Klippekort til fly
Fra : Kim Christensen

Dato : 15-02-01 07:18

Davs alle!

Er der nogem der har kendskab til flerturs flybilletter? Det skal bruges
til rundrejse i østen (thailand, malaysia, philippinerne evt. goa) Med 4-6
destinationer med hjemrejse.

Har kun hørt meget løst om emnet så jeg ville da blive glad hvis der er
nogen der ved hvor man kan få det, evt. hvad det ca. koster.

Takker på forhånd

Kim

-=Håb på det bedste, forvent det værste=-

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 15-02-01 18:45

Kim Christensen <deepdown@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har kun hørt meget løst om emnet så jeg ville da blive glad hvis der er
> nogen der ved hvor man kan få det, evt. hvad det ca. koster.

Da jeg var i USA for et år siden købte jeg et "klippekort". Jeg gav 219USD
for den første indenrigstur og 100USD per efterfølgende indenrigstur
ligemeget, hvor langt jeg skulle. Det var på det tidspunkt det billigste jeg
kunne finde. Eneste "klausul" var, at jeg kun kunne flyve med Delta Airlines
eller selskaber, som de samarbejder med (Ex. Sky West lokalt også kaldet
Scared West).

Jeg har hørt om noget lignende til Asien. Jeg kan desværre ikke lige huske
hvem, men mener at der bl.a. var noget med en udvekslingsforening i
Australien, der klarede sådan noget.

Men prøv at spørge på dit lokale rejsebureau. De burde vide noget mere om
det. Jeg fik i hvert fald god hjælp og service på mit lokale rejsebureau!

Men jeg vil bestemt også råde dig til at surfe lidt rundt på nettet og selv
kigge, for jeg har lige fundet ud af, hvor meget et rejsebureau rent faktisk
tjener på flybilletter. Min mor skulle have 12 billetter t/r USA i april
måned. Hun surfede rundt på nettet og fandt de 12 billetter 26.000,- kroner
(ja, seksogtyve) billigere. Det var nøjagtig samme afgang, flyselskab osv..
Så hun har lige fortaget sin første onlinehandel

Men det koster jo som sagt ikke noget bare at spørge om mulighederne på et
rejsebureau, så prøv.

Ida Maria Sluyterman
www.kiefer.dk