flot kattedyr
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-07-02 16:58

Hej
I går var vi i Randers Regnskov, her var der blandt mange andre dyr, et par
meget smukke kattedyr. De hed:
Margaykat, på tysk hedder de: Baumozelot, men jeg ved ikke om det er den
samme som vi kalder træozelot.
Kattene gik i nogle "glasbure", der efter min mening var for små til disse
dyr, den ene virkede stresset, men den anden virkede ret tilfreds (den
spiste da).
De havde det mest fantastiske mønster og havde kropsfacon nærmest som vores
Orientalere, hovedet var dog noget anderledes, rundt med store øjne.
Hvad der undrede os lidt var at der stod at de vejede 1-3 kg. Men vi mente
at de var næsten dobbelt så store som en Orientaler så vægten nærmere burde
være 5-6 kg.
Hvis nogen stadig har ferie så prøv at besøge Randers Regnskov, selvom jeg
fik ondt at kattene var der masser af andre spændende dyr, der så ud til at
have det godt.
Hilsen Vibeke

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-07-02 17:14

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d42c330$0$687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
par
> meget smukke kattedyr. De hed:
> Margaykat, på tysk hedder de: Baumozelot, men jeg ved ikke om det er den

Så den sådan ud:

http://library.thinkquest.org/C0117483/fauna/leoparduswiedi.jpg

MVH Mette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~