PowerColor Radeon 8500 og Soltek DRV4
Fra : Rune Manscher

Dato : 21-07-02 19:23

Hej gruppe,

Min pc er udstyret med et PowerColor 8500 på et Soltek DRV4 bundkort, og jeg
har nu i mange mdr. haft problemer med at få det til at køre stabilt. Det
fryser i 3D-spil og fx. 3DMark 2000/2001, men kan køre i dagevis i ren 2D.

Jeg har prøvet samtlige af ATI's referencedrivere, alle PowerColors drivere,
de seneste leakede drivere samt Omegas tweakede drivere, uden held. Jeg har
prøvet både Windows 2000 og 98, og AGP 1x, 2x og 4x.

For et par dage siden rettede jeg en masse ting i min bios
(http://www.omegacorner.com/bios.htm) og det havde tilsyneladende en meget
positiv effekt. Pludselig kunne jeg køre 3DMark 2000/2001 gennem igen og
igen uden at det gik ned, og endda med bedre scores end tidligere (ikke
fordi det betyder så meget), og spil som Neverwinter Nights kørte uden
problemer i timevis (for første gang nogensinde).

Jeg troede problemerne endelig var løst, men efter en dags tid vendte
problemerne tilbage, og alt er nu som før.

Hvad pokker kan jeg gøre ? Bliver kortet måske for varmt, og hvordan tester
jeg det ? Er kortet defekt ? Alle inputs og løsningsforslag vil blive
modtaget med kyshånd.

*Rune

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 22-07-02 08:46

Du kan teste for varmeproblemer ved at åbne dit kabinet mens du tester (evt.
lade en stor blæser pumpe kold luft direkte ind fra siden).

Jeg vil nu tro, at du har et ustabilt bundkort...

JP

Fra : Rune Manscher

Dato : 29-07-02 15:35

"Jens-Peter Vraa Jensen" <no@no.no> wrote in message
> Du kan teste for varmeproblemer ved at åbne dit kabinet mens du tester
(evt.
> lade en stor blæser pumpe kold luft direkte ind fra siden).

Jeg har ladet kabinettet stå åbent, og det gør ingen forskel.

> Jeg vil nu tro, at du har et ustabilt bundkort...

Det er meget muligt - er der andre måder at teste det på, end at skifte det
ud ? Og undskyld i øvrigt den lange svartid, jeg har været en uge væk.

*Rune