Leonard Cohen
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-02-01 14:36

Er der nogen Leonard Cohen-fans i gruppen?

I så fald, hvad synes I, hans bedste plader er? Jeg har selv mest hørt hans lidt nyere
ting, især "Future"-albummet, som jeg elsker. Hvad skal man købe af hans ældre
plader?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-02-01 17:04

Hej Peter

Jeg er mest til "I'm Your Man" men det var vel også hans største
kommercielle succes som album.
Suzanne, So long, Marianne oh First we take Manhattan var vel hans bedste
singler.

Men nogen Cohen fan er jeg nok ikke!
Future kender jeg ikke.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en

Fra : Peter G.

Dato : 15-02-01 19:46

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> wrote in message
> [...]
> kommercielle succes som album.
> Suzanne, So long, Marianne oh First we take Manhattan var vel hans bedste

"The Future" er et vidunderligt album. Ligesom "I'm Your Man". Begge holder
en speciel plads i mit hjerte.
Men Ellers findes der en udemærket Grethe's hits med hans ældre materiale.
Det er en sikker musisk investering som du nok ikke vil fortryde hvis du kan
lide "The Future"

Ave,
Peter
--
Support bacteria; they're the only culture some people have.

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 15-02-01 19:56

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> [...]
hørt hans lidt nyere
> ting, især "Future"-albummet, som jeg elsker. Hvad skal man købe af

Delvis OT, men Jennifer Warnes' album Famous Blue Raincoat m. 100%
Cohen-covers (inkl. titlen) er en perle, der kan matche mandens egne
skiver.
Hun var i øvrigt fast korsanger m. Cohen i mange år.

Mvh
Anders

Fra : Erik O.

Dato : 16-02-01 01:46

> [...]
hans lidt nyere
> ting, især "Future"-albummet, som jeg elsker. Hvad skal man købe af hans

Der findes en greatest hits plade (som een i denne tråd allerede har
beskrevet), der, så vidt jeg husker dækker perioden fra 1968-74 - altså den
tidlige, mere akkustiske Leonard Cohen.
Hvis disse sange skulle falde i din smag (de skal høres nogle gange) ligger
der 4 perlerækker og venter:

Songs of Leonard Cohen (1968)
Songs from a room (1969)
Songs of love and hate (1971)
New skin for the old ceremony (1974)

De skulle alle være nemme at finde i pladebutikkerne.
God fornøjelse.
Erik.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-02-01 12:51

"Erik O."
> Der findes en greatest hits plade [...]

Tak for de gode råd til alle. Så må jeg hellere se at bruge nogle penge,
så jeg kan komme på niveau...!