Andet multimedie
bentjuul 3670
Fw: Formodet selvmord var drab
Fra : Dine Nyheder

Dato : 22-07-02 14:44

-----Original Message-----
From: Jørgen F <jf55324@get2net.dk>
To: Elisabeth Rasmussen <elisa@dinenyheder.dk>
Date: 22. juli 2002 10:04
Subject: Formodet selvmord var drab

FORMODET SELVMORD VAR DRAB

Af Gustav Emil Nielsen

Hvad flere dagblade i foråret omtalte som en grov internetspøg om en
midaldrende kvindes selvmord dækker over et virkeligt mord. Det oplyser
kriminalinspektør Erik Henningsen i dag til Ritzau.

Gerningsmanden bag drabet på den 39-årige Kirsten Johansen er stadig
ukendt, men drabsafdelingens interesse samler sig især om to personer,
der tidligere på året sendte kvinden dødstrusler via Internettets
diskussionsgrupper. En kilde i Københavns Politi oplyser desuden, at
forfatteren Søren Mosegaards forhold undersøges, men ville dog ikke
kommentere forlydender om, at forfatteren allerede tirsdag fremstilles i
grundlovsforhør sigtet for drabet.

- Foreløbig holder vi kortene tæt til kroppen af hensyn til den videre
efterforskning, siger Erik Henningsen og tilføjer, at man imidlertid er
ret sikre på motivet, da Kirsten Johansen ikke var populær på nettet som
følge af sine mange provokerende indlæg.

Erik Henningsen bekræfter, at der er fundet antisemitisk materiale på
den dræbtes bopæl i Odense, bl.a. en publikation med titlen "Om jøderne
og deres løgne", og vil ikke udelukke, at kvinden kan have haft
kontakter til højreradikale kredse, eller fundamentalistiske islamiske
bevægelser som Hizb-ut-Tahrir.

FALSK AFSKEDSBREV

De dramatiske omstændigheder omkring Kirsten Johansens sidste timer kom
i offentlighedens søgelys, da kvinden 31. marts i et følelsesladet
afskedsbrev truede med selvmord på grund af problemer med kæresten.
Efterforskningen har for nylig afsløret internet-brevet som falsk,
hvilket ikke kom bag på politiet, eftersom kvinden kort før sin død
havde fået kontakt med en ny potentiel partner fra kontaktservicen
Soulmate, hvor hun søgte en livsledsager.

- Det slog os som et ejendommeligt tidspunkt at tage sit eget liv, hvis
årsagen virkelig skulle være kærestesorger, udtaler Erik Henningsen og
siger videre, at mistanken blev bestyrket af tekniske undersøgelser, der
indikerede, at kvinden næppe selv kunne have påført sig sine skader. Da
obduktionsresultaterne kort efter viste, at flere af de alvorlige
kvæstelser hver for sig ville have været dræbende, blev sagen overgivet
til politiets drabsafdeling, som her til morgen erkender, at
forbrydelsen er af "overordentlig makaber karakter".

Det var ved redaktionens slutning ikke muligt at få en kommentar fra
Søren Mosegaard, der først blev inddraget i sagen, efter pressen i
sidste uge modtog en fax fra Kirsten Johansens dansk-amerikanske
halvsøster Ann Birgit Cunningham.

Faxen anklager Mosegaard for mordet, der beskrives som kulminationen på
et længerevarende privat hævntogt mod Ann Birgit Cunningham og hendes
familie. Chikanen begyndte angivelig, da Cunningham 5 år tidligere
afslog at oplyse den kontroversielle forfatter om sine religiøse
tilhørsforhold. Mosegaard udgav sig på det tidspunkt for kontorchef i
den tværkirkelige organisation United Cross, der tilbyder juridisk
rådgivning til pædofili-anklagede katolske præster. Cunningham mistede
imidlertid hurtigt tilliden til forfatteren, der ved flere lejligheder
udviste manglende kendskab til elementære kirkelige forhold.

Mosegaard har tidligere været afhørt af Århus kriminalpoliti efter den
konservative kulturudvalgsformand Birte Bernt Henriksens anmeldelse mod
forfatteren for blasfemi.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-07-02 20:41

"Dine Nyheder" <dine_nyheder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Søren, selv om "Kirsten Johansen" kun er et produkt af din syge fantasi og
det samme formodentlig gælder "hendes søster", så fremsætter du STADIG her
nogle ret seriøse injurerende beskyldninger...

Jeg aner ikke hvem pokker, der har sendt din fiktive "Kirsten" dødstrusler,
eller "har slået hende ihjel", jeg mindes selv kun i en brandert at have
lovet DIG (og ikke dit alter ego "Kristen") et par flade, hvilket jeg
hurtigt trak tilbage...

> [...]
> forfatteren Søren Mosegaards forhold undersøges, men ville dog ikke
> kommentere forlydender om, at forfatteren allerede tirsdag fremstilles i

Er det egentlig ikke ulovligt at tillægge politiet udtalelser i fiktive
sager?

> [...]
> i offentlighedens søgelys, da kvinden 31. marts i et følelsesladet
> afskedsbrev truede med selvmord på grund af problemer med kæresten.

Og lige dèr er du nu ude i reelle injurier, bagtalelse eller æreskrænkelse,
hvis "kæresten" skulle forestille at være undertegnede. Også selvom du her
lyver mig et ikke-eksisterende forhold til en ikke-eksisterende person på,
subsidiært mene at jeg er skyld i dette dit fantasiforsters "selvmord" eller
endda skulle have deltaget i "mord" på dette fantasifoster.

Den løgn du spreder, spreder du i den virkelige Verden, formodentlig for at
sætte mig i forbindelse med din egen fantasiverden.

> [...]
>
> Mosegaard har tidligere været afhørt af Århus kriminalpoliti efter den
> konservative kulturudvalgsformand Birte Bernt Henriksens anmeldelse mod

Så er mit spørgsmål til dk.videnskab.jura:
Hvad kan jeg gøre imod denne forfatters ganske reelle beskyldninger om
medvirken til en fiktiv persons "selvmord" eller ligefrem "mord"?

Hvad har jeg af muligheder for at stoppe disse æreskrænkende løgne, han
udspreder om mig på nettet?

Anders Peter Johnsen

Fra : Roden

Dato : 21-07-02 21:25

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev
KLIP
> Hvad har jeg af muligheder for at stoppe disse æreskrænkende løgne, han
> udspreder om mig på nettet?

Hvad er det der foregår ?

Mvh Roden

Fra : Jean

Dato : 22-07-02 23:16

> Hvad er det der foregår ?
>
> Mvh Roden

Jeg er heller ikke helt med... en der gider forklare?

Jean

Fra : Chokmah

Dato : 23-07-02 01:30

On Tue, 23 Jul 2002 00:15:41 +0200, "Jean" <jean@pc.dk> wrote:

>Jeg er heller ikke helt med... en der gider forklare?
>
>Jean

Det er ikke noget det er en Troll der prøver at sælge nogen
midelmådige romaner - ved at skaffe sig gratis - reklame ved at lave
larm på usnet - han er uden nåde blevet lukket vist af alle danske
udbyder og der skal sgu en del til

Det ser ud til at han har lånt en pc med opkobling til wol og posted
via mailgate - nå nu kan vi starte med at lukke ham ved mailgate så
laver han så en ny - så det er well wol , der skal tage sig af det ?

MvH
Bo M Mogensen
xpost -&fut :dk.admin.netmisbrug

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-02 05:08

"Jean" <jean@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er heller ikke helt med... en der gider forklare?

Det er en meget lang og meget kompliceret historie:

Engang i starten af året begyndte en tilsyneladende sindsforstyrret kvinde
ved navn "Kirsten Johansen" at skrive nogle dybt besynderlige indlæg, hvor
alle de mest perverterede "kristne" synspunkter blev opremset. Stilen var
"AIDS er Guds Straf", "Jøder skal forfølges og synagoger brændes" og
lignende udsagn.

Denne "kvinde" havde nogle kronisk dårlige vaner med at krydsposte sine
indlæg i afsindigt mange irrelevante grupper og slæbe alle mulige underlige
diskussioner ind i vores grupper, mens hun i stor stil gjorde opmærksom på
en hjemmeside ved navn www.horrocomix.com og om hvor forfærdelig den var..

Jeg var på det tidspunkt i den tro at denne kvinde var seriøst psykisk
syg/psykotisk og prøvede så småt at skrive til hende for at gøre "hende"
opmærksom hvor sindssyg hun var at høre på og bad "hende" stoppe sine
krydspostninger og subsidiært stoppe sine ulækre skriverier.

Det skulle vise sig at denne "Kirsten Johansen" og een af hendes
yndlingsmodstandere i disse underlige, syrede diskussioner, "Tanniken Van
der Hof" tilsyneladende delte IP-adresser. Dette blev Rasmus Underbjerg
Pinnerup, som I også har mødt her i dss. hurtigt opmærksom på, da han
tidligere har hørt sidstnævnte navn som eet af Karen Blixens pseudonymer.
Han advarede os andre.

Det viste sig at det var forfatteren Søren Mosegaard, der stod bag alt disse
trollerier for at promovere sin ny bog "Uhyret fra Betlehem".

Ikke desto mindre lod han historien sive til "pressen" (e-magazine) EFTER at
han var blevet afsløret, med det formål at hænge os allesammen ud som en
flok idioter. Herunder påstod hans også at flere af gruppens faste brugere
blot var noget, han havde opfundet.

Læs mere om sagen på:

http://www.magazine.dk/Nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=2897 ,
http://www.magazine.dk/Nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=2882

og læs indlæggene nedefra.

Læs især
http://www.magazine.dk/Nyheder/dispcomm.asp?NyhedsID=2882&ComID=47
Som er en afskrift af en rigtig artikel i Fyens Stifttidende, hvorfra jeg
blev ringet op af en journalist, som jeg først mistænkte for at være
Mosegaard.

Det korte af det lange er at efter at han pissede godt og grundigt på min og
andres kristentro ved at fremstille alle kristne som nazistiske homofober,
udgav sig for at være en psykisk syg person for at promovere sin bog og
samtidig bare var almindeligt skideirriterende for en masse Usenetbrugere,
så mistede jeg på et tidspunkt tålmodigheden med ham og kom med min berømte
"voldstrussel".

Denne "trussel" skulle i Mosegaards øjne senere "legitimere" at han
offentligt på Usenet lod dette sindsforstyrrede alter ego skrive hede
kærestebreve til mig, hvilket grundet min logiske uvilje over for manden
mundede ud i at denne "Kirsten"-figur "begik selvmord" (Noget jeg IKKE synes
man skal spøge med, da den slags faktisk ER forekommet i virkelighedens
verden!)

Ikke desto mindre blev dette "selvmord" nu sjovt nok også fulgt op af
kunstigt fremstillede artikler og en hjemmeside ("Kirstens Mindeside"), hvor
jeg med fulde navns nævnelse blev holdt direkte ansvarlig.

Og dèn slags synes jeg ikke rigtig er skideskægt at blive beskyldt for, i
tilfælde af at folk falder for hans bluff.

Det er en aldeles virkelig og faktuel beskyldning, selv om alt andet,
heriblandt "Kirsten"s blotte eksistens, er fiktiv.

Det stoppede efter artiklen i Fyens Stiftstidende, øjensynligt fordi
Mosegaard øjnede chancen for yderligere selvpromovering i forbindelse med
den verserende sex-skandale i den Katolske Kirke i USA. Det kom der vist
nogle storhedsvanvittige breve til Kirkeministeren ud af.

Men nu er han så tilbage med flere beskyldninger om min påståede
"delagtighed" i selvmord eller ligefrem drab.

Han er blevet lukket af utallige udbydere, men fortsætter ufortrødent hos
nye. Han påstår endda som en anden "krigsherre" at have en hel stab af
medhjælpere, hvilket jeg dog betvivler.

Imidlertid må jeg nu seriøst til at undersøge mulighederne for et civilt
søgsmål og alle former for råd og hjælp skal være velkomne.

Det kan vel ikke være rigtigt at jeg bare skal finde mig i den slags
sindssyge beskyldninger, selv om det drejer sig om en ikke-eksisterende
persons fiktive selvmord? Hele hans stil er jo netop, som I ser det her, at
lave kunstige "artikler" for at udnytte folks autoritetstro til at svine mig
yderligere til.

Håber at I fatter en smule af denne dybt surrealistiske sag...

Og ja, her "reklamerer" jeg måske for ham eller "fodrer trolden", men I har
nu engang krav på en forklaring, ligesom jeg har brug for at rense mit navn
fra disse sindssyge beskyldninger. Så nu er I vist informeret!

Anders Peter Johnsen

Fra : Chokmah

Dato : 23-07-02 08:04

On Tue, 23 Jul 2002 06:07:30 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post.tele.dk> wrote:

>en hjemmeside ved navn www.horrocomix.com

som er lukket - med den restene del af det her nonsens

klage kan sendes til :
abuse@post.tele.dk

henvis til :

well min agumentasion er : den forsatte og sikker på længer sigt feber
agtige forsøge på at lave reklame = spam - for nogen romaner - er ikke
formålet med usnet - spam er faktisk temligt trætene og en af de ting
de færeste udbyder bryder sig om uanset hvordan den lader sig
kamuflere.

drålig reklame er selvfølig bedre ind ingen reklame....for spameren -
hvorfor sidst dette blev debateret - gik man til ignorereings metoden
- hvad der sådan set også er den optimale løsning - men det er
menskeligt umuligt at forvente samtlige usnet bruger - kan genemskue
den hver enste gang og det her vil tage noget tid før div isp for
lukket de forskelige konti .... men sådan er det jo , en gang i mellem
det er foriøvrigt længe siden der har været noget fra sverige ?

endvider er de xpost der er sat til
:dk.snak.seksualitet,dk.videnskab.jura

ot og medvirker til at genere støj i gruppen og som sådan
tilsidesætter hensynet til andre bruger.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-02 08:20

ups, det var www.horrorcomix.com (jeg glemte det tredje "r")...

> som er lukket - med den restene del af det her nonsens.

...og den eksisterer stadig.

Jeg beklager at mit indlæg muligvis er kompliceret, men jeg har behov for at
dementere Mosegaards løgne om at jeg skulle have drevet en kvinde til
selvmord ell. lignende, hvorfor jeg her er nødsaget til her at ignorere din
FUT.

> klage kan sendes til :
> abuse@post.tele.dk

Nu er det forhåbentlig Mosegaard og ikke undertegnede, du klager over?

Hvis du tror jeg er et alias i rækken, så tjek mig lige på en google-søgning
eller find mig i på www.krak.dk, FØR du klager.

....Pretty please?

Ja, jeg bor i på Hareskovhvilevej 8 i Værløse og mit nummer er 44471708.
Hvis du stadig er mistroisk, kan du jo bare ringe!

Anders Peter Johnsen

Fra : Anita

Dato : 26-07-02 08:41

"Anders Peter Johnsen" skrev

[om anklager om mord m.m.]

Davs Anders

Det lyder da helt ude i hampen alt det her. Men hvis du vitterligt har
fået klistret dit navn på sådan en sag, og der er oprettet hjemmesider
(= bevismateriale) så kan du vel melde det til politiet? De burde vel
så let som ingenting kunne finde ud af, hvem der står bag sådan en
hjemmeside og ligeledes kunne afkræfte at indholdet er korrekt.

Venligst Anita

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-02 11:09

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så let som ingenting kunne finde ud af, hvem der står bag sådan en
> hjemmeside og ligeledes kunne afkræfte at indholdet er korrekt.

Tre problemer:

Det ene er at sager vedr. injurier er civile og ikke strafferetslige. Dvs.
jeg skal selv investere i en advokat.

Det andet er at sagen er så forbandet kompliceret at skulle forklare at det
hurtigt virker lettere sindssygt på en dommer.

Det tredje er at Mosegaard utvivlsomt ville ønske sig en sådan sag for at få
publicity i RIGTIGE medier. Og dèt er indtil videre ikke en tjeneste, jeg
kunne tænke mig at gøre ham.

Så jeg må indtil videre skrive en standardskrivelse, som jeg kan opdatere
løbende og så sende til hans eventuelle nye udbydere, når han så sender sine
fupartikler.

Jeg må for en sikkerheds skyld spørge en advokat, hvad man kan gøre, hvis
han fortsætter sine beskyldninger.

Anders Peter Johnsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-07-02 11:39

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> writes:

> Så jeg må indtil videre skrive en standardskrivelse, som jeg kan opdatere
> løbende og så sende til hans eventuelle nye udbydere, når han så sender sine
> fupartikler.

Læg den på din hjemmeside, og hav en kort henvisning i signaturen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-02 13:24

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Læg den på din hjemmeside, og hav en kort henvisning i signaturen.

Jeg har ikke nogen hjemmeside endnu...Men jeg har vist een stillet til
rådighed af TDC som del af abonnemenentet...

Tak for ideen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anita

Dato : 26-07-02 12:01

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tre problemer:

Damn

> Jeg må for en sikkerheds skyld spørge en advokat, hvad man kan gøre,
hvis
> han fortsætter sine beskyldninger.

God ide...

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-02 08:11

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> wrote in message

Du har en forbavsende evne til hele tiden at bringe denne historie op,
nu også i dss. Har du ikke snart fået nok publicity, Anders Peter
Johnsen?

[FUT: dk.snak.snik]

--
-Jens B.

Fra : Child In Time

Dato : 22-07-02 23:24

"Roden" <Bulderbassen@hotmail.com> wrote in message

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev
> KLIP
>
> Hvad er det der foregår ?

http://www.e.magazine.dk/Nyheder/Nyhed.asp?NyhedsID=2882

Herudover har den fiktive Kirsten begået selvmord, og APJ føler at han
har fået skylden. Eller noget i den stil.

- cit

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-02 20:29

"Child In Time" <citime@hushmail.com> wrote in message

> Herudover har den fiktive Kirsten begået selvmord, og APJ føler at han
> har fået skylden. Eller noget i den stil.

AJP _er_ Kirsten _er_ Mosegaard osv. osv. osv.

--
-Jens B.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-02 21:26

"Jens Bruun" <bruun_jens@bruun.com> skrev i en meddelelse
> "Child In Time" <citime@hushmail.com> wrote in message

> AJP _er_ Kirsten _er_ Mosegaard osv. osv. osv.

Jeg findes på www.krak.dk, din idiot...

Se selv efter på:
http://www.krak.dk/scripts/firmaresultat.asppub_id=KVWW&data=t&navn=Anders+P
eter+Johnsen&vej=&HUSNR=&POSTNR_FRA=&BY=&omraade=%280%29&tlf=&soegeord=&soeg
info=S%D8G

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-07-02 21:35

> [...]
eter+Johnsen&vej=&HUSNR=&POSTNR_FRA=&BY=&omraade=%280%29&tlf=&soegeord=&soeg

LorteOE...

Vi prøver igen: http://makeashorterlink.com/?Q18332651

Andres Peter Johnsen

Fra : Britta

Dato : 24-07-02 10:40

> Vi prøver igen: http://makeashorterlink.com/?Q18332651

ja vi prøver igen. Hvor F... er Henning henne?
Har vi ingen vejledere mere?

FUT dk.snak.snik, da dette ikke forekommer mig relevant i d.s.s.
Aner ikke om jeg har gjort det rigtigt. Hvis ikke, er der så
ikke én der kan gøre det for mig? Tak.

Britta

Fra : N/A

Dato : 24-07-02 19:00

Fra : N/A

Dato : 24-07-02 19:00

Fra : Chokmah

Dato : 24-07-02 19:00

On Wed, 24 Jul 2002 18:22:58 +0200, "Britta" <briped@gmx.net> wrote:

HI Britta

>Det kunne da være dejligt for dig at få en
>assistent eller to.

Knud tager sig af en del men
jow vi mangler en ny Peder til at klare the hard core ...problemet er
så bare hvem det skal være imo er de mest oplagte freYa og John sal
freYa vil ikke - da hun er for meget off an on på usnet - John er helt
sikkert kompetent - men har ikke del fordel som Knud havde at han er
for anageret og kender folk for godt privat til at - det vil være
gnidningsløst at være retfærdig .... i så fald skulle det være en hard
core der udelukkene og dte kunne godt være john Sal - tog sig af
afrydningener af spam ; klager over Mosgaard o.lign troleri samt helt
OT og ediket stridig adfærd hvor skribenten er uden for pædagoisk
rækkevide.

et sådan seprat virke tror jeg godt ville kunne realiseres - uden at
det vil have nogen indflydelse på daglig debaten .

jeg ved ikke hvad andre og John selv siger til dette
altså ikke en vejleder men en ja ren net betjent !
Der tager det af sig selv evt oplyser om det her eller i dss eller som
man kan hendvende sig til når man mener problemet er der !

jeg x ser lige til dss og futter tilbage til snak.snik

fut :dk.snak.snik

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Lars

Dato : 25-07-02 16:33

Jens Bruun <bruun_jens@bruun.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:ahkapc$rbm$1@sunsite.dk...
> "Child In Time" <citime@hushmail.com> wrote in message

> AJP _er_ Kirsten _er_ Mosegaard osv. osv. osv.

Uanset hvem f***** han er, så klag over hans endeløse OT til abuse@post.tele.dk

Henvis f.eks. til:
<anderspj@post.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3d3cd6a4$0$54719$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Mvh. Lars
Korrekt citatteknik: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-07-02 20:52

"Lars" <lars@familiennielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jens Bruun <bruun_jens@bruun.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahkapc$rbm$1@sunsite.dk...

> Uanset hvem f***** han er, så klag over hans endeløse OT til
abuse@post.tele.dk

Tag lige og styr dig, kammerat!

Jeg har haft behov for at forklare situationen, hvilket er forårsaget af
_Mosegaards_ forpulede usenetspamming. Det er tydeligvis ham, der har postet
første indlæg i tråden.

Det forekommer mig underligt at det pludselig er mig, og ikke Mosegaard, som
startede tråden, der nu lægges for had.

Og tjek så lige http://makeashorterlink.com/?Q18332651 hvis du tror at jeg
er en af hans forpulede aliaser!

På forhånd tak!

Anders Peter Johnsen

Fra : Ally

Dato : 25-07-02 21:04

> abuse@post.tele.dk

[SNIP]

> Det forekommer mig underligt at det pludselig er mig, og ikke Mosegaard,
som
> startede tråden, der nu lægges for had.

Tja, personligt fatter jeg det heller ikke. Jeg forstår dig sgu godt. Var
jeg i situationen, så ville jeg også have et behov for at forklare MIN side
af sagen, når Mosefundet gør det så personligt, som han gør. Det er noget
svineri efter min mening. Et eller andet sted finder jeg, at det er den
grimme side af usenet. Folk er forbavsende letpåvirkelige på usenet.

FUT: dk.snak.snik

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Søren Mosegaard

Dato : 26-07-02 15:10

Ifølge mail fra abuse@post.tele.dk i dag mener TDC, at Anders Peter Johnsens opførsel over for undertegnede er chikane og dermed en
politisag.

Det si'r sig selv. Voldstrusler er strafbare, og Johnsen burde for længst have været anmeldt.

Spørgsmålet var bare -- som hvad? Potentiel voldsmand eller aktør i en horrorkomedie?

På grund af hans narrative talenter valgte jeg det sidste. Så jeg kvitterede for truslerne ved at gi' ham en rolle i det litterære
interneteksperiment Kirsten-Sagaen.

Og den har han udfyldt til 5 stjerner.

Hidtil.

I den senere tid har hans indsats dog lidt for ofte begrænset sig til ytringer af typen, der snarere taxeres til 5 cifre i byretten.
Derfor er en anmeldelse nu på vej. Til politiet.

Smagsprøver på Johnsens vid:

"en fyr som Mosegaard har jeg lyst til at tage i en barfight [...] han fortjener IMHO en dummeflad. Eller regulære tæsk."
1. marts 2002, http://www.magazine.dk/Nyheder/dispcomm.asp?NyhedsID=2882&ComID=21

Og:

"så vil jeg råde dig til at stoppe dine
> "Kirsten"-skriverier, der involverer undertegnede. Dem gider jeg sgu' ikke
> at finde mig i.
>
> Så skal jeg nok fra min side besinde mig og droppe truslerne om dummeflade
> og værtshusslagsmål.."
nyhedsmeddelelse:3c8cb3b2$0$34017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Samt sprogets dyreste gloser, "led psykopat", "narrøv", "skiderik", "idiot":

nyhedsmeddelelse:3c80cbbb$0$10810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
nyhedsmeddelelse:3c8590b9$0$22495$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
nyhedsmeddelelse:3c8187c7$0$46135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
nyhedsmeddelelse:3d3d081e$0$80823$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Med venlig hilsen
Søren Mosegaard
forfatter, formand for Snow White Foundation
http://www.geocities.com/snow_white_foundation/
Kirsten-Sagaen:
http://www.genstart.dk/blogpic/anderspeter.html
http://www.genstart.dk/blogpic/kvindedoed.htm
http://www.genstart.dk/blogpic/emagartikel.htm

P.S. Jeg forstår godt forvirringen omkring Kirsten-Sagaen, men I kan snart læse mere om projektet i en ny bog om storytelling på
internettet. Bogen, der er skrevet af forfatterne til den roste skrivgodt.dk, udkommer efter skolernes sommerferie.

Og der er mere på vej.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-02 16:11

Søren Mosegaard mener man kan blive dømt for voldstrusler, vedr
internetskriverier.

Hustruvold er et "hus-spetakler"scenarie, som Nørrebros politi ofte rykker
ud til, men en lokalbetjent, der fortalte mig, at han skønnede at halvdelen
af min nabogade Jægersborggades hjem har sådan vold ofte, fortalte også at
opringninger om at "min mand vil slå mig ihjel" rykker man sjældent ud til.
Vagthavende taler hystaden til ro, i telefonen, og fortæller om hvordan
tomme trusler skræmmer unødigt..

Der skal meget til for at vort retssystem tager trusler alvorligt - 99,9% er
jo ikke reelle.

Og at være aktør i en horrorkomedie - det kan give skuespillerløn, men ikke
straf!

Der er en kløft mellem ord og vold. Derfor er injuriesager sjældne og dyre
og der gives ikke fri proces. Slap af og husk at ord kan ikke såre, hvis
ikke man har skabt sig selv rod i sin hjernekiste, så man er sårbar.

Som med al netdebat, må man regne med at hvis folk åbner et indlæg og
provokeres, så er det fordi de ØNSKER at blive provokeret og derfor åbner.
Er man generet, så ignorerer man det.

Se filmen "Kode ukendt" (Grand p.t.) om hvordan vi taler forbi hinanden og
elsker at hidse os op over folks umoral. Fx at man har fornærmet en tigger
på gaden ved at smide affaldspapir i hendes pengeskål. En selvretfærdig
lærer forlanger, at fornærmeren skal give tiggeren en undskyldning. Denne
kalder ham idiot. Snart slås de. Hvilket sagen jo ikke var værd. Og de kan
ikke flygte når folk stimler sammen om et gadeslagsmål - men det kan man på
nettet. Folk er altid selv ude om det, hvis de generes af andre på nettet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-07-02 18:40

"Søren Mosegaard" <snow_white_foundation@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> internettet. Bogen, der er skrevet af forfatterne til den roste
skrivgodt.dk, udkommer efter skolernes sommerferie.

JEG OVERGIVER MIG: ROFL!!!

--
-Jens B.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-07-02 02:56

"Søren Mosegaard" <snow_white_foundation@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> politisag.
>
> Det si'r sig selv. Voldstrusler er strafbare, og Johnsen burde for længst

Nøj....

Held og lykke, Søren!

Det bliver sgu' spændende at få en dommers ord på, hvem af os, der er mest
kriminel!

> [...]
ytringer af typen, der snarere taxeres til 5 cifre i byretten.
> Derfor er en anmeldelse nu på vej. Til politiet.

Scare me.

Ikke engang TDC gider at tage dig alvorligt. Men de har ellers givet mig
samme råd om politianmeldelse.

DIT problem er at du skal godtgøre en REEL, FYSISK og GENTAGEN trussel.
Hvilket bare ikke findes.

Jeg kunne dengang i min brandert muligvis godt have lyst til at danse
riverdance på dit fjæs, men har siden trukket min "trussel" tilbage.

Jeg har aldrig opsøgt dig personligt (andet end ved en del undskyldende
e-mails i forbindelse med at jeg rent faktisk læste din bog) og NU, et halvt
år efter, vil du have mig straffet for trusler?

Fuck af, din nar! Noget lignende håber jag at en dommer kan fortælle dig.

Politiet i Odense, som sikkert også læser Fyens Stiftstidende har sjovt nok
ENDNU ikke reageret.

> [...]
>
> "en fyr som Mosegaard har jeg lyst til at tage i en barfight [...] han
fortjener IMHO en dummeflad. Eller regulære tæsk."

Dèn HAR jeg ligesom allerede forklaret årsagerne til? Du er sådan set den
ledeste Usenetspammer, jeg nogensinde er stødt på, krænker min tro,
overtræder §266b utallige gange og hævder endda at jeg er eet af dine
aliaser?

Og du mener at det er bedre at hænge en mand ud for delagtighed i
selvmord/mord, du for det første selv har opfundet og for det andet skriver
æreskrænkende pseudoartikler på internettet om?

Dèt bliver eddermageme spændende!

> Og:
>
> "så vil jeg råde dig til at stoppe dine

> nyhedsmeddelelse:3c8cb3b2$0$34017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Og dèt er sådan set rimelig ærlig selvironi imod dine "frygtelige"
beskyldninger om "voldstrusler".

Jeg tror sådan set at vi har nok på hinanden. Men okay, du er jo en
publicityluder, ikke?

> Samt sprogets dyreste gloser, "led psykopat", "narrøv", "skiderik",
> [...]

Du implicerer mig i dine selvopfundne kriminalhistorier og jeg nøjes pænt
med at kalde dig skældsord.

Politianmeld mig ENDELIG.

> [...]
> internettet. Bogen, der er skrevet af forfatterne til den roste
skrivgodt.dk, udkommer efter skolernes sommerferie.

Du KAN jo lissom ikke lave en toer til "Uhyret...", vel?

> Og der er mere på vej.

Mere spam?

Eller gør du et nyt forsøg på at nedlægge Kristendommen?

Held og lykke!

(Flippin' ya the bird!)

--
Anders Peter Johnsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-07-02 03:58

Sat, 27 Jul 2002 03:56:12 +0200, skrev "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post.tele.dk>:

>[Indlæg fraklippet]

Med et sådant indlæg, bedes du venligst sætte fut ud af dss, da
debatten ikke hører hjemme her.

Futten kunne passende være sat til news:dk.admin.netikette,
hvilket jeg har gjort, så svar herpå sendes dertil.
Futten bedes respekteret.

Vi vil fred her i gruppen, så hjælp med at få alt dette off topic
et eller andet ud af gruppen.