Massør ol.?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 24-07-02 11:18

Hey,

Er der nogle som kender en god massør ol. i Hellerup, som laver et
godt stykke arbejde til en fornuftig pris?

Mit problem er at jeg i gennem flere år har haft ondt i ryggen (len)
og det er i en alder af 19 år jo ikke optimalt, slet ikke når det
begyndte i 14 års alderen!

Samtidig vil jeg lige høre om der er nogle som har erfaring med nogle
"dimser" til albuen, som skåner den når man bruger musen ved
computeren?

Jeg er IT medarbejder til dagligt og bruger derfor mus og tastatur ret
meget, og hvis jeg kan passe lidt på mine lemmer, ville det jo ikke
være en dårlig ting.

Iøvrigt, hvordan med min len? Jeg har lagt mærke til, at når jeg
sidder på en stol foran skærmen, kan jeg uden problemer have en hånd
mellem sæde/ryglæn og min ryg/len - er det sundt eller skal jeg finde
på en anordning med en pude eller lign. der?

Andre gode råd om at passe lidt på sig selv, når man har en
"jeg-sidder-meget-ned-job" er også meget velkommen :)

På forhånd tak!

--
Thomas Løjmann Jørgensen
lojmann@lojmann.dk

Citat: "Alt i alt er du ret genial "
- Daniel Vangberg (Sotec ApS)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-02 11:51

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:
> Hey,
>
> Er der nogle som kender en god massør ol. i Hellerup, som laver et
> godt stykke arbejde til en fornuftig pris?

det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

> Mit problem er at jeg i gennem flere år har haft ondt i ryggen (len)
> og det er i en alder af 19 år jo ikke optimalt, slet ikke når det
> begyndte i 14 års alderen!

min første tanke da jeg læste dette var om du skød meget i vejret da du var
14 år ??
jeg har en veninde der voksede rigtig meget da hun var omkring 14 og da hun
blev 17 havde hun fået ødelagt sin ryg....
hun afhjalp det en smule ved at gå til yoga... det styrkede hendes
rygmuskler.......
måske var det noget for dig?? eller evt lidt styrketræning......
kik evt her : http://www.slidgigt.dk/eksmpl/eksmpl7.htm
eller her: http://www.sportsclub.dk/rygskole.asp
denne bog er også en mulighed : Styrk din ryg - og bliv smerterne kvit... af
Elizabeth Sharp, Borgen, 1997, 124 sider

> [...]
> Jeg er IT medarbejder til dagligt og bruger derfor mus og tastatur ret
> meget, og hvis jeg kan passe lidt på mine lemmer, ville det jo ikke

dette kan jeg helle rikke hjælpe dig med*G* men måske du kan finde lidt
hjælp på de nedenstående links.....

> [...]
> mellem sæde/ryglæn og min ryg/len - er det sundt eller skal jeg finde
> på en anordning med en pude eller lign. der?

kik evt her :
http://www.ikea.dk/rooms_ideas/professionaloffice_ergonomics.asp
og her : http://www.at.dk/Overblik/vejviser/V02798/lift-b.htm
og for en rigtig omfattende :
http://www.mkdata.dk/pctutor/ergoguide/ergo020.htm

> Andre gode råd om at passe lidt på sig selv, når man har en
> "jeg-sidder-meget-ned-job" er også meget velkommen :)

og her fik du så mine*G*

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 24-07-02 16:02

Hej Thomas...
jeg lider lige nøjagtig af det samme.....men mit skyldes at mine mave
muskler er for slappe.
Jeg går på Ringe sygehus med det og var ved at få arbejdet et par gode
mavemuskler op da jeg skulle opereres.....nu skal jeg starte forfra.....men
hvis jeg kan finde mine øvelse må du da gerne få en Kopi....de er bare
blevet væk i flytterodet...
men bare start med alm. sit-ups det er fint ind til vidre...men hvorfor
bruge massør som koster penge når lidt god mave træning er nok.....grunden
til at det er mavemusklerne og ikke ryg musklerne er at hvis dine muskler er
slappe i maven så trækker din rygmuskler i en forkert retning....prøv at
spænde maven mens du stille trækker vejret (du må ikke holde vejret, det
gjorde jeg til at starte med) faktisk med de øvelser skal du spænde i
mens.....men der er jo lidt ekstra gevindst i det...man får en pæn mave
'SS*...
derud over skal det lige siges at jeg faktisk ikke er meget ældre end
dig....jeg er faktisk 21 år, jeg er bare så invalid af det at jeg på
nyværende tidspunkt ikke kan arbejde....så kom i gang inden det bliver så
slemt som mig....
Knus Jinnie

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-07-02 22:48

> [...]

>Samtidig vil jeg lige høre om der er nogle som har erfaring med nogle
>"dimser" til albuen, som skåner den når man bruger musen ved

På min arbejdsplads bruger vi Mousetrapper
http://http://www.mousetrapper.dk/ virker fint.

--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : John Sahl

Dato : 25-07-02 23:20

Michael Rasmussen <miker@miker.dk> wrote:
> På min arbejdsplads bruger vi Mousetrapper
> http://http://www.mousetrapper.dk/ virker fint.

Sørg for at din arbejdsplads er indstillet optimalt så er der "ingen"
problemer i at bruge mus.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.