Bue -jagt
Fra : JESPER BRAHE

Dato : 15-02-01 21:36

Hej -
Er der nogen der vil fortælle lidt om buejagt - hvilke krav - stilles der
idag til prøven ? er der nogen der har en brugt compound bue til salg ? .
hvad skal man købe af udstyr for at være "kørende" ?

Med jægerhilsen

Jesper

Fra : J Nielsen

Dato : 16-02-01 21:48

On Thu, 15 Feb 2001 21:36:23 +0100, "JESPER BRAHE" <jesper.brahe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>idag til prøven ? er der nogen der har en brugt compound bue til salg ? .
>hvad skal man købe af udstyr for at være "kørende" ?

Buejagtprøven er blevet væsentligt strammet op i forhold til den forrige.
Især den praktiske del (skydning til vildtfigurer) hvor man skal træffe med
5 ud af 6 skud.

Hvis du er interesseret i buejagt, vil jeg foreslå dig at købe bogen "Lærebog
i buejagt" (*) Her står alt hvad man skal vide for at tage buejagttegn.

Med hensyn til en brugt compound bue, så prøv at holde øje med "Den Blå Avis"
der er ofte buer til salg.

(*) Bestilles direkte hos:

   Hornslet Bogtrykkeri A/S
   Tingvej 36. Postbox 9. 8543 Hornslet
   Tlf. 86 99 45 11 Fax 86 99 55 49

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Jan Larsen

Dato : 17-02-01 18:40

Hej Jesper.

For at få jagttegn til bue, skal man først have gennemgået et buejagtkursus.
( et som er godkendt af skov & natursyrelsen )
Der efter vil man blive tilmeldt til prøve.

Buejagtprøven består at en teoriprøve med 20 spørgsmål ( må kun have 10%
fejl )
og en skydeprøve hvor der skal skydes til 6 vildtfigurer (
And-Fasan-Gås-Hare-ræv-buk )
og 5 af de 6 dyr skal være ramt, i hjerte-lungeregionen.

Lærebog i buejagt foreslås anskaffet og gennemlæst inde kursus i buejagt.

Med hensyn til bue udstyr så er der,
Hubertushuset i Ringsted, Baldur i Brande, østfyens buecenter i Ullerslev.

Men den bedste hjælp du kan få, hvis du vil have jagttegn til bue
er hos Fadb. som kan hjælp dig i gang.
Se på www.fadb.dk Foreningen af danske buejægere.

Træk & slip.

Jan..