Info ønskes.
Fra : Mac

Dato : 26-07-02 11:07

Hej Alle,

Er der nogen der ved, om der er fordele og ulemper ved Thin Clients
frem for alm. PC´ere.

Mvh.
Mac

Fra : Andy

Dato : 26-07-02 12:25

> Er der nogen der ved, om der er fordele og ulemper ved Thin Clients
> frem for alm. PC´ere.

Både og!

Andy

Fra : Andy

Dato : 26-07-02 12:36

En tynd klient er en box med netkort, som du slutter skærm, tastetur og mus
til. Den henter sit styresystem enten fra den centrale server(boot via LAN)
eller fra ROM.

Som regel er det bare en X klient på en unix server, eller en Windows client
på en Windows terminal server.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 12:35

Mac <m-l@VBIAPsol.dk> (slet VBIAP) wrote in

> Hej Alle,
>
> Er der nogen der ved, om der er fordele og ulemper ved Thin Clients
> frem for alm. PC´ere.

Det kommer helt an på hvad opgaven der skal løses er.

Hvis du er administrator for en stor virksomhed hvor medarbejderne
laver rimeligt ensartede opgaver og anvender de samme programmer kan
det set fra administratorens side være en fordel med thin clients idet
at de så bare kører programmerne fra en centralt konfigureret server.

Men hvis du er administrator i en virksomhed og folk laver 1000-
forskellige ting i mange forskellige programmer, så er det nok ikke en
optimal løsning med tynde klienter.

Hvis du er privatperson er det nok heller ikke, med mindre du gider at
sætte en server op som hoster dine programmer.
Jeg vil heller ikke mene at ADSLhastighederne er gode nok til for alvor
at bruge tynde klienter over internettet, men det skal nok komme.

Du er nødt til at give lidt mere info, eller eventuelt søge på google
for at finde ud af mere.

Flemming