Ny grafikkort?
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 28-07-02 12:13

Hej gruppe.

Kan dette grafikkort fungere sammen med denne maskine?

Leadtek WinFast A250 Ultra TD TV-Out + DVI Retail

AMD Athlon 1,2 Ghz
Soltek SL-75KAV bundkort
384 mb pc133 ram
30 Gb harddisk
250 watt strømforsyning.

Mvh. Lars.

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 28-07-02 19:53

Jo det skulle det nok kunne, men tjek lige at dit bundkort kan køre med et
AGP kort på 3.3v - for de fleste nye bundkort understøtter kun 1.5v agp kort
som Geforce2 osv. Hvis du sætter et 3.3v kort i en 1.5v understøttet agp
slot kan du nemlig brænde dit bundkort og grafikkort af. Så undersøg lige
det omtalte først.
-Niels-

Lars Willum Christiansen <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d43d1a5$0$21701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kristian Espensen

Dato : 28-07-02 20:16

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Kan dette grafikkort fungere sammen med denne maskine?
>
> Leadtek WinFast A250 Ultra TD TV-Out + DVI Retail
>
> AMD Athlon 1,2 Ghz
> Soltek SL-75KAV bundkort
> 384 mb pc133 ram
> 30 Gb harddisk
> 250 watt strømforsyning.

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne fungere sammen med din
maskine!?
Bundkortet har AGP-port, og du kommer ikke til at mangle strøm (medmindre du
har flere enheder end opgivet).
Noget helt andet er at du måske hellere skulle købe et GF4Ti4200. Din
maskine er ikke verdens hurtigste, ca. samme config. som min, og jeg kan
ikke engang udnytte et ti4200 til fulde. Så kan du gemme pengene og evt.
købe et R300 eller NV30 når de kommer.

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 28-07-02 21:11

Hvad er R300 og NV30?

Dette er også i min pc'er

cd-rom drev
brænder
netkort

Mvh. Lars.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-07-02 22:48

> [...]

Jeg vil også mene et GF4Ti4200 er det bedste køb i øjeblikket. Måske
kan du endda købe dig en AMD XP1800+ med T-bred kerne (findes ikke på
edbpriser endnu) den vil afgive mindre varme og bruge mindre strøm end
din T-bird, og så vil du måske udnytte lidt mere af Ti4200'en.

> Hvad er R300 og NV30?
R300 = ATi Radeon 9700 (se inde på www.anandtech.com under
grafiksektionen) - (kortet kommer til Danmark til september eller
sidst i august)
NV30 = Geforce5 (Bliver lanceret i USA til november, vides ikke hvornår
det kan købes i DK - men sikkert før julehandlen for alvor sætter ind.)

> Dette er også i min pc'er
>
> cd-rom drev
> brænder
> netkort

Jeg vil vove at påstå at du godt kan løbe ind i problemer med en 250W
strømforsyning. Jeg vil mene minimum 300W hvis du sætter et GF3 eller
GF4 i maskinen. Men du kan selvfølgelig prøve med din nuværende PSU og
købe en større hvis du får problemer.

Flemming

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 28-07-02 22:53

Passer en 1800+ til mit bundkort?

Mvh. Lars.

Fra : N/A

Dato : 29-07-02 16:34

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 29-07-02 16:34

Så kan jeg nok ikke. Der står F1

Mvh. Lars
..
> [...]
> "Can SL-75KAV support Processor AMD XP?
> Presently, only PCB Version F1 or later of SL-75KAV supports Processor
AMD
> XP. PCB Version F5 is the latest engineering version of SL-75KAV. The
older
> versions of this mainboard Ax to Ex will have compatibility problem with
AMD

Fra : Kristian Espensen

Dato : 01-08-02 02:14

> Så kan jeg nok ikke. Der står F1

JO så kan du godt bruge AMD XP i dti soltek bundkort

--
Med venlig hilsen Kristian