Bibi er død
Fra : L&F

Dato : 28-07-02 17:42

Hej

Jeg har læst meget på sidelinien og har haft meget fornøjelse af det. Var på
nippet til at melde Bibi og jeg selv til i www.dk-fritid-dyr-kat.dk - men
nåede det ikke.

Min kære lille kat Bibi er død i dag. Hun er blevet ramt af en bil, hvor
føreren end ikke har forsøgt at finde hendes hjem. Det var vores genbo, der
kom og spurgte, om vi ikke havde en sort kat. Allerede lyden af ordene fik
vand op i mine øjne, jeg vidste, at det var hende. Godt at vores nabo var
her, for jeg bad min mand gå ud og finde ud af, om det var Bibi, og da det
viste sig, at det var det - så græd jeg bare og kunne intet.
Min mand ville have en flad plade at lægge hende på, hvilket naboen hjalp
med, imens jeg ringede til dyrlægen. Først skulle de eet sted hen, men ret
hurtigt blev det ændret, da en ko var ved at omkomme under kælven. Jeg
troede egentligt, at når man kommer først til mølle...

Hun har altid været i nærheden af mig - altid. Gik lige bag efter, når jeg
var ude i haven - og hun kom altid, når jeg kaldte på hende.
Hun var en helt speciel kat.
Da vi skulle på camping i år, insisterede jeg på, at hun skulle med. Vi har
tidligere haft katte, men ingen var med på ferie - men Bibi var altid så
afhængig af min tilstedeværelse, at jeg ikke turde tænke på, at hun skulle
være alene i flere dage.
Og det klarede hun til UG. Men nu er hun død. Jeg kan stadigt ikke fatte
det. Min lille kat, der altid rendte rundt om mine ben og sov hos mig hver
eneste nat - også på camping.
Jeg tog sengetøjet af min dyne, det vi sidst havde sovet sammen i, og så
blev hun puttet i sin lille kasse, med det bløde sengetøj omkring sig. Og nu
ligger hun ude i vores have.

Undskyld - nu kan jeg ikke mere

Mvh
L&F

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-07-02 18:02

Man mangler ord, så jeg vil sende dig en masse trøstkram og et lille digt:

Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn's rain.
When you awake in morning's hush,
I am the swift uplifting rush...
of quiet birds in circled flight.
I am the stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry;
I am not there, I did not die.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Line Wolff

Dato : 28-07-02 17:54

Snøft Jeg fik helt tårer i øjnene... Jeg føler med dig og håber det
kommer til at gå. Bibi sidder ved regnbuebroen og venter.

mvh Line

Fra : Linda

Dato : 28-07-02 18:54

jeg føler virkelig med dig, sidder her og græder med dig, fordi jeg ved hvor
slemt det er "SNØFT"
Linda

Fra : L&F

Dato : 28-07-02 18:54

Jeg vil gerne takke for jeres forståelse.
Det sidste, jeg sagde til bibi var, at vi ses i himmelen. Hun lå på bagsædet
af bilen, og kunne ikke forstå, hvorfor hun ikke kunne komme hen til
mor/mig. Jeg gik om til den anden side, så vi kunne kæle og mysse, indtil
dyrlægen var fundet og hun skulle afsted.
Kan ikke mere nu

Fra : Ragna Skott

Dato : 28-07-02 19:06

Det er en sorg så stor, at ingen ord kan trøste, men jeg føler med dig.

Mange hilsener og tanker fra Ragna

Fra : nitsen

Dato : 28-07-02 19:01

> [...]

> blev hun puttet i sin lille kasse, med det bløde sengetøj omkring sig. Og

Åh nej dog - stakkels dig og lille Bibi, men trøst dig med at hun nu venter
ved regnbuebroen. Det kan være hun leger med min Aksel som for et par
måneder siden tog samme vej pga. en bil.

Føler mig dig - det er faens hårdt at finde sit højt elskede dyr
tilskadekommet/dødt i vejkanten.

Trøstekram

Anita som lige drypper en tåre eller ti i tastaturet.

Fra : Eva

Dato : 28-07-02 19:48

Hej ven
Også jeg blev meget trist da du ringede og fortalte mig det.
Sidder også og græder en tåre.
Kan slet ikke forstå det. Sikkert endnu mindre end du kan.
Jeg ville ønske jeg var der og kunne trøste dig.
Som andre også siger (selv om det er en ringe trøst), så er jeg sikker på
hun har det godt nu og leger med de andre katte, der også er ved
regnbuebroen og venter på sine kære.
Knus herfra og ring endelig igen hvis du vil snakke.
Eva

L&F <nyhedsgrupperne@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d441efe$0$6286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Broxgaard

Dato : 28-07-02 20:56

En rigtig stor trøst fra mig og miss candy...

jeg ved hvordan det er at mister en kat man elsker over alt på jorden..

det er ikke så lang tid siden jeg mister en kat som jeg elsker over alt på
jorden

mange tørste knus

Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums) som jeg mister)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-07-02 23:56

In article <3d441efe$0$6286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, L&F
> [...]

> blev hun puttet i sin lille kasse, med det bløde sengetøj omkring sig. Og nu

Årh - for pokker da... hvor har jeg ondt af dig. Din lille kat har det
godt, hun venter på dig ved regnbuebroen (den kender du, ikke? Ellers
har jeg oversat den til dansk på min hjemmeside) - men du har det
rigtig skidt, kan man mærke. Og der er ingen ord der rigtig hjælper
lige nu. Men du har min dybeste medfølelse.

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Lene

Dato : 29-07-02 09:40

Kære L&F

Det gør mig utroligt ondt at høre. Jeg ved lige præcis, hvordan du har
det...

Mange trøstende knus fra Lene
www.erler.dk

Fra : nyhedsgrupperne@mail~

Dato : 29-07-02 10:43

Kære alle sammen
Mange tak for alle jeres venlige ord og trøstende hilsner. Det er
dejligt at vide, at I er der.
Min mand var så sød i aftes, jeg bare græd og græd. Men til sidst
faldt jeg da i søvn.
Jeg vågnede mange gange i løbet af natten, tudede igen, havde ondt i
maven og halsen snørede sig sammen. Tja, det er ikke bare i nat, det
var sådan, for sådan har jeg det også nu. Bare tanken om at komme
hjem fra arbejde og vide, at hun ikke længere kommer farende ud til
sin mor - den er uudholdelig.
Jeg nåede lige at læse i gruppen, inden jeg tog afsted på arbejde.
Jeg kendte faktisk ikke til historien om regnbuebroen, og nåede lige
at kigge på hjemmesiden, inden jeg måtte skynde mig videre. Og I har
ret i, at det er en dejlig tanke, som jeg prøver at fastholde, når
dagen synes uoverkommelig.
Et blik i spejlet, inden jeg tog afsted, fortalte med al tydelighed,
at der var behov for en forklaring, når jeg skulle møde mine
kolleger. Jeg ligner simpelthen udskidt æblegrød, og selv da jeg
havde en øjeninfektion, var mine øjne slet ikke så hævede, som de er
nu.
Altså - nu tuder jeg igen.
Men jeg vidste bare ikke, hvordan jeg skulle forklare det - for der
er ingen her, der forstår sådan noget. Det var jo "bare en kat." Ja,
det er muligt - for dem.

Men Bibi var min bedste ven, og aldrig er jeg nogen siden blevet
elsket så højt og betingelsesløst, som jeg blev af hende. Hun var der

altid for mig, når jeg havde en dårlig dag, og hun sov på min mave,
eller i fodenden af min seng - hver eneste nat.
Når jeg kaldte, kom hun straks springende, og nogle gange kunne jeg
næsten se spørgsmålet i hendes øjne? Hvad skal vi nu mor? Lege eller
hygge. Og hun var parat til begge dele, blot jeg var der.
Når jeg skrev mails, eller surfede på nettet - til enhver tid sad hun

på mit skød. Når jeg så tv, sad hun hos mig og brummede, eller lå på
ryglænet af sofaen og vaskede mit hår. Når jeg lavede mad, lå hun
under den nærmeste stol og kiggede på, når vi var i haven, sprang hun

rundt om mine fødder, skulle der hænges tøj op, så var hun også lige
for foden af tørrestativet.
Åh Gud, det her er ikke til at klare, jeg savner hende så
forfærdeligt.

Jeg vil prøve at tænke på, at hun venter ved Regnbuen...
Igen: mange mange tak for Jeres trøstende mails, det er rart at vide,

at der er andre, der forstår.

MVH
L&F

Fra : L&F

Dato : 29-07-02 15:32

Kære alle sammen
[...]

PS: Der gik noget galt, da jeg sidst forsøgte at sende denne meddelelse,
så jeg beklager, hvis den dukker op 2 gange.