Hjælp mig med at finde et passende program
Fra : Jan Poulsen

Dato : 28-07-02 21:37

Hejsa
Jeg leder efter et program til nyhedsgrupper, med følgende egenskaber:

1.Yenc support
2.Jeg kan se billeder fra nyhedsgrupper inden jeg downloader dem
(Thumbnails)
3.email klient integreret ligesom Forte agent.

nogen bud?
jeg så helst pkt. 1,2 og 3 men kan nøjes med pkt. 2

v.h
Jan Poulsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-02 22:03

In news:dk.edb.internet.software.mail+news Jan Poulsen wrote:

>2.Jeg kan se billeder fra nyhedsgrupper inden jeg downloader dem

Se det ville være smart, men du er jo nødt til at hente billederne for
at se dem.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Mogens

Dato : 28-07-02 23:27

On Sun, 28 Jul 2002 22:36:40 +0200, "Jan Poulsen"
<lunde@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>3.email klient integreret ligesom Forte agent.
>
>nogen bud?
>jeg så helst pkt. 1,2 og 3 men kan nøjes med pkt. 2

Punkt 2 kan vist ikke lade sig gøre, men ellers så
klarer Forte Agent da både 1 og 3. Den nye Agent 1.91
har nemlig yEnc support.

Det eneste sted jeg har set mulighed for thumbnails er
når jeg bruger Easynews, en amerikansk betalings
news server. De lægger nemlig automatisk thumbnails
ud, men man skal selvfølgelig stadig downloaded dem
før man kan se dem.

mvh Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-02 23:36

Mogens skrev:

>Punkt 2 kan vist ikke lade sig gøre, men ellers så
>klarer Forte Agent da både 1 og 3. Den nye Agent 1.91
>har nemlig yEnc support.

Hvad er det?

--
Bertel

Fra : Mogens

Dato : 29-07-02 06:17

On Mon, 29 Jul 2002 00:36:27 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad er det?

Hej

Ja nu er jeg ikke så god til tekniske forklaringer, men yEnc er
en måde at kode filer på som gør at de fylder mindre i upload
og download. Filerne er ikke pakket som med ZIP eller RAR
og kan umiddelbart bruges efter download. Det er vist mere
noget med at der ikke bruges så meget båndbredde til at
sende overhead. Filerne fylder ihvertfald en hel del mindre
end uden yEnc.
Og i den nyeste version af Agent (1.91) er dette format altså
understøttet. Ved download mærker man slet ikke noget til
om det er yEnc filer man henter. Og man bestemmer selv om
der skal uploades med yEnc.

Du kan sikkert finde en masse om emnet ude på nettet.

mvh Mogens

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-02 22:25

Mogens skrev:

> Ja nu er jeg ikke så god til tekniske forklaringer, men yEnc

Og nogle mener dette om Yenc:

Fra : Mogens

Dato : 31-07-02 07:15

On Tue, 30 Jul 2002 23:24:30 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Og nogle mener dette om Yenc:

Det kan vi såmænd ikke blive uenige om. Jeg har ikke tænkt mig
at vælge side i yEnc sagen. Bertel spurgte hvad det var og jeg
forsøgte at svare. That's all.

mvh Mogens