sherlock......WAKE UP!
Fra : walther

Dato : 22-07-02 08:36

Hej,

Hvorfor er Sherlock _meget_ langsom under OSX?
Hvis jeg booter i OS9.2, kan jeg søge meget hurtigere på samme diske.

Jeg fik forresten en 'unresolved kernel trap' under opstart i dag, er
det godt?

tak,
walther

Fra : Jesper

Dato : 22-07-02 16:45

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Hvis jeg booter i OS9.2, kan jeg søge meget hurtigere på samme diske.
>
> Jeg fik forresten en 'unresolved kernel trap' under opstart i dag, er

Sherlock er et Carbon program og som de fleste af disse temmligt sløvt!
Apple skulle have lavet Sherlock i Cocoa, altså som ren UNIX og med
brug af UNIX's Locate kommando, men lad os se om det ikke er blevet
væstentligt forbedret i Sherlock 3 der bundes med Jaguar.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-07-02 17:07

spam@supressor.invalid (Jesper) writes:

> [...]
> brug af UNIX's Locate kommando, men lad os se om det ikke er blevet
> væstentligt forbedret i Sherlock 3 der bundes med Jaguar.

Locate baserer sig på en database, som skal opdateres med jævne
mellemrum. Ca. 1 gang i døgnet kører kommandoen find(1), og i forhold
til den er Sherlock altså hurtigere.

Sherlock har altså den fordel, at den viser hvad der findes på
harddisken lige nu, hvor locate kan være mere end 24 timer forældet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 19:17

On Mon, 22 Jul 2002 17:45:27 +0200, Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Sherlock er et Carbon program og som de fleste af disse temmligt sløvt!
> Apple skulle have lavet Sherlock i Cocoa, altså som ren UNIX

det er en skrøne at Carbon prograaaaaammer skulle være langsommere end
Cocoa programmer samt at Cocoa skullle være mere "unix" end Carbon.

> og med brug af UNIX's Locate kommando

locate har ét problem - filer lokaliseres /ikke/ realtime, men fra en
database. dvs at "/usr/libexec/locate.updatedb" (som også tager tid og
recurser) skal afvikles inden hver søgning.

Beos's filsystem var så hudt jeg visker basseret på en database og
havde derfor en lynhurtig søge funktion. Ellers er Apples "V-search
engine" (left-over fra copland) ganske god - også til at indexere (se
bare mail.app)

> men lad os se om det ikke er blevet
> væstentligt forbedret i Sherlock 3 der bundes med Jaguar.

Sherlock 3 ? Du mener vel Finder med integreret V-search engine - som
det var planlagt i Copland (fy) og Rapsody (Mac OS X Server 1.x)

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 20:06

On Mon, 22 Jul 2002 20:17:04 +0200,

> prograaaaaammer

hovsa der blev vist trykket lidt for hård på tastaturet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 19:06

On Mon, 22 Jul 2002 07:36:24 GMT,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor er Sherlock _meget_ langsom under OSX?
> Hvis jeg booter i OS9.2, kan jeg søge meget hurtigere på samme diske.

Mon ikke det er fordi også den indexerer din disk? Sherlock ->
Preferences, "indexing options"