Andet multimedie
bentjuul 3670
3DSMAX
Fra : Peter

Dato : 27-07-02 00:02

Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med udgangspunkt i
center. Er det muligt at ændre det.

Det konkrete problem er at jeg skal lave nogle tangenter (klaver) og som
alle nok ved så er tangentens vippe-center placeret bagerst på tangenten og
ikke midt på (hvis det var tilfældet ville en tangent blive trykket ned som
en vippe)...

Hilsen fra Peter

Fra : Aphex

Dato : 27-07-02 02:07

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message news:3d41d4f6$0$6263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med
> udgangspunkt i center. Er det muligt at ændre det.

Du skal såmænd blot flytte dit Pivot Point.

I sidepanelet, der som standard har "Create" aktiveret, vælger du
"Hierarchy". Knappen "Pivot" vil normalt være aktiveret hvorunder
du finder "Adjust Pivot" rollout. Klik på "Affect Pivot Only",
vælg dit Move-tool og flyt pivot-punktet til den position du
ønsker. Klik på "Affect Pivot Only" for at afslutte dine ændringer
og rotér dine tangenter efter behag.

Dine ændringer af pivot-punkt vil naturligvis følge med kopierede
objekter, så i stedet for at ændre på 60-70 tangenter vil det
sikkert spare dig tid at kopiere tangenterne ud forfra.

Læs iøvrigt User reference og Tutorials under Help-menuen (jeg går
ud fra du ikke har manualerne?), der forklarer meget grundigt
hvordan interfacet i 3ds max virker.

--
Jesper

Fra : Peter

Dato : 27-07-02 09:07

Jeg har haft fat i den før men jeg kunne sgutte finde den igen og jeg 'gad'
ikke til at rode alle de der funktioner igennem som den lå blandt - så jeg
søgte sådan set bare navnet på funktionen da jeg godt vidste hvor den lå.

Men mange tag skal du ha' anyway =)

Hilsen fra Peter