Andet multimedie
Premiere "overlay"
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 20-07-02 02:59

Hej NG,

Hvordan indsætter jeg et "overlay" på en film i Adobe Premiere (version
6.0 - og ja, jeg har licens til det...)? Det drejer sig om 2 bogstaver der
skal stå i nederste højre hjørne af filmen - det er selvfølgelig vigtigt at
det eneste der ændres ved filmen, er at de 2 bogst. kommer nederst til
højre...

Mange hilsener,
Troels P. Olsen

Fra : Henrik Torp

Dato : 22-07-02 21:59

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det eneste der ændres ved filmen, er at de 2 bogst. kommer nederst til

Læg dine 2 bogstaver ind i videospor 2, træk så langt som videospor1 varer.

Vælg clip, video options, transparency. Kort fortalt er keying den metode du
bruger til kun at gøre bogstaverne (og ikke hele spor 2) synlig.

Under chroma key kan du "fjerne" farver, f.eks. den hvide baggrund som
teksten står på. Chroma key er den teknik vejrudsigter laves med.

Kig evt. i hjælpefilen under keying og superimposing. Ved ikke hvad det
hedder på dansk.

Venlig hilsen
Henrik