Harddisk gået i bip
Fra : Peder Dynesen

Dato : 20-07-02 20:23

Hjælp min harddisk er gået i stykker efter 8 måneder, har i en bedre type en
seagate.
andre i min computer er: Asus a7v333 bundkort, DDR Ram 2700 (pc 333) og en
1800 xp + Athlon

håber i kan hjælpe mig i min nød

Med Venlig Hilsen Michael Dynesen

P.s skriver fra min fars gamle spand

Fra : Chingachgook

Dato : 20-07-02 20:27

Maxtor er godt, Seagate er også godt, og det samme er Western Digital, men
man kan som dig være uheldig :-/
Shit happens og computer dele går i stykker ligemeget hvilket mærke der er
tale om.. så trøst dig med at du endnu har en masse granti på den og at du
får en ny. Men Seagate er altså skam et meget fint valg....
Bare du holder dig fra IBM, så er du (næsten) på den "sikre" side (men som
du har fundet ud af på den hårde måde, så findes der ingen "sikre side"!)
--
//Chingachgook
Remove the "!" in my mail adr. to reply

Fra : // Overby

Dato : 21-07-02 22:19

> Bare du holder dig fra IBM, så er du (næsten) på den "sikre" side (men som
> du har fundet ud af på den hårde måde, så findes der ingen "sikre side"!)

Enig... Har selv lige sendt 3 IBM harddiske tilbage, sammen med 2 tidligere
på året - er jeg oppe på at have sendt 5 harddiske tilbage til IBM - jeg
skal ALDRIG have IBM i min pc, ALDRIG...

Daniel

Fra : Aphex

Dato : 22-07-02 05:25

"// Overby" <daniel@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message

> Enig... Har selv lige sendt 3 IBM harddiske tilbage, sammen med
> 2 tidligere på året - er jeg oppe på at have sendt 5 harddiske
> tilbage til IBM - jeg skal ALDRIG have IBM i min pc, ALDRIG...

Derimod har jeg aldrig sendt en IBM-disk retur ud af de godt
25-30 stykker jeg har haft de seneste 2-3 år - og stadig har. Jeg
har faktisk kun oplevet 2-3 af mine egne diske, der stod af og de
var alle fra Quantum.

Jeg har nok bare været heldig?

--
Jesper

Fra : Rado

Dato : 22-07-02 17:47

On Mon, 22 Jul 2002 06:25:04 +0200, "Aphex" <news@DÅSEKØDaphex.dk>
wrote:

> [...]
>25-30 stykker jeg har haft de seneste 2-3 år - og stadig har. Jeg
>har faktisk kun oplevet 2-3 af mine egne diske, der stod af og de

Det er nok et spørgsmål om hvilken serie og produktion diskene er fra.

Jeg har 3 forskellige IBM diske der har kørt fint i 2-4 år. Men den
seneste GXP60 jeg købte har jeg nu måttet bytte for 2. gang, på grund
af nedbrud. Begge GXP60 har iøvrigt været bedre betydeligt bedre kølet
end nogen af de andre.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Aphex

Dato : 23-07-02 18:32

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> på grund af nedbrud. Begge GXP60 har iøvrigt været bedre
> betydeligt bedre kølet end nogen af de andre.

Der sidder 3 styk 60GXP 60GB i min server og yderligere en i
denne maskine. De virker upåklageligt uden køling i denne maskine
og med en enkelt GlobalWin IStorm i serveren. Desuden har jeg 4
eller 5 styk 75GXP 45-75GB, 2 nye 120GXP, 2 UltraStar U160 73GB
og nogle ældre sager som systemdiske i diverse maskiner (5 diske).

I skuffer og skabe ligger resten af diskene, da de er blevet for
små og langsomme med alderen, men de har alle overlevet minimum 2
års drift og virker med garanti endnu.

Jeg tvivler ikke på at de udsagn man ofte hører om IBM diske, men
jeg har ingen problemer med nogen af dem og kan derfor ikke helt
forstå at nogen har 75-100% fejlrate med dem. Jeg har lige bestilt
2 ekstra 80GB diske... fra IBM naturligvis! :)

--
Jesper

Fra : // Overby

Dato : 25-07-02 20:52

> Jeg har nok bare været heldig?

Har selv været mega fan af IBM, hvilket nok også afspejler sig i at jeg har
haft købt 5 af slagsen, men jeg er bare færdig med at købe hd'er der kun
holder 3 måneder

Daniel

Fra : Peter Jespersen

Dato : 26-07-02 13:39

On Thu, 25 Jul 2002 21:52:15 +0200, // Overby wrote:

>Har selv været mega fan af IBM, hvilket nok også afspejler sig i at jeg har
>haft købt 5 af slagsen, men jeg er bare færdig med at købe hd'er der kun
>holder 3 måneder

Vel, jeg har rodet rundt med en GXP22 i vel snart tre år og en GXP60 i
halvandet, uden at kan prale af at have passet godt på nogen af dem...men på
den anden side jeg har også været heldig med alle Seagate og Quantum-diske -
Maxtor er den eneste sorte plet.

Nå-ja...(hvordan havnede jeg ved Romerriget igen ??) men jeg vil da ikke
påstå andet end at de nye pixiedust diske (hvad end de kommer til at bære IBM
logoet eller ikke) står da øverst på ønskelisten allerede nu, til en
fremtidig udskiftning eller udvidelse af min persistente lagerkapacitet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
FidoNet??? What a STUPID name for a dog!!!

Fra : Peder Dynesen

Dato : 20-07-02 20:31

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> seagate.
> andre i min computer er: Asus a7v333 bundkort, DDR Ram 2700 (pc 333) og en

men i må meget gerne komme med et foreslag
venlig hilsen peder dynesen

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-07-02 13:04

Peder Dynesen wrote:

> men i må meget gerne komme med et foreslag

Husk at sørge for køling til din næste harddisk.

Fra : Rado

Dato : 22-07-02 17:53

On Sat, 20 Jul 2002 21:30:47 +0200, "Peder Dynesen"
<Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>men i må meget gerne komme med et foreslag

Har selv samme disk, og har ingen problemer haft med den. Så du har
som sagt nok bare været uheldig. Får du den byttet får du
sandsynligvis en der fungerer.

Andre alternativer er Western Digital, som jeg også har gode
erfaringer med. Men Seagate er OK, har selv 3, hvoraf den ene har kørt
perfekt i snart 3 år, på trods af at den bliver særdeles varm.

Fra : Søren

Dato : 21-07-02 15:04

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hjælp min harddisk er gået i stykker efter 8 måneder, har i en bedre type
en
> seagate.

Seagate et udemærket fabrikat og de larmer ikke ret meget.
Send harddisken til forhandler eller importør, der altid har mindst et års
garanti.
Du vil så højest sandsynglit få en ny og måske endda større.

Jeg solgte engang en defekt harddisk der var ca 2 1/2 gammel, manden der
købte den kontaktede den danske afdeling og han fik en ny og større :o/
Så husk aldrig at sælge en defekt harddisk

Søren.