Problemer med udskrift fra Outlook Express
Fra : Henrik

Dato : 29-07-02 10:06

Hej

Jeg har et lille problem, med udskrift fra Outlook Express. Jeg har en
Brother HL-1250 printer koblet til en server, hvorfra jeg kobler på, og
udskriver.

Alt virker også fint, undtagen når jeg skal udskrive fra Outlook Express.
Når jeg prøver på dette, udskriver den det også godt nok, men der mangler
det første,
eller de første par bogstaver i hver linje af mailen. Der er ikke nogen fejl
i selve brevhovedet, hvor man kan se hvem man har sendt mailen til, og hvem
man har modtaget den af.

Maskinen kører med Outlook Express 6.

Jeg har prøvet at udskrive på en anden printer, som også kører over
serveren, men fra samme maskine (den som laver fejl), og der virker det
perfekt.

Jeg har også prøvet at udskrive på Brother-printeren fra en anden maskine,
som også kører Win98, og der virker det også godt nok.

Den sidste ting jeg har prøvet, er at uninstallere printerdriveren, og
installere den forfra, men det hjalp heller intet..

Jeg kan slet ikke forstå, hvad problemet kan være, da jeg både har udelukket
printeren som fejlen, da den virker godt nok fra andre comoputere. Og en
softwarefejl kan det da heller ikke være, da det virker godt nok på andre
printere.

Så nu søger jeg hjælp her.

På forhånd tak.

M.v.h.

Henrik Rasmussen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-07-02 10:31

Hej Henrik, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den sidste ting jeg har prøvet, er at uninstallere
> printerdriveren, og installere den forfra, men det hjalp heller
> intet.

1. Huskede du at genstarte Windows mellem af- og geninstallering?

Windows husker tit noget afinstalleret og læser så blot den gamle
indtallation ind ved geninstallering. Ofte er det dog nok blot at
genstarte, inden man geninstallerer.
Andre gange er det nødvendigt at rydde op i reg.basen, hvilket i
heldige tilfælde kan klares med en reg.cleaner, i mindre heldige
tilfælde manuelt vha. Regedit. Går du igang med sidstnævnte, skal du
blot huske at gemme hele reg.basen, inden du laver noget, så den kan
importeres igen, hvis Murphy blander sig.

2. Er det samme drivere, du bruger på "drillemaskinen", som på den der
ikke er problemer med?

Ovennævnte er blot umiddelbare bud, og fejlen kan selvfølgelig nemt
skyldes noget helt tredje. Drivere i almindelighed og printerdrivere i
særdeleshed har dog efter min erfaring udtalte tendenser til at drille.

--
Hygge fra Århus - Rudi