RIVA TNT 16 MB PCI-kort
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 29-07-02 12:23

Min AGP-port er røget sig en tur, men maskinen (ASUS P2B-D m. 2*PIII/450
og 512 MB RAM) kan sagtens køre med et PCI-grafikkort.

Jeg har derfor lånt mig frem til et PCI-grafikkort hos en kammerat, der
havde et liggende.

I Windows XP installerer det sig som nVidia RIVA TNT med 16 MB RAM. På
bagsiden er der det sædvanlige analoge monitor-stik, men også et stik, der
umiddelbart ligner et S-VHS-stik. Er der video out på dette kort?

Hvilken driver fungerer bedst til kortet (Windows XP Pro)?

Jeg har også lånt et Hollywood+ MPEG-kort af min kammerat - er det
nødvendigt / en fordel for at afspille DVD/DivX-film på maskinen og få det
over på tv'et?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-02 15:56

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> Hvilken driver fungerer bedst til kortet (Windows XP Pro)?

nVidia's egne driver...

Ellers spørg i news:dk.edb.hardware.grafikkort

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tinky Winky

Dato : 29-07-02 22:02

> Jeg har også lånt et Hollywood+ MPEG-kort af min kammerat - er det
> nødvendigt / en fordel for at afspille DVD/DivX-film på maskinen og få det
> over på tv'et?

DVD, ja hvis
1) du ikke kan få TVout på grafikkort til at virke eller
2) din CPU er for langsom til at software-dekode DVD (det er den nok ikke
hvis den kan trække DivX).

Til DivX, så glem hollywood kortet, det er kun beregnet til DVD.