tøjklemmer
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-07-02 08:52

Hejsa....

Sidder lige og kigger i en bog...

Den forklarer at man med to tøjklemmer i nakkeskindet kan opnå samme effekt
som man moren får med killingerne når hun løfter dem i nakkeskindet... *S*
Måske meget praktisk når man er i gang med at vaske katten, klippe klør,
fjerne filter eller hvad det nu må være at katten kan blive irriteret
over....

Men ærlig talt tror jeg ikke Cæsar vil bryde sig om ideen! *G*

Har nogen af jer prøvet det?

MVH Mette

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Jette

Dato : 28-07-02 09:07

"Mette Frederiksen" skrev:
[klip]
> [...]
klør,
> fjerne filter eller hvad det nu må være at katten kan blive irriteret
[klip]

Jeg synes det lyder lidt voldsomt ... hvis man har prøvet at sætte en
tøjklemme fast på sin egen hud, ved man at mange tøjklemmer har nogle
rimelig stramme fjedre, og det kan gøre pokkers ondt. Det ville jeg
bestemt ikke byde mine katte

Mvh. Jette

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-07-02 09:43

> [...]
> tøjklemme fast på sin egen hud, ved man at mange tøjklemmer har nogle
> rimelig stramme fjedre, og det kan gøre pokkers ondt. Det ville jeg

Det var sådan set også min tanke... og jeg ville ikke prøve det med mindre
nogen kunne sige god for det! *S*

Mette

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-07-02 10:11

Jeg har et par gange måtte ty til denne metode, når jeg skulle klippe klør
på Ninja - da han ellers var fuldstændig umulig at håndtere ( det var i hans
trodsperiode, hvor han var i fuld gang med at etablere sig som førerkat i
huset *suk*) Jeg løftede en anelse i nakkeskindet, satte en klemme på og
vupti så var Ninja blid som et lam Han virkede absolut ikke som om han
var generet af ubehag eller selve metoden - men det kommer jo nok også an på
hvor stor "en bid" man tar' i nakkeskindet. Under alle omstændigheder tog
kloklipningen kun et par splitsekunder i modsætning til den "normale"
procedure, hvor hele seancen sagtens kan tage tiiiimer - klippe en klo,
forhindre katten i at stikke af, tørre blod af mine arme hvor katten har
revet mig da han spurtede afsted, finde katten igen og få fat i ham osv.

Mvh Maj-Britt

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-07-02 22:23

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev...
> Har nogen af jer prøvet det?

Jep - masser af gange... Min dyrlæge bruger desuden metoden ved
undersøgelser, hvor det er svært at få katten til at holde sig i ro (og
især, hvis det er en lidt ubehagelig undersøgelse - grundig undersøgelse af
livmoder/æggestokke fx, hvor man skal "grave" dybt for at mærke det hele).
Det virker typisk bedre end at forsøge at holde katten fast hvis den er lidt
bange.

Nogle katte bliver dog "immune" overfor metoden, min voksne abyssinier er fx
ret ligeglad med en klemme i nakken, hvis hun ikke gider det, man ellers
havde tænkt sig...

Mvh. Camilla