|
| 3DSMAX Fra : Peter |
Dato : 27-07-02 00:02 |
|
Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med udgangspunkt i
center. Er det muligt at ændre det.
Det konkrete problem er at jeg skal lave nogle tangenter (klaver) og som
alle nok ved så er tangentens vippe-center placeret bagerst på tangenten og
ikke midt på (hvis det var tilfældet ville en tangent blive trykket ned som
en vippe)...
Hilsen fra Peter
| |
Aphex (27-07-2002)
| Kommentar Fra : Aphex |
Dato : 27-07-02 02:07 |
|
"Peter" <wont@tell.you> wrote in message news:3d41d4f6$0$6263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med
> udgangspunkt i center. Er det muligt at ændre det.
Du skal såmænd blot flytte dit Pivot Point.
I sidepanelet, der som standard har "Create" aktiveret, vælger du
"Hierarchy". Knappen "Pivot" vil normalt være aktiveret hvorunder
du finder "Adjust Pivot" rollout. Klik på "Affect Pivot Only",
vælg dit Move-tool og flyt pivot-punktet til den position du
ønsker. Klik på "Affect Pivot Only" for at afslutte dine ændringer
og rotér dine tangenter efter behag.
Dine ændringer af pivot-punkt vil naturligvis følge med kopierede
objekter, så i stedet for at ændre på 60-70 tangenter vil det
sikkert spare dig tid at kopiere tangenterne ud forfra.
Læs iøvrigt User reference og Tutorials under Help-menuen (jeg går
ud fra du ikke har manualerne?), der forklarer meget grundigt
hvordan interfacet i 3ds max virker.
--
Jesper
| |
Peter (27-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 27-07-02 09:07 |
|
Jeg har haft fat i den før men jeg kunne sgutte finde den igen og jeg 'gad'
ikke til at rode alle de der funktioner igennem som den lå blandt - så jeg
søgte sådan set bare navnet på funktionen da jeg godt vidste hvor den lå.
Men mange tag skal du ha' anyway =)
Hilsen fra Peter
"Aphex" <news@DÅSEKØDaphex.dk> wrote in message
news:3d41f2b6$0$26831$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peter" <wont@tell.you> wrote in message
news:3d41d4f6$0$6263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med
> > udgangspunkt i center. Er det muligt at ændre det.
>
> Du skal såmænd blot flytte dit Pivot Point.
>
> I sidepanelet, der som standard har "Create" aktiveret, vælger du
> "Hierarchy". Knappen "Pivot" vil normalt være aktiveret hvorunder
> du finder "Adjust Pivot" rollout. Klik på "Affect Pivot Only",
> vælg dit Move-tool og flyt pivot-punktet til den position du
> ønsker. Klik på "Affect Pivot Only" for at afslutte dine ændringer
> og rotér dine tangenter efter behag.
>
> Dine ændringer af pivot-punkt vil naturligvis følge med kopierede
> objekter, så i stedet for at ændre på 60-70 tangenter vil det
> sikkert spare dig tid at kopiere tangenterne ud forfra.
>
> Læs iøvrigt User reference og Tutorials under Help-menuen (jeg går
> ud fra du ikke har manualerne?), der forklarer meget grundigt
> hvordan interfacet i 3ds max virker.
>
> --
> Jesper
>
>
| |
|
|