Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp mig!!
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 28-07-02 21:45

Hej gruppe.

Nu vil jeg høre hvilket grafikkort i vil anbefale til dette system? jeg
kører med et Geforce 2 GTS 32mb ddr ram nu.

AMD Athlon 1,2 Ghz
Soltek SL-75KAV bundkort
384 mb pc133 ram
cd-rom drev
cd brænder
80 gb harddisk
250 watt strømforsyning

Mvh. Lars.

Fra : Jacob

Dato : 28-07-02 22:08

> Nu vil jeg høre hvilket grafikkort i vil anbefale til dette system?

--CUT--

Helt klart et Geforce 3 Ti 200 (har det nemlig selv), eller måske skal du op
i Geforce 4 Ti XXXX. De er bare noget dyrere...

--
Mvh Jacob
www.pfu-web.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-07-02 22:40

"Jacob" <webmaster@pfu-web.dk> wrote in

> --CUT--
>
> Helt klart et Geforce 3 Ti 200 (har det nemlig selv), eller måske
> skal du op i Geforce 4 Ti XXXX. De er bare noget dyrere...

Ti4200 kan efterhånden fås ret billigt.

Men vær opmærksom på at du godt kan få problemer med strømforsyningen -
den er nok lige i underkanten.
Jeg ville sige minimum 300W til et system GF3 eller 4, gerne 350W - når
man tager i betragtning at du også har en AMD 1.2GHz T-bird i.

Flemming

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 28-07-02 22:52

Hvor meget koster sådan en strømforsyning?

Vil det være dumt at købe et Ti 4600?

Mvh. Lars.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 28-07-02 23:32

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvor meget koster sådan en strømforsyning?

Det kommer an på så meget. Du kan få dem fra 2-300,- op til 1-2000,-

En "almindelig" PSU uden noget specielt med lydløse blæsere koster som sagt
3-400,-

> Vil det være dumt at købe et Ti 4600?

Dumt? Hvis du lige har vundet i Lotto er det ikke dumt. Hvad skal du ellers
bruge pengene til? Men hvis du er almindelig lønslave som os andre er det
lige i overkanten at give 4000,- for et grafikkort.

/Jógvan Lindenskov

Fra : N/A

Dato : 29-07-02 16:44

Fra : JRS

Dato : 29-07-02 16:44

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vil jeg kunne udnytte det godt nok på min maskine? Det koster altså "kun"
> 3500 kr

Det villle jeg ikke være sikker på .. Taget i betragtning at du kører med
SD-ram og cpu'en gives jo også større
Jeg ville næsten i stedet råde dig til at købe en ti 4200 og så smide en XP
CPU på .. Det kan du få til ca samme pris som en 4600 .. Tror du vil blive
gladere for den opgradering i længden .. Grafikkort kommer der jo nye af i
hele tiden ..

MVH
JRS

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 30-07-02 16:20

Ja men passer en XP Cpu på mit bundkort?

Mvh. Lars.