gæt en race
Fra : Pia J

Dato : 21-07-02 11:50

Så lige en HAMMERflot pels i dag, på en meget kælen mis som kom ud af en
have og gassede sig på fliserne.

Hvid med sølvagtigt skær, hen ad ryggen og en stribe midt på halen
sort/mørkegrå tabby-agtigt/flammet som fadede ud i det hvide. Sort bag på
alle ben op til hælen. GULE øjne. Ellers normal huskattefacon, omend meget
elegant af slagsen - lignede egentlig Suleima som hankat.

:Pia

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-07-02 11:52

Mit gæt er :
Burmilla
Hilsen Vibeke

Fra : Pia J

Dato : 21-07-02 12:07

> Mit gæt er :
> Burmilla
> Hilsen Vibeke

Det ser meget rigtigt ud! Lækker pelskvalitet. Desværre har du ikke vundet
noget...

:Pia

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-07-02 12:10

Øv.... det var da ærgeligt
Men jeg er nu kommet lidt i tvivl om Burmillaer må have gule øjne?
Hilsen Vibeke

Fra : Pia J

Dato : 21-07-02 12:16

Kattene på de billeder jeg lige fandt, da jeg søgte på navnet, havde gule
øjne.

:Pia

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-07-02 12:46

Har nu alligevel checket hos Politikens Kattebog:
Burmillaer skal have grønne øjne, men et gult skær kan accepteres hos
killinger og unge dyr op til 2-års alderen. Hos røde, creme og tortie er
ravfarve tilladt.
Så, måske var det slet ikke en Burmilla alligevel.
Hilsen Vibeke

Fra : Pia J

Dato : 21-07-02 13:41

> Så, måske var det slet ikke en Burmilla alligevel.
> Hilsen Vibeke

Eller også så jeg ikke ordentligt efter... :)

:Pia

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-07-02 13:50

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3a96dd$0$235$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Øv.... det var da ærgeligt
> Men jeg er nu kommet lidt i tvivl om Burmillaer må have gule øjne?
> Hilsen Vibeke

Helst ikke, det er udstillingsfejl, men meget almindeligt.
Den bør have de grønne øjne fra sine chinchilla-forfædre, men da gule
øjne, som den har fra burmeser-forfædrene er dominerende overfor
grønne øjne, er det ikke sjældent at se - specielt ikke hos kælekatte.

--
Helle
DK Tick-Tag