crash i spil
Fra : Moebious

Dato : 29-07-02 20:45

jeg render hele tiden ind i det irriterende problem,
at min WinXP spand crasher (blue screen), når jeg
spiller et 3D accelereret spil... indtil videre har jeg
læst mig frem til, at det er pga. mit VIA chipset
laver brun suppe sammen med mit GeForce 2 kort.
NV4DISP.DLL fejl
men en evt. løsning på det, ka' jeg ikke finde...
er der nogen der ved noget om det?

morten

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 29-07-02 21:42

Installer en anden eller nyere Via driver
Derefter driveren til dit gf2 kort
NV4DISP.DLL fejl er en fejl i din Nvidia driver

Mvh Henrik

Fra : Lars Krag

Dato : 29-07-02 22:00

"Moebious" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> laver brun suppe sammen med mit GeForce 2 kort.
> NV4DISP.DLL fejl
> men en evt. løsning på det, ka' jeg ikke finde...

Det er muligt at VIA chipsettet har noget med det at gøre i dit
tilfælde, men jeg har oplevet det samme med mit GF4 og et
Intel chipset, med WinXP og Nvidia WHQL referencedrivere.

Jeg prøvede stort set alt, og det eneste der virkede i mit tilfælde
var at sætte agp aperturesize ned fra 128 MB til 64 MB i bios
på bundkortet. Det mærkelige er at kortet kørte fint i en måneds
tid, men lige pludselig begyndte jeg at få BSOD's med nv4***.dll
fejlmeddelelser. Sjovt nok havde jeg aldrig problemet i Win98
med samme bundkort.

Lars

Fra : Moebious

Dato : 30-07-02 01:33

> Jeg prøvede stort set alt, og det eneste der virkede i mit tilfælde
> var at sætte agp aperturesize ned fra 128 MB til 64 MB i bios
> på bundkortet.

mange tak, det virkede faktisk, da jeg satte den fra 256 til 128.
dejligt...