1 Printer på 2 computere?
Fra : sls

Dato : 25-07-02 08:39

Kan 2 computere dele en USB printer, hvis der ikke er noget netværk imellem
dem? Tænker på om der findes en USB hub med 2 indgange, hvor man smider
printeren på??

Mvh sls

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 09:10

"sls" <slsFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan 2 computere dele en USB printer, hvis der ikke er noget netværk
imellem
> dem? Tænker på om der findes en USB hub med 2 indgange, hvor man smider
> printeren på??

Det tvivler jeg så stærkt på at jeg vil anbefale dig at lede efter en anden
løsning.

Overvej lige to netkort og et kabel igen :)
Hvis du bare skal bruge det til at dele en printer er der jo ingen grund til
at købe det nyeste og hurtigste indenfor netkort. Alternativt kan du sikkert
finde noget brugt i news:dk.marked.privat.edb.indstikskort.

Claus

Fra : Nick

Dato : 25-07-02 09:12

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> "sls" <slsFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse
> imellem dem?

Ja, du kan få en USB-deler.

Mail mig direkte for firmalink (ingen reklame her..).

/Nick

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-07-02 12:42

>"sls" <slsFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse

Der findes manuelle USB switchboxe, hvor 2-4 PC´ere kan deles
om en USB enhed, f.eks. en printer.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 17:15

"Kim Jensen" <kj@hd.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes manuelle USB switchboxe, hvor 2-4 PC´ere kan deles
> om en USB enhed, f.eks. en printer.

Problemet ved denne løsning er at ganske mange printdrivere/Windowsudgaver
ikke kan finde ud af at håndtere USB-printere der kobles til og fra mens
Windows kører.

Claus

Fra : Peter Holm

Dato : 25-07-02 21:46

> [...]
imellem
> dem? Tænker på om der findes en USB hub med 2 indgange, hvor man smider

Jeg ved at Belkin og sikkert også mange andre laver en omvendt USB-hub, hvor
du kan tilslutte 4 pc-er til én enhed, og kombinere med en USB hub, hvis der
skal deles flere enheder. Skulle virke upåklageligt ifølge Belkin.

Har set dem i Elgiganten, men kan sikkert nemt findes andre steder også.

mvh Peter

Fra : sls

Dato : 25-07-02 23:50

Takker for hjælpen...