3dfx driver
Fra : Søren Madsen

Dato : 29-07-02 20:51

Jeeg er ved at hjælpe en bekendt med hans pc men har problemer med at finde
driver til grafikkortet. win98 se finder ikke noget.Jeg har uden held prøvet
med forskellige drivers på diverse 3dfx sider.
Hvad jeg kan se på kortet er: det er agp, 3dfx interactive og på de 8
klodser står der EliteMT.
Kan nogen hjælpe med hvilken driver der er den korrekte, eller måske endda
sende den til mig hvis nogen har den, vil jeg være dybt taknemmelig.

Søren

Fra : Hans

Dato : 29-07-02 21:19

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Kan nogen hjælpe med hvilken driver der er den korrekte, eller måske endda
> sende den til mig hvis nogen har den, vil jeg være dybt taknemmelig.

3Dfx kortet burde præsentere sig selv som det første på skærmen når i tænder
maskinen.

mvh, Hans

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 29-07-02 21:49

www.voodoo.dk

Fra : Søren Madsen

Dato : 29-07-02 21:52

Det gør det også.
Alt hvad der står er: 3dfx interactive med 16mb, kan jeg se.
Hvorfor kan jeg ikke finde det i windows 98se?
Søren

Fra : Peter Pan

Dato : 30-07-02 11:27

> Alt hvad der står er: 3dfx interactive med 16mb, kan jeg se.

De eneste kort 3Dfx har lavet med 16 MB ram er:
Voodoo3 2000
Voodoo3 3000
Voodoo3 3500
Voodoo Banshee

De første 3 kort kan køre med samme driver. Så reelt er der kun 2 drivere at
forsøge med...

Mvh
Anders

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-07-02 14:34

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Voodoo3 3500
> Voodoo Banshee
>
> De første 3 kort kan køre med samme driver. Så reelt er der kun 2

Det nemmeste ville være at hente
http://webdeploy.glsetup.com/webdeploy.121/glsetup.exe
og lade den identificere kortet og automatisk hente drivere til den.

/Sune

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 30-07-02 17:53

On Tue, 30 Jul 2002 15:33:46 +0200, "Sune Storgaard" <

>Det nemmeste ville være at hente
>http://webdeploy.glsetup.com/webdeploy.121/glsetup.exe
>og lade den identificere kortet og automatisk hente drivere til den.
>
>/Sune

Jeg har prøvet at hente programmet til at sætte mit Voodoo Banshee op,
men linket virker ikke. Nogen der ved om det findes andre steder?

mvh, Carsten
Please remove "nospam" from the adress.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-07-02 19:29

"Carsten H. Pedersen" <CarstenHoybye_Pedersen@nospam.bbs.ida.dk> skrev i
en meddelelse news:3d46c443.597365@news.tele.dk...
> On Tue, 30 Jul 2002 15:33:46 +0200, "Sune Storgaard" <

>Jeg har prøvet at hente programmet til at sætte mit Voodoo Banshee op,
>men linket virker ikke. Nogen der ved om det findes andre steder?

Den er ganske rigtigt nede i øjeblikket
Prøv istedet:
ftp://ftp.demon.co.uk/pub/demongames/misc/glsetup.exe
Det smarte ved GLsetup er at den henter og downloader den korrekte
driver, men om den service fungerer nu hvor linket er dødt, har jeg ikke
mulighed a teste, men det er da et forsøg værd.

Ellers har www.voodoofiles.com dem med garanti, men prøv det andet
først.

/Sune

Fra : Søren Madsen

Dato : 30-07-02 21:09

Nu ved jeg ifølge ejeren af pc'en at det er et banshee.
Jeg har også fundet driveren, men problemet er nu at pcén ikke vil vedkende
at der sidder noget som helst i agp-porten?????
Kan kortet eller porten være brændt af?
Søren

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-07-02 21:15

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vedkende
> at der sidder noget som helst i agp-porten?????

Det kan man ikke udelukke men heller ikke just konkludere ud fra de
informationer her.
Har du et sekundært kort i maskinen nu på pci porten eller hvordan
fungerer det nu ?

Det kan være en biosindstilling, eller drivere til bundkortet der skal
opdateres. Et flash af bundkortet er en mulighed også, men mindre
sandsynlig.

Har i mulighed for at prøve kortet i en anden maskine, og evt, et andet
kort i maskinen ?
Hvad nu hvis i booter på en linux boot disk, den vil probe hardwaren så
kan du jo se om den kan finde den.

/Sune

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 30-07-02 22:39

> [...]
vedkende
> at der sidder noget som helst i agp-porten?????

Hejsa - det lyder som om det er et bundkort med ViA chipset...? Den fejl
plejer som regel at skyldes, at AGP-porten ikke er installeret rent
drivermæssigt i WinDoze..! Typisk siger den "Standard PCI VGA Adapter" eller
lignende?!?

/H3nrik

Fra : Søren Madsen

Dato : 31-07-02 08:39

Det lyder som noget jeg er løbet ind i. Har jeg bedre chancer hvis jeg
anskaffer cd'en til bundkortet. Nu er jeg imidlertid løbet ind i nogle andre
problemer. Jeg ville lige formatere og starte forfra, men når jeg prøver at
genstarte i dos går skærmen bare i sort, og jeg er nødt til at bruge reset.
Har mistanke om at det er noget med en grafikdriver jeg har prøvet at køre i
dos'en.
FOR HEL.........jeg skulle lige tjene lidt nemme penge til en gang
paintball. Fremover holder jeg snitterne væk, når jeg nu engang ikke er
bedre til det.

Nogen på Næstvedkanten der er interesseret i at dele den plov jeg havde
regnet med?

Fra : Søren Madsen

Dato : 01-08-02 22:12

Du havde fuldstændig ret. lidt roden rundt på mainboardets tilhørende cd-rom
hjalp på problematikken. Men tak for hjælpen til alle. Fedt at man kan få
hjælp på denne måde.
Søren

H3nrik V! [2670] <vernerbo@_dontspam_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai7146$2rn$1@sunsite.dk...

Fra : Henrichsen

Dato : 31-07-02 01:50

> [...]
> Kan nogen hjælpe med hvilken driver der er den korrekte, eller måske endda
> sende den til mig hvis nogen har den, vil jeg være dybt taknemmelig.

Banshee var kendt for at være besværligt.
3dfx lukkede, og blev solgt til Nvidia for 1½ år siden.
Det er på tide du køber dig et kort med driver support.
Tror ikke du vil fortryde...

Martin.
Tidligere ejer af Voodoo1, 2, 3 og 5.