Størknet blod. !
Fra : kim

Dato : 23-07-02 20:52

Hvad opløser bedst størknet blod ?

Vores datter på 5 år er faldet på sin cykel, og har fået 4 sting på venstre knæ.
På skadestuen lagde de et kompres, der selvfølgelig de sidste 2 dage har
suget en masse blod til sig, som er størknet på knæet. Og imorgen skal vi
have forbindingen af. Jeg havde forestillet mig at putte hende i et lunkent
karbad, og så efter ca. ½ time håbe på at blodet er opløst så meget, så
man kan pille det af uden de store problemer...Men har andre her i NG et
bedre råd til, hvordan man kan få det af uden at det hænger fast i såret ?
På Forhånd Tak.
Mvh Kim O.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 23-07-02 22:18

> [...]
> bedre råd til, hvordan man kan få det af uden at det hænger fast i såret ?

Jeg tror det er en ganske fin ide du har der. Jeg ville gøre det samme -
godt varmt vand med en mild Uparfumeret sæbe i og så pille det forsigtigt af
efter mindst ½ time.

/Helle

Fra : Solv

Dato : 23-07-02 23:38

"kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre råd til, hvordan man kan få det af uden at det hænger fast i såret ?

Det kan du roligt gøre, jeg spurgte min læge, da jeg på et tidspunkt stod
over for samme problem, og fik det råd, at jeg skulle gennemvæde
forbindingen, så ville den løsne sig, og det fungerede nemt og smertefrit.

mvh. Solveig

Fra : kim

Dato : 24-07-02 12:34

Til orientering kan jeg sige at det gik uden problemer smertefrit med karbadet :)
Mvh Kim