Når et "hunde-menneske" får kat...
Fra : Ann K

Dato : 21-07-02 19:30

Hejsa.
Misforstå nu endelig ikke
Manden herhjemme er skam _meget_ glad for katte!!! Han nyder at nusse og
kæle med dem.. og den måde han sidder og snakker med dem på, ønsker han
under ingen omstændigheder at jeg gengiver... han vil nemlig gerne
bevare blot en illusion om at være intelligent
Men - når han skal være helt ærlig, så _er_ det altså hundene, der har
hans hjerte!
Hunde kan man være kammerat med, man kan foretage sig ting sammen
(træning/lufteture) og "alt sådan noget"...
Det kan man ikke med katte... jo selvfølgelig kan de lære deres navn
(selv om de alle lige så godt kunne hedde Mad ;)... de kan også lære
forskellige lege - men alt skal foregå på kattens præmisser... Dvs, hvis
missen ikke gider - ja, så kan den ikke lære noget Men de er jo
alligevel dejlige at nusse med....

Dette gjaldt indtil vi fik Namacoola!
Han overvejer nu seriøst at begynde at klikkertræne hende.... I det små
er han ved at lære hende at Sitte..... Mage til HUND har han nemlig
sjælden set *GGG*
Og når nogen spørger ham om hvad der egentlig er så specielt ved Aby'er,
så er svaret: "De er katteracernes Labrador!!!"... og dét er faktisk en
stor kompliment! ))
At han så er traaart af konstant at få vasket ører og næsebor + have en
ny frisure mindst én gang om dagen + ikke kunne spise noget i fred +
altid at passe på inden han sætter sig + helé tiden at skulle hive en
kat ned/ud/op fra de underligste steder... tja, dét er vel bare noget
som følger med
Og han sætter i hvert fald stor pris på de grineanfald, som Namacoola er
mester for at give ham et par gange om dagen *sss*

Så mon ikke han snart er helt omvendt *sss*

Mvh Ann ... og vovserne, der snooorksover, Tjalfe som gør dem selskab,
Aske som sidder i vinduet og "fanger" blafredyr, Namacoola der dyrker
kattefræs og Ranje der ruller afsted efter sin kæreste

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-07-02 20:17

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aheuip$20p$1@sunsite.dk...
> snip om Jan, Namacoola og de andre hunde<

Skøn læsning
Må jeg lægge det op på min hjemmeside på Namacoola's side ?
Det forklarer nemlig så godt, hvad det vil sige, at have aby

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann K

Dato : 21-07-02 20:34

Hej Helle.
Jammen sæ'fø'li må du bruge det
Mvh Ann - der virkelig forsøger _ikke_ at grine af Namacoola og Ranje,
der pt styrter rundt og leger vilddyr... mens Tjalfe snotfornærmet
kigger på - han blev vækket af larmen

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-07-02 20:59

On 21/07/2002 20:29, in article aheuip$20p$1@sunsite.dk, "Ann K"
<tsars@os.dk> wrote:

> [...]
> Aske som sidder i vinduet og "fanger" blafredyr, Namacoola der dyrker
> kattefræs og Ranje der ruller afsted efter sin kæreste

ROTFLOL! Jeg har da hele tiden været klar over at jan også er kattemenneske
- han håndterede iaf mine katte helt fint
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk