Fladskærm
Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-07-02 20:33

Hej,

Kunne I ikke hjælpe mig:

De såkaldte fladskærme eks.15." hvordan er med arealet af selve skærmen i
forhold til en 17" alm. skærm....er de 2" forskel eller måler man på en
anden måde på fladskærmene ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 20-07-02 21:56

"Torben Brøndum" skrev:

> De såkaldte fladskærme eks.15." hvordan er med arealet
> af selve skærmen i forhold til en 17" alm. skærm....er de
> 2" forskel eller måler man på en anden måde på fladskærmene ?

Der er 2" forskel.

Mvh, Lars

Fra : Thomas G

Dato : 20-07-02 23:02

> Der er 2" forskel.

Nej

En alm 17" har ca et billed areal på 15" (svinger selvfølgelig afhængig af
fabrikatet)
En fladskærm der reklamerer med 15" har 15" (om der er en lille bitte
forskel skal jeg ikke kunne sige)

Skulle jeg evt. tage fejl (kender jo ikke alle fabrikater af fladskærme) kan
du kigge i et datablad for en alm skærm og en fladskærm. Her skal der stå
hvor meget af de 17" der er billede på.
Står den info ikke på fladskærmen, er det selvfølgelig fordi den har de
antal tommer den reklamerer med.

mvh Thomas G

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-07-02 21:50

"Thomas G" skrev:

> En alm 17" har ca et billed areal på 15" (svinger
> selvfølgelig afhængig af fabrikatet)

Min billige 19" har et synligt areal på lidt over 18"

Mvh, Lars

Fra : [12km syd for kbh]

Dato : 21-07-02 23:33

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkx> skrev i en meddelelse

> Min billige 19" har et synligt areal på lidt over 18"

Hvad er det for en skærm ? navn & nummer (soldat

Har ledt med lys og lygte efter en 19" med mere en 17.5" synligt, men
har været igennem små 60 modeller uden held

Fra : M.N.

Dato : 21-07-02 23:55

"[12km syd for kbh]" <mad@mad.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har ledt med lys og lygte efter en 19" med mere en 17.5" synligt, men
> har været igennem små 60 modeller uden held

LG Flatron 915FT Plus 19" synlig 18,2"

Mogens

Fra : Dan

Dato : 22-07-02 03:47

> [...]
>
> Har ledt med lys og lygte efter en 19" med mere en 17.5" synligt, men
> har været igennem små 60 modeller uden held
Min 19'' Hitachi CM715 har 18'' synligt (viewable)
http://www.hitachidisplays.com/products/19_715.htm

/ Dan

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-07-02 12:05

"[12km syd for kbh]" skrev:

> Hvad er det for en skærm ? navn & nummer (soldat

AOC Spectrum 9 Glrs

Billedrørets synlige del er præcis 46 cm målt diagonalt, og billedet er
justeret til kant. Det giver ca. 18,1" (46 / 2,54)

Mvh, Lars

Fra : David Holm

Dato : 20-07-02 22:15

> De såkaldte fladskærme eks.15." hvordan er med arealet af selve skærmen i
> forhold til en 17" alm. skærm....er de 2" forskel eller måler man på en
> anden måde på fladskærmene ?
Mange 17" skærme har ikke et 17" billedareal. De fleste 15" fladskærme har
et 15" billedareal... I praksis har jeg set en 17" CRT og en 15" TFT side om
side og der var efter min mening meget lille forskel i billedareal...

mvh

David

Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-07-02 22:51

Hej begge to...og tak for svar:

> [...]
om
> side og der var efter min mening meget lille forskel i billedareal...

Ok...men så er der vel ingen anden god udvej end at måle min nuværende skærm
(Hitachi CM615) i forhold til den jeg har set på. Jeg er glad for den jeg
har nu, men
ville gerne have lidt mere plads på skrivebordet...der er alstå forskel på
de 17 tommer
skærme...altså på det areal man ser på !?

Hvordan er gruppens erfaringer med at gå fra en 17" CRT til en 15 TFT...har
det været
tilfredsstillende ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Esben

Dato : 21-07-02 05:18

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skærmen i
> forhold til en 17" alm. skærm....er de 2" forskel eller måler man på

En 17" alm. skærm har typisk 16" synlig billedflade, mens en 15" TFT har
15". Ulempen ved TFT'en er så at den som regel kun står godt i dens max.
opløsning, som typisk er 1024x768 (15").

--
Esben

Fra : Torben Brøndum

Dato : 21-07-02 18:28

hej alle,

"Esben" <sordiahp@hotmail.com>

> En 17" alm. skærm har typisk 16" synlig billedflade, mens en 15" TFT har
> 15". Ulempen ved TFT'en er så at den som regel kun står godt i dens max.
> opløsning, som typisk er 1024x768 (15").

yeps...det har jeg så også nu konstateret nu på skærmen her

Nå, men jeg vil gerne spørge om lidt mere: fladskærme med højttalere i, er
det
helt tosset: jeg vil gerne spare meget plads og så flytte skærmen her og
højttalerne
her til min pc nr. som så bruges primært til spil og multimedia m.v. medens
en ny pc med en TFT skærm med indbyggede højt. primært bruges på en winKsrv,
Exchange m.v. Er Tror I, at de indbyggede højttalere vil kunne opfylde
behovet
til alm. lyd fra internet samt ect. fra et tv-kort... hvad er Jeres
erfaringer hermed ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-07-02 21:59

"Torben Brøndum" skrev:

> Tror I, at de indbyggede højttalere vil kunne opfylde behovet
> til alm. lyd fra internet samt ect. fra et tv-kort... hvad er Jeres
> erfaringer hermed ?

Har arbejdet en del med fladskærme på jobbet, dyrere Philips, Eizo m.fl. og
min erfaring er at de indbyggede højttalere stadig er pap-højttalere til
husbehov. Ok, til exchange, ok til bip-bip lyde på internet, men dårlige til
multimedia og spil.

Køb evt. et sæt eksterne pc-højttalere med subwoofer. Der er er verden til
forskel på lyden, og da subwooferen pakkes ned under bordet og
side-højttalerne kan være tilsvarende mindre (da de ikke skal spille bas) så
bliver det den bedste løsning.

Personligt syntes jeg f.eks. at Creative Cambrigde Soundworks til ca. 350
kr. er fænomenale til prisen - sammenlignet med enhver indbygget
skærm-højttaler. Der findes andre højttalersæt som er endnu bedre, men der
er utroligt hvor få penge man egentligt behøver ofre, for at få noget lyd
som er så markant bedre end de indbyggede højttalere.

Mvh, Lars

Fra : Torben Brøndum

Dato : 21-07-02 23:06

Hej "Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkx>

> [...]

> er utroligt hvor få penge man egentligt behøver ofre, for at få noget lyd
> som er så markant bedre end de indbyggede højttalere.

Tak for dit svar......har ligenu til den ene pc et par Vikings VK4-300 og de
spiller godt,
men de skulle i givet fald flytte med denne pc, hvor så alt spil, multimedia
m.v. skla foregå
fra...min nye pc med fladskærm skal kun arbejde med serveropgaver...men det
kan da godt
være, at jeg ikke kan undvære de nuværende højttalere på min primære
arbejdspc - altså
den med serverfunktionerne. Jeg må prøve at høre på de indbyggede højttalere
i en butik.

Mange hilsener Torben Brøndum

Fra : Thomas

Dato : 25-07-02 19:48

> [...]
medens
> en ny pc med en TFT skærm med indbyggede højt. primært bruges på en

Hvis de to maskiner skal stå mere eller mindre op ad hinanden, var det måske
en mulighed med en eller anden form for switch, så du kan bruge samme skærm
til begge maskiner, så sparer du i hvert fald plads...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!