Harddisk spørgsmål
Fra : ibso

Dato : 27-07-02 13:25

Jeg har en computer som skal have en ny harddisk, da den gamlé er stået af.
Men jeg er i tvivl om hvilken type harddisk, som sidder i den er. Det er en
Western Digital Caviar 22500. Hvordan finder jeg ud om det er en scsi eller
ide eller hvad de nu hedder. Den brede multistik bagpå er der 40 ben i.

Ib

Fra : K E Nielsen

Dato : 27-07-02 13:46

Det er en IDE harddisk på ca. 2.4 GB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-07-02 13:42

"ibso" <ibib@post8.tele.dk> skrev:
Et spørgsmål om harddiske.

Hej Ib,

fremover bør du stille spørgsmål vedrørende harddiske
i den specifikke gruppe istedet for den generelle.

Læs evt. http://www.usenet.dk/grupper.pl

Mvh.
Mikael

Fra : HowaX

Dato : 27-07-02 14:32

"ibso" <ibib@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
eller
> ide eller hvad de nu hedder. Den brede multistik bagpå er der 40 ben i.

normalt står det vel også oven på diskene :...

Fra : ibso

Dato : 27-07-02 14:52

Der står ihvertifald meget, men ikke noget om det. Er det tit at en
harddisk står af, jeg kan hverken formattere den eller skrive til den.

Ib

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-07-02 14:58

"ibso" <ibib@post8.tele.dk> skrev:
> Er det tit at en harddisk står af, jeg kan hverken
> formattere den eller skrive til den.

Tjaa, det er det blevet, men alt hardware kan jo gå i
stykker, det er jo trods alt elektronik ;)

Normalt kan man fejldiagnosticere dem vha. et
værktøj på producentens hjemmeside.
I dit tilfælde kan du bruge Diagnostics fra denne side:
<http://support.wdc.com/download/>

Mvh.
Mikael

Fra : Gustav Gerstrøm