Flere boligforeninger om fælles internet a~
Fra : FP

Dato : 28-07-02 15:53

Hej

Jeg har haft kontakt med kabelnettet, bredbåndsbolaget m.fl. med henblik på
at etablere netværk og bredbånd. Alle betakker sig - grundet størrelsen på
boligforeningen. Vi er 20 lejligheder.

Nu tænkte jeg at en løsning kunne være at gå sammen med andre
boligforeninger, som er i samme situation. - Måske endda koble sig på en
større forening som allerede har etableret.

I så fald - skal det være indenfor samme karre el. kan man lave en trådløs
forbindelse ml. de forskellige foreninger?

Har nogen kendskab til "opslagssted" på nettet, hvor man kan finde
ligesindede?

Mvh

Flemming

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-07-02 22:45

Måske dem her kan levere inspiration: http://www.bolignet-aarhus.dk/

--
Mvh Henrik.

Fra : Carsten Larsen

Dato : 29-07-02 23:27

hej flemming, du kan gøre som vi gjorde

vi lavede det selv og slog alle boligforeningerne i kareén sammen i et stort
netværk, vi er 14 opgange fordélt på 7 boligforeninger.

du kan se hvordan vi gjorde på
http://www.sundbynet.dk/histoen_bag_sundbynet.htm

alternativt kan du prøve www.fastinternet.dk

har du spørgsmål så kontakt mig venligst da jeg er formand for
www.sundbynet.dk

mvh Carsten Larsen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 29-07-02 23:47

Prøv at kikke ind her.
http://www.svanenet.dk/links.htm
Vi er ved at forhandle med Fascom, vi er faktisk så langt, at vi bare skal
have bevilliget penge fra vores administration og så selvfølgelig have
tilsagn fra vore beboere.
Sender lige et brev til Fascom og spørger om de også gør det i
småtingsafdelingen
MVH

--
Niels W. Svendsen