Problemer med Geforce3 efter driver opdate~
Fra : P.C.

Dato : 24-07-02 12:48

Hi
Kan nogle i gruppen hjælpe med dette problem der opstod _efter_ driver
opdatering ?
------- Nu kan de oprindelige drivere ikke etableres og maskinen crasher i spil
der kunne køre med de gamle drivere. Jeg har spurgt om problemerne og bringer
dem her ;

Nemesis6: (6:18 PM) Grafikkort: Geforce3, Nvidia, 23.11 (hvilke oprindelige
drivere)

Hvad er fejlen?
(nogen spil kan ikke detecte mit geforce3 / crasher)

Hvornår startede fejlen?
(efter jeg installerede de drivere der kom efter 23.11 er ikke helt sikker)

Opdatering: Hvor har du opdateret drivere? -
Nvidia.com

Hvilke programmer (spil) kan køre efter driveropdateringer?
(Half life, operation flashpoint (skulle patches) Army operations)

Hvilke programmer(spil) kan ikke køre efter driveropdateringer?
(Resident evil 3, Hostile waters, avp, avp2, jedi knight 2, (virker ikke via
autorun, skal startes via en manuel genvej i spillets biblotek!))

Fejlmeldinger: Får du fejlmeldinger, når du forsøger at køre spillene, der ikke
virker? - Og i så fald, hvilke? -
( i avp2 : Cannot initialize D3D Emulation. i avp, tjaa... det crasher bare,
hostile waters vil bare IKKE åbne. i jedi knight 2 : hvis jeg ikke starter den
via genvejende i det's biblotek får noget lignende det i avp2! ).

P.C.

Fra : Sven

Dato : 24-07-02 17:41

> [...]
den
> via genvejende i det's biblotek får noget lignende det i avp2! ).

Hej.
Prøv at kigge på http://guru3d.com/detonator-destroyer/
Dette program kan fjerne ALLE spor af en tidligere driverinstallation. Jeg
vil herefter anbefale dig at bruge driverversion 23.12. Det er de drivere
jeg har haft størst succes med. Nyere drivere er lidt langsommere og mere
ustabile. Ihvert fald i min Windows XP. Du skrev ikke noget om hvilket OS du
bruger.

Sven

Fra : P.C.

Dato : 24-07-02 19:43

Hej.

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ustabile. Ihvert fald i min Windows XP. Du skrev ikke noget om hvilket OS du

doh, glemte det. anyway, jeg bruger windows2000!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-07-02 14:44

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev:
> doh, glemte det. anyway, jeg bruger windows2000!

Du har naturligvis afprøvet hans link:
<http://guru3d.com/detonator-destroyer/>
Og derefter installere den nyeste driver fra
www.nvidia.com ?

Mvh.
Mikael

Fra : P.C.

Dato : 25-07-02 14:51

Hej.

> "Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> doh, glemte det. anyway, jeg bruger windows2000!

Det hjalp ikke , den kunne ikke finde nogen filer til uninstall, og i dxdiag
kommer der en fejlmedelelse om at der er "failure at step 8 (creating 3D
device):HRESULT = 0x8007000e (out of memmory) "

Mvh. Eik

Fra : Sven

Dato : 25-07-02 16:32

> [...]
> kommer der en fejlmedelelse om at der er "failure at step 8 (creating 3D
> device):HRESULT = 0x8007000e (out of memmory) "

Out of Memory fejl KAN være et spørgsmål om mang. eller defekte drivere til
AGP-porten på bundkortet. Hvis det er tilfældet, er der ingen
driveropdatering til grafikkortet der kan hjælpe. Prøv at installere dine
bundkortsdrivere igen.
I enhedshåndtering kan du evt. lede efter ... CPU bro til AGP Kontroller
(... erstattes af VIA, Intel eller hvilket chipsæt du nu har). Prøv evt at
lade Windows geninstallere denne driver.

En anden mulighed kan være en defekt i DirectX? Prøv evt at hente den nye
DirectX 8.1b på
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx81.asp

Sven

Fra : P.C.

Dato : 27-07-02 09:31

Hi.

"Sven" <burgurne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Tak for dine råd , ------ det lyder rigtigt at det er driveren til AGP slottet
altså noget meget nær bios ting , men under Windows 2000 fungerer tingene
åbentbart lidt anderledes besværligt. Jeg husker at vi før havde problemer med
et andet kort ,hvor det var nødvendigt at gå ind i Dxdiag og pege på de drivere
der sjulle bruges ,idet driverne åbentbart ikke blev slettet ved opdateringer
men blev registreret anderledes , så det er "på den igen" og finde ud af hvad de
gamle drivere hed og så se om _Dxdiag stadig fungerer på den måde.
P.C.