Havd betyder: Parse Error ???
Fra : Spooky©

Dato : 25-07-02 23:00

Hejsa...

Jeg er helt grøn i PHP men synes at der er nogle muligheder i det som jeg
kan bruge. Men - efter at have uploadet mine html + php - filer på LYCOS er
jeg rendt ind i et problem som jeg fatter "O" - af!! Jeg får hele tiden
denne linie smidt ud:

Parse error: parse error in admin.php on line 12

Når jeg så går ind i dette dokument og kigger på linie 12, er linket rigtigt
skrevet, men - det virker bare "O"!!

Linierne ser sådan her ud:

10. // Necessary Variables:
11.
12. $COUNT_FILE = "data/counter.txt";
13. // En: Absolute path and name to count data file.
14.
15. $LOGIN = "xxxxx";
16. $PASSWORD = "xxxxxxxx";
17. // En: Private Login / password

Selv når jeg indsætter HELE URL'en på linie 12 - virker det ikke!!! Hmmm -
VERY Strange...!!

Hvad og eller hvor går/er det galt???

På forhånd tak for venlig hjælp. *S*

--
Mvh.
______-<·20·>-__...:::{ Spooky© }:::...__-<·02·>-___________

Fra : BlackThorne

Dato : 26-07-02 03:38

Spooky© wrote:

> [...]
> 17. // En: Private Login / password
>
> Selv når jeg indsætter HELE URL'en på linie 12 - virker det ikke!!! Hmmm -

Kunne det tænkes at Lycos har nogle filtre der gør at du ikke kan læse
filen?
Kan du se den rå fil i en browser?

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 26-07-02 08:44

Hej
> Parse error: parse error in admin.php on line 12

Et eller andet sted i dit script har du glemt en ' eller en { eller noget
lignende. Fejlen bliver bare først til en fejl for PHP i linie 12.

> Når jeg så går ind i dette dokument og kigger på linie 12, er linket
> [...]

Prøv at komme med de første 9 liner også?

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Spooky©

Dato : 26-07-02 11:21

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende. Fejlen bliver bare først til en fejl for PHP i linie 12.

> rigtigt

> Prøv at komme med de første 9 liner også?

Hejsa igen..

Hmm - jeg tror ikke at LYCOS som sådan indsætter filtrer da de jo - hvad jeg
har kunnet læse mig til,kører med en PHP4 - version og at dette er en helt
gratis service fra deres side, såååå..... (?)

Men her kommer så de første par 9 linier af scriptet's linier:
------
<?php3
// En: Begin PHP Code / Fr: Debut code PHP
/***************************************************************************
***\
* PHP Clicks Counter Version 1.0 *
* Copyright 2000 Frederic TYNDIUK (FTLS) All Rights Reserved. *
* E-Mail: tyndiuk@ftls.org Script License: GPL *
* Created 02/28/2000 Last Modified 02/28/2000 *
* Scripts Archive at: http://www.ftls.org/php/ *
***/
// Necessary Variables:

$COUNT_FILE = "click_counter.txt";
// En: Absolute path and name to count data file.

$LOGIN = "xxxxxx";
$PASSWORD = "xxxxxxxxx";
// En: Private Login / password

// End Necessary Variables section
/***************************************************************************
***/

function error ($error_message) {
echo $error_message."<BR>";
exit;
}
if ( (!isset($PHP_AUTH_USER)) || ! (($PHP_AUTH_USER == $LOGIN) && (
$PHP_AUTH_PW == "$PASSWORD" )) ) {
header("WWW-Authenticate: Basic entrer=\"Form2txt admin\"");
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
error("Unauthorized access...");
}
?>

-------

Det skulle da måske osse lige nævnes at det drejer som en "Click - Counter"
admin login side og at det er et script jeg har hentet ved ovenstående
website - www.ftls.org . Så umiddelbert kan jeg ikke lige gennemskue hvor
det går galt eller - hvad jeg har gjort forkert men jeg håber at der een som
kan gennemskue det og evt. få det til at virke.

På fårhånd tak,

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 26-07-02 14:26

Hej

> Men her kommer så de første par 9 linier af scriptet's linier:
> ------
> <?php3

Prøv en gang at fjerne 3 i php3?

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Spooky©

Dato : 26-07-02 16:13

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Emil...

Ja - det var som sådan umiddelbart osse min første tanke, da det "undrede"
mig lidt at - der stod det "3" - tal.. Jeg checker og tester og melder
straks tilbage om resultatet - hvis der ellers er noget... *G*

Mvh. John

--
Best Regards,

Fra : Spooky©

Dato : 26-07-02 16:50

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej igen Emil...

Nhæææ - heller ikke engang det hjalp noget... "Internal server Error" - fik
jeg på skærmen... Huh???

Da..! Det burde jo virke men... ((((*))((*))))

Mvh. John

Fra : -Martin-

Dato : 26-07-02 16:58

>Men her kommer så de første par 9 linier af scriptet's linier:
>------
><?php3

Væk med 3 tallet her

> [...]
>* E-Mail: tyndiuk@ftls.org Script License: GPL *
>* Created 02/28/2000 Last Modified 02/28/2000 *

Hvis det skulle gå HELT galt, så prøv at fjerne kommentar fejltet
ovenover (selvom man jo ikk må)

>// Necessary Variables:
>
>$COUNT_FILE = "click_counter.txt";
>// En: Absolute path and name to count data file.

Det kunne være du skulle skrive HELE stien til filen her fx

$COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]./click_counter.txt";

resten ser vist fint ud, så det er lige klippet væk
[SNIP]

Fra : Spooky©

Dato : 26-07-02 22:57

"-Martin-" <martin_aarhof[DONT]@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> $COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]./click_counter.txt";
>
> resten ser vist fint ud, så det er lige klippet væk

Hej igen...

Okay, det 3 tal er væk og ligeså er kommentar feltet.

Men det vil så sige - hvis ellers jeg har forstået det korrekt, at her skal
jeg så skrive flg. da både php - filen og den txt fil som den skal skrive
til ligger i samme mappe, nemlig i "roden" på serveren:

$COUNT_FILE = $_SERVER"./click_counter.txt";

- eller har jeg misforstået noget her?

Mvh. John

Fra : -Martin-

Dato : 27-07-02 02:36

>Hej igen...

Hejsa

> [...]
>til ligger i samme mappe, nemlig i "roden" på serveren:
>
>$COUNT_FILE = $_SERVER"./click_counter.txt";

$_SERVER = betyder at den ska finde en variabel fra serveren, MEEEN
der findes jo MANGE forskellige variabler fra serveren, så vi skal
lige have defineret hvilken den skal tage. det gør vi således
$_SERVER["en variabel her"]
da den variabel vi skal have hedder DOCUMENT_ROOT (altså sidens rod)
hvis det skulle ligge på en Windows puter, hvor webstedets filer
ligger i fx c:\webserver

så indeholder DOCUMENT_ROOT "c://webserver" uden " "

Så derfor så skriver vi

$COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/click_counter.txt";
HVIS så din fil skulle ligge i fx i et bibliotek der hedder "counter"
som ligger efter roden, så skriver vi således

$COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/counter/click_counter.txt";

man kan IKKE bruge www.dinside.dk/click_counter.txt i PHP sammenhæng
(eller jo jo det kan man godt i nogle tilfælde, men ikke i dette) da
filen faktisk ligger i "c:\blabla\click_counter.txt" (også på
webserveren) - Dog hedder det jo fx /usr/side/blabla/www/muuuh/ hvis
det er Linux

Så mit forslag er:
$COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/click_counter.txt";

HVIS filen ligger her www.dinside.dk/click_counter.txt ellers så
kan du selv tilføje biblioteker

>- eller har jeg misforstået noget her?

Tjaa ... men håber ikk du gør det denne gang

Fra : Spooky©

Dato : 28-07-02 13:48

> Hejsa

Så mit forslag er:
> $COUNT_FILE = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/click_counter.txt";
>
> HVIS filen ligger her www.dinside.dk/click_counter.txt ellers så
> kan du selv tilføje biblioteker

> Tjaa ... men håber ikk du gør det denne gang

Hej Martin - og alle øvrige...

Ja, nu har jeg forsøgt og "kæmpet" med dette php dok i ca. 3 dage og har nu
helt opgivet da jeg hele tiden får enten noget med "Internal Server Error"
(eller lign.) - og så igen fejl på linie det og det... Phuu-ha, den var sq
"hård", men sjovt nok virker det selv samme script på han's (ham der har
lavet dette script) - men ikke på LYCOS selv om denne "service" er helt
gratis. Så jeg må nok leve uden denne "Click" - tæller... ;-(( (Øv!)

Men tak for hjælpen trods alt, det var jo et skud værd...

Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-02 14:03

>Hej Martin - og alle øvrige...

Hejsa

> [...]
>lavet dette script) - men ikke på LYCOS selv om denne "service" er helt
>gratis. Så jeg må nok leve uden denne "Click" - tæller... ;-(( (Øv!)

Kunne man forstille sig du måske bruger noget .htaccess fil agtigt?
Fordi hvis serveren ikke er sat "ordentligt" op så får man en dejlig
internal server error hvis man bruger det ...

Og kan du se error loggen (eller acess loggen) hos LYCOS ?

Fra : Spooky©

Dato : 28-07-02 18:26

"-Martin-" <martin_aarhof(AT)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> internal server error hvis man bruger det ...
>
> Og kan du se error loggen (eller acess loggen) hos LYCOS ?

Hej igen Martin.

Ja, jeg har indsat en fil ved navn error404.html + en .htaccess - fil. Men -
har det virkeligt noget at gøre/sige med mit "problem"??

Hmmm - ikke umiddelbart, i hvertfald ligger den ikke - hvad jeg kan se, i
min "mappe/folder".. Hmmm....

Mvh. John