Sygeforsikring
Fra : Pernille

Dato : 23-07-02 14:58

Hejsan,

Hvor finder jeg den billigste sygeforsikring til min hund ?.... og kan man
ikke kun tegne sygeforsikring eksl. ansvar og figurantdækning , for det har
jeg jo hos mit ellers så udemærkede selskab som bare ikke sygeforsikrer
hunde.

Hilsen
Pernille

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 23-07-02 21:49

Hej

Hundesygekassen Danmark er den billigste, jeg kunne finde. Den koster 600
årligt for sygekassen. Og du kan godt nøjes med sygekassen, såvidt jeg kan
forstå af deres brochure. Hvis du vil have ansvarsfors. koster den 130 kr
hvis du er medlem af DKK og 195 kr. hvis du ikke er . Selvrisikoen er
årspræmien. Max dækningssum 9000 kr.

Hilsen Carina

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 24-07-02 10:44

Hej

Jeg mener sagtens du kan nøjes med at sygeforsikre, så længe du har
den lovpligtige et andet sted, men du skal blot være opmærksom på at
der er visse regler for hvornår man kan tegne en sygeforsikring på din
hund, bl.a. at hunden skal være under 4 år når man starter med at
tegne denne , ellers er det ikke muligt at få en sygeforsikring på sin
hund, så jeg håber din hund ikke er så gammel endnu

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : VRI

Dato : 03-08-02 15:34

"Pernille" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> jeg jo hos mit ellers så udemærkede selskab som bare ikke sygeforsikrer

Hej Pernille.

Lige en lille OBS. Hvis du tegner en sygeforsikring i et nyt
forsikringsselskab, er det meget muligt du skal flytte din ansvarsforsikring
samtidig. Da jeg ville tegne en sygeforsikring indsendte jeg et
ansøgningsskema. Så hørte jeg ikke noget i 6 mdr og troede egentligt De
havde glemt mig. Nu er der så kommet et brev ind af døren med stigning af
forsikringen (som jeg ikke har set skyggen af!!!) Da jeg ringer til Dem og
spørger, er De først meget forvirede, men finder ud af, at hele misæren
bunder i, at min nuværende ansvarsforsikring først udløber i september og De
derfor ikke overtager min forsikring før der (jeg er så heller ikke
sygeforsikret før dette sker) Jeg blev så harm, at jeg nu har anuleret den
forsikring jeg aldrig har set...... Lidt offtopic, men noget jeg syntes man
skal være obs på.

MVH
VRI