Problemer med grå G3'er - læn
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 25-07-02 10:49

Hej med jer

Min grå G3'er er begyndt at køre meget langsomt, når jeg skal downloade
og uploade filer, bl.a. går det meget langsomt, når jeg skal hente
mails. Maskinen er sat op i et lokalt netværk og når Jesper skal hente
filer fra min computer, går det derimod hurtigt. Jeg satte et 100 mb
netværkskort i for nogle uger siden og skiftede min harddisk for knap et
år siden til en Seagate Barraquda. Det er som om noget blokerer et eller
andet sted - hvad kan det være?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 11:03

birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) writes:

> Min grå G3'er er begyndt at køre meget langsomt, når jeg skal downloade
> og uploade filer, bl.a. går det meget langsomt, når jeg skal hente
> mails. Maskinen er sat op i et lokalt netværk og når Jesper skal hente

Har du nogen monsterstore postkasser?

Kan du eventuelt rydde op i gammel post og flytte det til lokale
foldere?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 25-07-02 11:20

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Har du nogen monsterstore postkasser?
>
> Kan du eventuelt rydde op i gammel post og flytte det til lokale
> foldere?

Faktisk ryddede jeg op i gammel post i går og fik slettet en masse, men
umiddelbart har det ikke ændret på hastigheden.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Alex Sobocki

Dato : 25-07-02 12:01

[2900] Birgitte Behrendt wrote:

> Faktisk ryddede jeg op i gammel post i går og fik slettet en masse, men
> umiddelbart har det ikke ændret på hastigheden.

Hej Birgitte
Hvad med Norton/Speed disk eller Disk Warrior og den gode gamle
genoppygning af skrivebordet?

Hilsen

Alex

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 25-07-02 15:48

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> Hej Birgitte
> Hvad med Norton/Speed disk eller Disk Warrior og den gode gamle
> genoppygning af skrivebordet?
>
> Hilsen
>
> Alex

Hej Alex

Jeg prøver en genopbygning af skrivebordet, men det er nu for gjort for
ikke så længe siden. Er der en tommelfingerregel for hvor ofte man skal
gøre det?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Peter Astrup

Dato : 25-07-02 12:35

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Faktisk ryddede jeg op i gammel post i går og fik slettet en masse, men
> umiddelbart har det ikke ændret på hastigheden.

Hvis du bruger Outlook Express, kan du holde alt-tasten ned, når du starter
programmet og så får du mulighed(er) for at genopbygge databasen i EO. Når
du har gjort dette kan du gå i identiteter i Micro$oft userdata i din
dokument mappe og smide alt ud der hedder noget med old.

Jeg har ikke prøvet om det virker i andre mailprogrammer..

vh
Peter Astrup
MacData

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 25-07-02 15:48

Peter Astrup <peter@macdata.dk> wrote:

> [...]
> dokument mappe og smide alt ud der hedder noget med old.
>
> Jeg har ikke prøvet om det virker i andre mailprogrammer..

Tak for tippet, men jeg bruger Eudora

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-02 20:17

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> netværkskort i for nogle uger siden og skiftede min harddisk for knap et
> år siden til en Seagate Barraquda. Det er som om noget blokerer et eller

Det er ikke bare din harddisk, der er ved at være fyldt op? Der skal
være en hvis mængde fri plads, så computeren har lidt at arbejde med.
Jeg har selv været ude for, at harddisken blev fyldt op med usynlige
filer fra Techtools Pro, der gemte slettede filer, så de kunne reddes.
--
Henrik Münster
Esbjerg