Inkjet Print på CD ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 28-07-02 19:07

Hej!

Findes der nogle "standard"-printere, som kan printe på CD-medier ??
Jeg tænker her på de medier, som er forberedt på Inkjet-printing.. Jeg
ved, at GSS (http://www.gss.dk) har nogle modificerede Epson printere
(iMedia Technologies) - men findes der f.eks. nogle Lexmark eller HP
printere, som tilbyder samme funktion ??

/Brian

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-07-02 16:21

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> (iMedia Technologies) - men findes der f.eks. nogle Lexmark eller HP
> printere, som tilbyder samme funktion ??

Hej Brian

En Epson Stylus Photo 950 kan. Koster ca. 5.000,-. Har lige læst om den i
AltOmData's augustnummer.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-02 23:52

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> wrote in message
> [...]
> (iMedia Technologies) - men findes der f.eks. nogle Lexmark eller HP
> printere, som tilbyder samme funktion ??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du skal have fat i en Seiko CD-printer som hedder 2500.
Du kan se den på http://www.nierle.de
Under menuen CD-drucker Seiko 2500.
den kan bestilles for ca. 2899,-kroner (389 Øvro)
Blækpatronerne koster 149,-kroner for sort og det samme for farve og kan
bestilles samme sted.

Hilsen
Jens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 08:46

> Du skal have fat i en Seiko CD-printer som hedder 2500.
> Du kan se den på http://www.nierle.de

Jeg synes ikke umiddelbart at jeg udfra beskrivelsen kan se om den kan
skrive på _alle_ almindelige blanke skiver eller de skal have en specielt
overflade ?

/A

Fra : Lyrik

Dato : 30-07-02 23:21

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ai5gcq$i57$1@sunsite.dk...

> Jeg synes ikke umiddelbart at jeg udfra beskrivelsen kan se om den kan
> skrive på _alle_ almindelige blanke skiver eller de skal have en specielt
> overflade ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det ville jo være fjollet at skrive oven på en tekst på cd-en som for
eksempel siger "Mister Platinum" ikke?)
Man skal bruge "printable cd":
http://shop.store.yahoo.com/freecd-r/24x-printable-cd-r-prodisc-silver-diamo
nd-ij-printable-cd-r-80-min--24x--available-in-silver-frost--.html
Du skal ikke spørge mig hvor man kan få dem og om de er gode, for jeg har
ikke selv en sådan printer.
Men annoncerne lover at man nu ikke kan se forskel på en købe-trykt cd og
disse printables.

Hilsen
Jens

Fra : N/A

Dato : 31-07-02 15:31

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-02 15:31

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ai7uuj$n44$1@sunsite.dk...
> Mig:
> specielt
>
> Lyrik:
>
> Det var heller ikke det jeg skrev... Men de billigste almindelige cdr
medier
> er oftest helt uden tryk, og det ville da have været rart om den kunne
> skrive på dem... Der står jo at den kan skrive på alverdens medier så
derfor
> synes jeg ikke mit spørgsmål er helt i skoven.
>
> PS Er du stadig kørende på 2hjul ?
>
> /Anders Majland
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej jeg havde selv tanker om hvilke cd-er der mon skal skrives på, men de
skal vel have en eller anden form for overflade som kan suge blækket. De
helt blanke ville kræve et regulært silketryk med en slags maling, så det
tror jeg ikke den kan præstere, da jeg forstår at det er en inkjetprinter og
at man derfor må formode, at den kører med blæk og ikke med maling.
Det stemmer jo også meget godt med at de snakker om "printable" cd-er.
Aprilia Leonardoen står ikke stille en eneste dag om året undtagen når sneen
ligger på vejene.

Hilsen
Jens

Fra : ha

Dato : 31-07-02 19:02

> Nej jeg havde selv tanker om hvilke cd-er der mon skal skrives på, men de
> skal vel have en eller anden form for overflade som kan suge blækket.
> Det stemmer jo også meget godt med at de snakker om "printable" cd-er.

Ja, det skal være specielle CD'ere. Jeg har lige købt en Epson Stylus
Photo 950, og i kassen var der en enkelt af disse som jeg forsøgte mig
på. Kvaliteten er absolut fornem, men CD'en er jo lidt mat, hvor dem man
køber skinner.

mvh
ha