overførsel af variabler i url
Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 16:33

Hey

Jeg har en side med frames. (index.php) en af siderne i framset er main.php
og der skal jeg bruge nogle variabler som overføres i url'en

men når jeg kalder index.php?test=1&test=2 så kommer test1 og test2 ikke med
i main.php

Er det korrekt, eller er det mig der gør noget forkert?

Hvad kan man evt. ellers gøre?

Michael

Fra : Larz

Dato : 25-07-02 16:53

Michael Andreasen wrote:
> men når jeg kalder index.php?test=1&test=2 så kommer test1 og test2 ikke med
> i main.php

prøv $_GET['test1'] og $_GET['test2']

--
-
Lars

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 17:00

"Larz" <lp@your-pants.coder.dk> wrote in message
> prøv $_GET['test1'] og $_GET['test2']

Jeg prøvede:

$_GET['sort'];
echo "$sort";

og kaldte index.php?sort=test

Og det virkede ikke:( Var det korrekt som jeg havde gjort?

Michael

Fra : Larz

Dato : 25-07-02 17:07

Michael Andreasen wrote:
> $_GET['sort'];
> echo "$sort";

echo $_GET['sort'];

--
-

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 17:31

> echo $_GET['sort'];

Æv det virker desværre heller ikke Men tak aligevel - det ville havde
været fedt hvis det kunne løse problemet.

Mvh
Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 17:38

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> Æv det virker desværre heller ikke Men tak aligevel - det ville havde

Det mest mærkelige er at hvis jeg sætte en phpinfo ind mid i framen, så kan
den sagtens se referer: index.php?sort=antal

???

Mvh
Michael

Fra : Larz

Dato : 25-07-02 17:40

Michael Andreasen wrote:
> Det mest mærkelige er at hvis jeg sætte en phpinfo ind mid i framen, så kan
> den sagtens se referer: index.php?sort=antal

Prøv at lede efter "sort" på phpinfo siden...

--
-

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-07-02 17:55

> Prøv at lede efter "sort" på phpinfo siden...

Referer=index.php?sort=antal
HTTP_REFERER ..do
_SERVER["HTTP_REFERER"] ..do

Det er de eneste 3 steder 'sort' optræder. Burde det stå flere steder?

Mvh
Michael

Fra : Ole Andersen

Dato : 26-07-02 04:38

On Thu, 25 Jul 2002 17:59:50 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Jeg prøvede:
>
>$_GET['sort'];
>echo "$sort";

$sort = $_GET['sort']
echo $sort

Det skulle virke. Problemet opstår hvis du kører PHP 4.2.1
da er register_global = off og i ældre versioner er den on.
Det anbefales at lave koden så den forbliver off.

Prøv om det ikke virker. Jeg har lige haft det samme
problem. Det gælder så alle variabler der skal overføres det
skal gøres med. Men det kan sikkert laves meget smartere,
men det kender jeg ikke endnu.

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-07-02 07:46

On Thu, 25 Jul 2002 17:32:40 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>men når jeg kalder index.php?test=1&test=2 så kommer test1 og test2 ikke med

Nej, men $test bliver først sat lig med 1, og derefter bliver $test
sat lig med 2. Resultatet er at $test er lig med 2. Det er den eneste
information, der bliver sendt videre til den næste side.

Hvis du vil have overført indholdet af test1 og test2, skal du bruge:

....?test1=data&test2=meredata

Så vil $test1 være lig med "data", og $test2 være lig med "meredata".

(i nyere PHP-setups skal du fx bruge $_REQUEST['test1'] og
$_REQUEST['test2'] i stedet for $test1 og $test2 - men princippet i
ovenstående er stadigvæk det samme)

--
- Peter Brodersen

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 26-07-02 08:48

> men når jeg kalder index.php?test=1&test=2 så kommer test1 og test2 ikke
med
> i main.php
>
> Er det korrekt, eller er det mig der gør noget forkert?

Prøv at lave dit frameset sådan her:

<frame src="main.php?<?php echo $_SERVER['QUERY_STRING']?>">

(Utestet)

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-07-02 10:13

"Emil Rasmussen" <4833o41fj001@sneakemail.com> wrote in message
> <frame src="main.php?<?php echo $_SERVER['QUERY_STRING']?>">

Denne her virker!!!

Alle andre forslag Jeg har prøvet virkede ikke..

Tusind tak

Michael