Katte foder ?
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 20-07-02 19:42

Hej

Jeg syntes det kunne være lidt sjovt at høre lidt om hvad foder I
forskellige bruger, om der er noget de er bedre end andet.

Vi bruger selv Royal canins sensibel 33 til vores skovkatte, men har hørt at
hair/skin skulle være bedre, grunden til vistartede med sensibel var at vi
havde en kat som tit fik tynd mave, og efter vi skiftede til sensibel gik
det helt væk.

Vores små killinger får det nye babykat 34, og de drægtige/diegivende får
det alm. killingefoder fra Royal canin.

Som hygge får de råt kylligehjerte, lever o.lign.

Venlig hilsen
Gitte

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 20:26

Vi bruger udelukkende Nutro til vores katte.

/Tinka, Trold, mislingerne og Inger

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 20-07-02 21:58

Efter at have prøvet flere forskellige slags foder, deriblandt Hill's,
Precept og Royal Canin, er vi efterhånden gået over til udelukkende at fodre
med Eukanuba (Killing - Adult - Light) som basisfoder.
Som "lørdagsslik" får vore katte Hill's Lightfoder på dåse og en enkelt gang
imellem nogle få daggamle kyllinger.
Siden vi skiftede til udelukkende at benytte Eukanuba, har vi været
behageligt fri for problemer, der kunne henføres til foder.

m v h

Knud

Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen
Fuglevangsvej 6
8700 Horsens

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-07-02 20:56

Jeg bruger lidt forskelligt som jeg blander, men det jeg bruger mest af er
Hill's til voksne eller hair ball control. Og så får de lidt rester fra min
middagsmad eller råt oksehakke, kyllingehjerter o. lign

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 20-07-02 21:03

> [...]
> det alm. killingefoder fra Royal canin.
>
> Som hygge får de råt kylligehjerte, lever o.lign.

Vores får en blanding af *hvisker* Whiskas dåsemad og Royal Canin Indoor
tørfoder, sådan ca halvt af hver. Somme tider Hills eller Precept hvis vi
har været ved dyrlægen og hente prøveposer *G*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-07-02 21:06

On 20/07/2002 20:42, in article
3d39aefe$0$54728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Gitte Sacala Eriksen"
<DKSACALA@mail.dk> wrote:

> [...]
> det alm. killingefoder fra Royal canin.
>
> Som hygge får de råt kylligehjerte, lever o.lign.

Heri huset starter killinger med modermælk , derefter råt hakket oksekød
(denne gang med pasteuriseret æggeblomme), diverse, killingevådmad (alle
kvaliteter fra Specific til Whiskas til Catty - for at styrke deres
mave-/tarmflora (jeg har aldrig haft problemer med killingemaver når vi
skiftede foder)), derefter RC killingetørfoder (det er det tørfoder de
fleste killinger spiser uden tøven). Bliver de længere end 3 mdr, får de det
de voksne spiser - dvs RC S33 eller light foder (Hill's, RC, Iams).
Godbidder er rejer, tun, kyllingehjerter, svinehjerter, gærpiller, og hvad
jeg ellers kan finde på.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 20-07-02 21:16

Her hos os bliver der serveret Hill's Science Plan. Alle 6 (nu 7!) elsker det,
og vi har aldrig haft sundhedsproblemer med nogen af dem. Desuden leverer vores
lokale dyrehandler til døren i 15kg poser *smil*.
Dorthe
www.kishka.dk

Gitte Sacala Eriksen skriver:

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 20-07-02 21:40

Vores killinger er fortsat med Royal Canin, som de fik hos opdrætteren,
først babycat og nu det alm. killingefoder.
Gamle Gaby har altid spist dåsemad, Pussy, Kitekat eller Whiskas, alt efter
hvad der var på tilbud. Apropos snakken om Whiskas og tynd mave, så gælder
det i hvert fald ikke for hende. Hun har i udpræget grad haft tendens til
hård mave, og selv om hun på det seneste har gnasket sig igennem 50 dåser
Whiskas, var afføringen stenhård. Så behandlede jeg hende med lidt
kattemalt, og har samtidig skiftet hende over til senior-tørkost af
forskellige mærker (Hills, Specifik, Royal Canin mm.) og nu er den blød som
smør (ikke udelukkende en fordel, da hun sommetider har svært ved at ramme
kattebakken, og det var nu nemmere at fjerne de hårde, tørre klumper )

Derudover får de kattekys og de der små tørfisk som godbidder, og under
madlavningen falder der også tit noget af. I dag var det fx hjerteafpuds,
det kan også være fisk (rå eller tilberedt), lidt dåsetun (eller bare
tun-vandet hvis jeg ikke kan undvære noget af tunen) eller kød/fars.

Mvh. Else

PS: Aurora vil også gerne have rå spinat, skovhindbær og Nachos Cheese chips
*S*

Fra : Elwarth

Dato : 20-07-02 22:53

Hej!

Her får de voksne for tiden RC Indoor. Tidligere har de fået Specific, den
som forebygger urinvejsproblemer. Det ser ud til, at de kan lide og tåle
begge dele lige godt, bortset fra, at Kitti, som var _noget_ overvægtig, har
tabt sig en del på RC. Det er jo kun et plus.
Vi forsøger at få Abbie til at spise Eukanuba's killingetørkost blandet med
lidt Iams Kitten, men som jeg skrev i opdaten, så spiser hun ikke alverden.
Dåsefoderet fra Iams vil hun slet ikke have. Faktisk spiser hun helst de
andres mad, men det går jo ikke. Det lille kræ skulle jo gerne vokse sig til
en STOR brite.

Venligst
Dorthe

Fra : Kate

Dato : 21-07-02 09:25

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> wrote in

> Jeg syntes det kunne være lidt sjovt at høre lidt om hvad foder I
> forskellige bruger, om der er noget de er bedre end andet.

Til Sofie og Lante bruger jeg Hill's R/D. Faktisk behøver Lante ikke
slankekost, men han valgte selv da han flyttede ind Lante fik
faktisk RC, spørg mig ikke om hvilken for det har jeg glemt. Sofie har
haft godt af R/D'en for i det år hun har fået det har hun helt klart
tabt sig. Jeg har ikke vejet hende, men jeg kan se det på hende.
Johan fik Specific Geatril indtil for en månedstid siden, problemet var
at han synets det smagte kedeligt så jeg skiftede over til Hill's K/D
som han synes noget bedre om, men han er jo kat så de andres mad er
_meget_ mere spændende. Hill's K/D er til nyrekatte, dvs Johans nyretal
var lidt forhøjet sidste år og her i Aug. skal han ha' en ny blodprøve
for at sikre at han er stabil.
Alle tre har en skøn blank pels.

Kate

Fra : jensenjs

Dato : 21-07-02 10:55

In article <3d39aefe$0$54728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, DKSACALA@mail.dk says...
> [...]
> det alm. killingefoder fra Royal canin.
>
> Som hygge får de råt kylligehjerte, lever o.lign.

Min Chinnie der snart er 9 år, får Hill's Prescription Diet g/d
Det er godt til senior katte, det har et lavt indhold af Fosfor
derved sænkes risikoen for nyresten,og begrænset indhold af protein
holder vægten nede.
Og så er det forøvrigt et stort hit hos hende.

Specific har et lignende produkt, men det er fremstillet med fisk
hvor i mod Hill's er fremstillet på fjerkræ.
Da Chinnie er alergisk over for skaldyr/fisk bruger jeg så Hill's

mvh JensenJS