Server i 35 grader varmt lokale
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 24-07-02 11:01

Er der nogen, der har erfaringer med køling af en computer i et meget varmt
lokale?

Der er ca. 35 grader i lokalet og det er en P3 800mhz med en enkelt
harddisk.

Jeg har tænkt lidt på vandkøling, men jeg ved ikke hvor godt det er i denne
sammenhæng.

Gode (og billige) idéer modtages meget gerne!

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-07-02 14:13

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> wrote in message
> [...]
varmt
> lokale?
>
> Der er ca. 35 grader i lokalet og det er en P3 800mhz med en enkelt

Hvis den er i et 35 grader varmt lokale er der næppe mennesker til at genere
med støj. Så fyr den af med en meget kraftig blæser.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Aphex

Dato : 24-07-02 21:25

> [...]
> meget varmt lokale?
>
> Der er ca. 35 grader i lokalet og det er en P3 800mhz med en

Min server står i et lokale, der svinger mellem 28 og 35 grader
(nat- og dagtemperatur) og kører fint uden særlig køling. Dog
sidder der en Globalwin IStorm til at køle 3 harddiske. CPU
temperaturen (PIII 866MHz) ligger mellem 48-55 grader med
standard køler. Min arbejdsmaskine med Dual PIII 866MHz ligger
og svinger mellem 37-48 grader afhængigt af belastning ligeledes
med standard kølere, men noget lavere rumtemperatur.

Sørg for at køle harddisken godt hvis din rumtemperatur ligger
fast på ca. 35 grader og evt. en ekstra blæser eller 2 til at
suge luft gennem kabinettet.

--
Jesper