Er 128mb ddr-ram for lidt?
Fra : Ravn

Dato : 20-07-02 23:05

Jeg har en maskine der kører med 128mb sd-ram og det gør den helt pænt.
Nu har jeg samlet en xp 1600(1400) med et Soltek 75drv4 og 128mb ddr-ram og
den kører rigtig grimt!
Har hørt at det kan være for lidt ram men synes ikke at jeg kan finde noget
fornuftig info.
Ville sætte pris på lidt hjælp så på forhånd tak.

Mvh Ravn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-07-02 23:45

Ravn <ravn66@hotmail.com> skrev:

> [...]
> noget fornuftig info.
> Ville sætte pris på lidt hjælp så på forhånd tak.

Hvad skal du bruge maskinen til ?

Spille lommeregner ? 128 MB er næsten for meget !
Encode MPEG on the fly ? Du kan ikke få RAM nok (har selv pt 1½ GB)

Til blandet kontorprogrammer er 128 MB nok. Til de vildeste spil er det
sikkert ikke nok, så hvad skal du bruge den til ?

Gå evt ind på Edbpriser.dk og vælg RAM og vælg Guide !
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 21-07-02 00:03

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:yJl_8.25675$Yf1.1144991@news010.worldonline.dk...

> [...]
> sikkert ikke nok, så hvad skal du bruge den til ?
>
> Gå evt ind på Edbpriser.dk og vælg RAM og vælg Guide !

Jeg vil også sige at 128mb er for lidt, men når nu han har en anden maksine
med 128mb sd-ram som kører pænt, så holder den påstand måske ikke helt.
Normalt når Win2000 eller WinXP bare starter op er de 128mb normalt spist,
så det er nok lige i underkanten.

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-07-02 14:12

"Ravn" <ravn66@hotmail.com> wrote in message
> [...]
noget
> fornuftig info.
> Ville sætte pris på lidt hjælp så på forhånd tak.

Hvis den kører grimt - så prøv ram? - for 128mb er meget lidt i dag. Som
andre også har nævnt.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Martin K

Dato : 21-07-02 17:45

Ravn wrote:
> [...]
> noget fornuftig info.
> Ville sætte pris på lidt hjælp så på forhånd tak.

Min erfaring er at man er godt kørende hvis man har 512. Det er rimeligt,
uden at det er meget, men også uden at der er for lidt

--
Martin K