Start med at sende en skriftlig klage til Telia med cc. til Telestyrelsen.
Bare noget i stil med denne mail. Telia må IKKE rykke og opkræve dig, når du
har sent en skriftlig klage.
Husk at skrive i klagen at du øjeblikkeligt ønsker ophævelse af alle
relationer med Telia.
Så ringer du til dem og forklarer at du har afsent en klage og en opsigelse.
Så SKAL de lukke dit abonnement så du frit kan vælge operatør.
Du skal huske at bede om skriftlig dokumentation for alt hvad du hører Telia
påstår, og skrive navnene ned på dem som du taler med.
Nanvligt skal du få dem til at støve en kontrakt med din underskrift op.
Mht. om du skal betale pengene til Telia, så vil jeg tro det er en sag for
TST. I og for sig har du jo foretaget kaldene, og man kan ikke "flytte" dem
over til din gamle operatør.
Telia har så meget rod i pocedurene og i deres arkiver, at de for det meste
opgiver at køre en sag helt ud, og istedet bare løser og krediterer en
kunde.
Bare sørg for at holde din tone soper og velformuleret.
Vh Peter
> For ca. 2 måneder siden fik jeg et velkomstbrev fra Telia at de var i fuld
> omgang med at opsige mit 1001 abb og flytte mit abb til dem selv. Jeg
griber
> telefonen og taler med en herre som undskylder mange gange at Telia
desværre
> har haft en computerfejl og at jeg ikke var den eneste som har fået sådan
et
> brev. Han beder mig om at opgive kundenummeret som står skrevet på brevet
og
> sletter mig helt fra deres system. Herren undskylder igen og siger jeg
> sagtens kan være rolig nu.
>
> I dag d.29.07.02 modtager jeg så en regning fra Telia på 600,- for mine
> samtaler. Telefon samtalerne passer fint nok....men selskabet passer ikke.
>
> Kundeservice medarbejderne i Telia mener at jeg har sagt ja til et Telia
abb
> og at de ovenikøbet har kontaktet mig telefonisk i maj måned af en sælger
og
> solgt mig et Telia abb. DET PASSER SLET IKKE.
>
> Jeg gøre dem opmærksom på brevet for 1-2 måneder siden + herren som jeg
> talte med i kundeservice...og at han slettede mig fra deres system.
>
> Det kan godt passe siger de
vores samtale bliver lige pludselig
meget
> hyggeligere se selv.....
>
> Telia : Jeg er enig med at det er vores fejl...men du bliver altså nød til
> at betale for din samtaler....ellers for du en rykker.
>
> Jeg mener de slet ikke skal have nogen penge det er simpelthen noget FUSK.
> Efter en ca 50 min samtale tilbyder jeg dem at betale 50% af regningen og
> derefter BLACKLISTE mig fra deres net.
>
> Niksen biksen først pengene i 100% og derefter må jeg selv finde et andet
> selskab.
>
> Mit spøgsmål er så til jer....
>
>
> 1: Er der andre herinde der har været ude for sådan noget??
>
> 2: Hvad kan jeg gøre??
>
> 3: Kan Telestyrelsen hjælpe mig??
>
>
>
> På forhånd tak
>
> Der skal lige også gøres opmærksom på at jeg ikke på nogen måde
underskrevet
> på noget som helst fra Telia.
>
>
>
>
>