Doom3 ? Unreal 2 ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-07-02 17:19

Hej jeg ville høre om nogen ved hvornår Doom3 kommer ? og Unreal 2 ?
er der noget med at der både kommer en Unreal tournament 2 og en
Unreal 2 ? og hvornår ? påforhånd tak .

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-02 18:06

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg ville høre om nogen ved hvornår Doom3 kommer?

Kan ikke lige huske forventet release date.

> og Unreal 2?

Vist nok omkring jul.

> er der noget med at der både kommer en Unreal tournament 2 og en
> Unreal 2? og hvornår?

Det kommer til at hedde Unreal Tournament 2003, men er efterfølgeren til UT.
Sidste forventede dato jeg har læst om hedder en gang i september. Jeg læste
forleden et preview (kan desværre ikke lige huske linket :(), hvor
forfatterne mente at det var den bedste grafik de havde set til dato. Så der
noget at glæde sig til. Doom3 skulle også blive meget flot (og krævende).

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-07-02 18:15

On Thu, 25 Jul 2002 19:05:59 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>noget at glæde sig til. Doom3 skulle også blive meget flot (og krævende).

ok så håber jeg sku at mit gforce2 kan klare det !? men det finder jeg
vel ud af , men har lige fået nyt bundkort og cpu p4 clocket til 2400
så mon ikke den skulle kunne klare det , ellers må jeg jo invistere i
nyt grafikkort

Fra : danni plougmann

Dato : 25-07-02 18:24

> [...]
> vel ud af , men har lige fået nyt bundkort og cpu p4 clocket til 2400
> så mon ikke den skulle kunne klare det , ellers må jeg jo invistere i

doom3 med geforce2, tror jeg næppe
har læst rundt omkring selv de hurtigste geforce 4 kort kun kan køre spillet
i acceptabelt fps 20 -30.

har selv prøvet spillet UT2003 beta version med
min amd tb 1200 og geforce 3 ti200 @220/460
og det køre glimrende

Mvh danni plougmann

Fra : Herold

Dato : 25-07-02 19:04

> doom3 med geforce2, tror jeg næppe
> har læst rundt omkring selv de hurtigste geforce 4 kort kun kan køre
spillet
> i acceptabelt fps 20 -30.

Pjat. Det er der slet ikke hold i.

Fra : Suffo

Dato : 25-07-02 20:58

Som regel når man tester spil og framerates så bruger man en helt vild
voldsom texturestørrelse og de højeste opløsninger. Fordi hvis et GF4TI4600
128 MB DDR kan klare så extreme omstændigheder, så kan almindelige
studerende også spille spillet. Jeg har selv været tester på spil engang og
da vi testede QaukeIII brugte vi en texturestørrelse på 3 GB 32 BIT og en
opløsning der hedder 2048x1536 / 32 BIT og AA på 4 Samples, Triple buffer og
så videre. Det var så extreme omstændigheder så kortet vi kørte med dengang
trak det op på 39 og derved sagde man okay så en normal spand også trække
det.

/Suffo

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 22:20

> [...]
>trak det op på 39 og derved sagde man okay så en normal spand også trække

Hvad er det lige helt præcis, der kan udledes af en sådan "test"?

Den fortæller jo f.eks. ikke særlig meget om, hvordan det kører i
"Real Life" på "almindelige" maskiner. Det bliver jo til rent gætværk.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Suffo

Dato : 26-07-02 02:38

Faktisk konkluderer man ud fra sådan en test at hvis en af de største spande
kan klare spillet under så ekstreme forhold kan det godt køre normalt med
NSize textures det vil sige maks 512 MB textures. Det er jo kun en 3. del af
hvad ekstremerner kører under.

Desuden sidder der testere med "Almindelige maskiner" og melder tilbage om
hvilken framerate de kører med. Jeg testede på det vi kaldte for "Monster"
det vil sige det største der fåes.

/Suffo

Fra : Suffo

Dato : 26-07-02 02:39

Fra : Tjalfe

Dato : 26-07-02 16:46

> 512 MB textures.

Det er da rimeligt voldsomme textures! Troede at det normale var 512 KB

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-07-02 21:14

Punish the deed, not the breed wrote:
> Hej jeg ville høre om nogen ved hvornår Doom3 kommer ? og Unreal 2 ?
> er der noget med at der både kommer en Unreal tournament 2 og en
> Unreal 2 ? og hvornår ? påforhånd tak .

Prøv evt i grupperne

der kan du nok få bedre svar.

Jeg vil i det hele taget gerne opfordre så mange som muligt til at skrive i
de grupper istedet for dk.spil.computer når det gælder First Person shooters
og spil baseret på Unreal

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-07-02 21:54

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil i det hele taget gerne opfordre så mange som muligt til at skrive
> de grupper istedet for dk.spil.computer når det gælder First Person
shooters
> og spil baseret på Unreal

Jeg er nu ikke enig, jeg synes da ikke at udgivelsesdatoer og maskinkrav på
spil er urelevante for denne gruppe. Så jeg stemmer imod ;).

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-07-02 23:14

Per Nielsen wrote:
> Jeg er nu ikke enig, jeg synes da ikke at udgivelsesdatoer og maskinkrav på
> spil er urelevante for denne gruppe. Så jeg stemmer imod ;).

Så længe der er tale om FPS spil så de faktisk OT i denne gruppe da de
dækkes af andre grupper. Kigger man de to grupper Michael nævner vil man
også finde svar på det oprindelige spørgsmål.

Mvh

Bruno

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-07-02 08:35

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Så længe der er tale om FPS spil så de faktisk OT i denne gruppe da de
> dækkes af andre grupper. Kigger man de to grupper Michael nævner vil man
> også finde svar på det oprindelige spørgsmål.

Jeg kan da godt forstå jeres holdning, det er slet ikke det. Min egen
personlige mening er nu at det også hører hjemme her, men det er jo også kun
MIN egen personlige mening. Jeg har ikke rigtigt lyst til at rode rundt i
mange forskellige spil-undergrupper, bruger jo også tiden på andet end
nyhedsgrupper. Men som sagt, det er jo kun MIN holdning, og jeg bøjer mig
fuldstændigt for hvad der er normal kutyme i denne gruppe. Men derfor kan
jeg jo alligevel godt have en mening/holdning. Det var såmænd bare det.

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-07-02 10:02

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i

> [...]
> jeg bøjer mig fuldstændigt for hvad der er normal kutyme i denne gruppe.
> Men derfor kan jeg jo alligevel godt have en mening/holdning. Det var

Hej Per

Grunden til at undergrupperne blev oprettet var et FPS (first-person-
shooters) spillene fyldte temmelig meget i denne gruppe. Samtidig var der
stort pres for at få oprettet en Unreal gruppe.
Derfor oprettede man undergrupperne så de indlæg der er om spil såsom, Bedste
Bilspil, Le tour, Mech warrior 3 etc ikke druknede i 1 mia. indlæg om
counterstrike og SOF2. FPS spil er meget populære og fylder derfor meget i
billedet. Derfor mente man også at de sagtens kan bære deres egen gruppe.
Usenet fungere på den måde at et indlæg er Off topic i en gruppe hvis der
findes en mere specifik undergruppe.

Selvfølgelig har du ret til din egen mening som vi allesammen er. MEn hvis
usenet skal fungere optimalt må man rette sig nogenlunde ind efter hierakiet.
Et godt eksempelt på hvor galt det kan gå er news:dk.marked.privat.edb og de
opdelinger den har.

--

Tjek mit Roskilde Festival Testforum - http://mcp.amok.dk/RF

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-07-02 15:56

> [...]
hierakiet.
> Et godt eksempelt på hvor galt det kan gå er news:dk.marked.privat.edb og

Som jeg har skrevet har jeg også kun en anden mening om denne opdeling. I
samme åndedrag skriver jeg også at jeg underordner mig den normale kutyme
eller hierarki. Jeg er såmænd bare lidt uenig hvad angår de gældende regler,
men spiller alligevel efter dem.

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-07-02 18:22

> [...]
> den normale kutyme eller hierarki. Jeg er såmænd bare lidt uenig hvad
> angår de gældende regler, men spiller alligevel efter dem.

bare der var flere af din slags !!

Michael

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-07-02 20:17

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> bare der var flere af din slags !!

Tak for det, det er jo også sjældent vi roser hinanden :).

Fra : LowLifeDK

Dato : 27-07-02 01:00

Sidste nye release dato offentliggjort for ut 2003.:

30.8.2002

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-07-02 19:03

On Sat, 27 Jul 2002 02:00:19 +0200, "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk>
wrotd:

>Sidste nye release dato offentliggjort for ut 2003.:
>
>30.8.2002
>
>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

ok tak den glæder vi os til