skal lave en database til min bowlingklub
Fra : jokeren

Dato : 28-07-02 18:20

Hej

Jeg er total nybegynder med php, men opdatere en hjemmeside for min
bowlingklub hver uge med resultater (er lavet i frontpage), sidste år havde
jeg en side pr. hold men kunne godt tænke nig at lave en database så jeg
ikke skal åbne en side pr hold, regner med det er lettest med php da asp
ikke er understøttet webhotellet .

Databasen skal indholde følgende
dato for kampen, modstander holdet, kegler os og kegler modstander, point os
og point modstander, så skal der jo nok også være en variabel der kan skille
resulteterne ad.

Hvordan griber jeg det an ?.

og er det muligt at lave en fomular der kan sende resultatet til mig og blot
ved et klik tilføjer det til databasen.

Hilsen

Johnny

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-07-02 19:43

Hej

> og er det muligt at lave en fomular der kan sende resultatet til mig og
blot
> ved et klik tilføjer det til databasen.
ja, hvis du mener mail, og tilføjelse til database!

> Hvordan griber jeg det an ?.
medmindre at du vil betale for at få det lavet, så synes jeg at du skal læse
www.webcafe.dk
php section, da det lyder temmelig simpelt for en nybegynder at give sig ud.

go for it, it's not the hard!

/Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-02 00:02

jokeren wrote in <3d4427ad$0$257$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> Jeg er total nybegynder med php,
[...]
> frontpage
[...]
> men kunne godt tænke nig at lave en database så
> jeg ikke skal åbne en side pr hold,

Det er vist en relativ simpel ting du skal lave, og er fin træning for en
begynder. Men som "total nybegynder" er det ikke lige det første man laver.
:)

Læs nogle PHP-tutorials, og lær det grundlæggende. Når du har fået styr på
det, så kig på nogle database-tutorials (sikkert MySQL). Når du er
nogenlunde med der, så kan du kigge på dit bowling-projekt igen. :)

> regner med det er lettest med php da
> asp ikke er understøttet webhotellet .

I forhold til at ASP så er helt umuligt, så må PHP være langt det letteste.

Men husk at være opmærksom på om du overhovedet har database tilgængeligt
på webhotellet. Og i så fald hvilken.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Christoffer

Dato : 06-08-02 22:24

øøhhh hej alle

jeg er oz nybegynder til det med php og mysql så jeg ville gerne høre om du
har nogle links til nogle gode tutorials

på forhånd tak

Christoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne