Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Min tv-out virker ikke mere!!!
Fra : Lillejorn

Dato : 21-07-02 19:03

Hej NG.
Jeg har en Medion laptop (WinXP, 1 GHz, 256 MB ram, Savage/MX) med tv-out.
Forleden "frøs" computeren mens jeg havde tv-out tilsluttet tv'et.
Så jeg blev nødt til at koldstarte svinet, og da den starter op kommer den med en fejlmeddelelse på tv-skærmen om, at der er en fejl
i en ddl-fil (fik selvfølgelig ikke skrevet navnet ned!).
Derefter genstartede den i normal mode på computerens skærm.
Men nu virker tv-out ikke mere!! Når jeg skifter til tv-out, går fladskærmen fint i sort, men fjernsynet flimrer kun et kort øjeblik
rødt og ellers intet...
Jeg har prøvet at geninstallere driverne til grafikkortet, men det virker stadig ikke...
Er der nogen, der kan hjælpe mig... Please..

Mvh
Rune

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 22-07-02 18:51

Prøv at følge diise instruktioner.
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20011119_6315

Hilsen Erik

Fra : Lillejorn

Dato : 22-07-02 23:30

Virker desværre ikke....
Andre gode forslag? Findes der en speciel fil/driver, der styrer tv-udgangen??

Rune
Btw. mit grafikkort er et S3 Savage/MX...

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 23-07-02 16:25

Prøv med tvtool.

http://tvtool.info/index_e.htm

Fra : Lillejorn

Dato : 23-07-02 22:26

Det virker kun med NVIDIA chips...
Mit problem er ikke, at computeren ikke kan finde tv'et, problemet er at signalet der sendes til tv'et åbenbart er "defekt", for som
skrevet før, forbliver tv-skærmen sort....

Hulk, snøft...

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 25-07-02 16:23

Har du prøvet med en anden skærm/ og eller anden ledning. Det kunne lyder
som om din ledning er defekt.