på celsius og
fahrenheit.
Man skal da stille krav og spørgsmål angående en test, men man spørger jo
heller ikke om testen blev lavet ved 1 atmosfæres tryk eller 100.

Søren.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-08-02 05:56

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev....

> Jow, du har ganske ret, men hvorfor spørger han så ikke om det
> var målt i kelvin eller celcius ??

Du kaster dig efter halmstrå nu. Det havde jo været mere usandsynligt
at resultaterne var i Kelvin.

> Som du nok kan se kan det
> umuligt være celcius med de resultater.

Præcis. Ikke desto mindre påstås resultaterne at være i celsius.

At min tvivl på andres måleresultater kan få dig til at betvivle alt
andet jeg har foretaget mig, er over min forstand. Især når du selv
giver udtryk for samme tvivl.