London Spsm. - Shopping+restaurenter
Fra : Jesper Larsen

Dato : 24-07-02 21:21

Kæresten og jeg selv skal til London fra lørdag til Mandag, og jeg har
derfor hårdt brug for lidt til nogen spørgsmål.

Shopping:
1. Har butikker lukket om søndagen og hvornår lukker de lørdag?
2. Er der nogen steder med factory sales?
3. er priderne så høje at det ikke kan betale sig at købe noget?

Restaurenter:
4. Kan nogen anbefale et par gode steder at spise (vi spiser ikke fisk -
føj)?
5. Er det nødvendigt at bestille bord i god tid på de dyre steder?

Andre tip og gode råd modtages naturligvis også - og på forhånd tak for
hjælpen

Jesper Larsen

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 25-07-02 11:10

Hej

De fleste butikker på f.eks. Oxford street har åben til 18 både lørdag og
søndag. Søndag åbner de først til middag.
Mange butikker har udsalg lige nu (eller ihvertfald da jeg rejste hjem i
sidste uge)

Jeg vil anbefale jer at tage en tur til Camden lørdag eller søndag - det er
det fedeste gademarked i London - man kan finde alt muligt derude - også til
rimelige priser.

Ang. restauranerne må jeg være jer svar skyldig - men der er så mange, så
jeg ville tage chancen!

Go' tur

Kenneth

Fra : Jesper Larsen

Dato : 25-07-02 19:27

Tak for tippet - især den med markedet tager kegler hos kæresen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 25-07-02 22:35

"Jesper Larsen" <jnl@jyde.dk> skrev
> Shopping:
> 2. Er der nogen steder med factory sales?

I London er det lidt småt med factory outlets.
Burberry har en rimelig stor butik i Hackney (nordøstlige London)
og i Bow (yderste af East End) har Nicole Farhi et lagersalg.
Der er også enkelte steder i West End, men der hedder de
"Designer saleshops", fordi det lavstatus at handle i facory outlets.

"Whistles Sale Shop" på St Christopher´sPlace (ved Oxford Street),
har billige designer mærker til kvinder.
Hos "Labels for Less" i South Molton Street, kan man også købe
de kendte mærker billigere.

De rigtig store factory outlets findes i Bicester Village og Northhamton
lige nord for Oxford, eller i Clarks Village og Shepton Mallet syd for byen
Bath.

> 3. er priderne så høje at det ikke kan betale sig at købe noget?

I de store butikker i det centrale London er priserne høje, men der
også et kæmpe udvalg. I øjeblikket er der udsalg, så du godt
finde gode tilbud. Udsalget slutter vist på lørdag d. 27/7
de fleste steder.

Vh Mark